جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
4 نکته مهم برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

4 نکته مهم برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده

همه ما با یکسری از توقعات وارد دنیای کدنویسی شده‌ایم. مطمئنا باید بدانید که این مسئله ساده نیست و لازم است که برای آن سخت کار کنید. شما آماده‌اید که زمانی را پای کیبورد صرف کنید و هدف‌تان که ساختن یک چیز معرکه است را دنبال نمایید. اما چه مسائلی وجود دارند که در یادگیری کدنویسی نباید از آن ها انتظاری داشته باشید؟ پس از سالیان آموزش به دانشجویان، ما موارد و نکته‌های مخفی را آموخته‌ایم که قصد داریم آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم. در پایین می توانید ۴ نکته اساسی که هر توسعه دهنده‌ای برای یادگیری کدنویسی باید آن ها را در نظر بگیرد، را مشاهده کنید.

شما باید همواره مطالب جدید را یاد بگیرید

شما در حال حاضر یک دانشجو برای یادگیری کدنویسی هستید، اما شما با آنکه در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو هستید باید همواره موارد دیگر را یاد بگیرید و همواره دانشجو باشید. تکنولوژی مدام در حال رشد است، به همین دلیل آموزشکده‌ها نیز بخش شگفت انگیزی از آن را تشکیل می دهند. زبان های برنامه نویسی بروزرسانی می شوند، نسخه جدیدی از آن ها عرضه می‌گردد و… .

نکته‌ای که باید بدانید این است که این تغییرات واقعا سریع اتفاق می افتند و برای اینکه در رقابت باقی بمانید واقعیت آن است که نیاز دارید همواره با تغییرات باشید. نیاز است که همواره در مسیر یادگیری راه بروید و همزمان با داشتن هدف‌تان رشد کنید.

آلبرت انیشتین می‌گوید: فرایند رشد فکری باید از زمان تولد شروع شود و تنها در زمان مرگ متوقف شود.

با خراب کردن چیزها راحت باشید

به عنوان یک توسعه دهنده، شما چیزهایی را می سازید، در کنار این هیچوقت از اینکه چیزها را خراب کنید نگران نباشید. هر توسعه‌دهنده‌ای چنین خراب کاری هایی را انجام می دهد. مطمئنا در مسیر توسعه یک چیز همواره اتفاق می افتد که همه چیز به خوبی اجرا می شود و همه چیز به خوبی پیش می رود اما متاسفانه برخی اوقات یک خطا در کدهای‌تان بوجود می آید. وقتی چنین چیزی روی می دهد وحشت نکنید. باگ‌ها و خطا‌ها همیشه برای هر توسعه‌دهنده‌ای در هر مرحله ای از توسعه و تجربه اتفاق می افتد – حتی پیشرفته ها. بجای اینکه وحشت کنید، شما نیاز دارید تا بدانید که چگونه مشکلات را حل کنید و از پس آن ها برآیید. موارد را به چالش بکشید و برای آن ها زحمت بکشید، وقتی که مشکلی را حل کردید، احساس بسیار خوبی به شما دست خواهد داد. هر زمان که چنین اتفاقاتی روی می دهد، شما چیز جدیدی را یاد خواهید گرفت و دانش تان را افزایش می دهید. 

امیلی شویز می‌گوید: یادگیری یک سفر است. برخورد با هر اشتباه و شکست، فرصت یادگیری چیز جدید و حرکت به جلو را برای شما فراهم می کند.

در یک سیلو یاد نگیرید

اگر مشغول یادگیری به صورت آنلاین هستید، بعضی اوقات پیش می آید که متوجه می شوید روند یادگیری شما ایزوله شده است. مخصوصا وقتی که در کدنویسی تازه وارد هستید و با یک همرفت عجیب در مبارزه هستید. از آغاز همه چیز باید بدانید که جامعه های تکنولوژی در امتداد مسیر جهان هستند و با پشتیبانی از طرف افراد دیگر سرریز می شوند. با در نظر گرفتن حالت های دیگر یادگیری و موارد دیگر آن شما باید بتوانید که به دیگران کمک کنید، بسیار مهم است که بتوانید با افراد دیگر در این زمینه همکاری داشته باشید. این انجمن‌ها را می توانید در سطح اینترنت ببینید و با در آن ها عضو شوید. -برای مثال قسمت بحث و گفتگو‌ها در راکت می تواند مکان خوبی باشد- زمان‌تان را با توسعه دهندگان دیگر بگذرانید و از آن ها سوال کنید و یا به آن ها کمک نمایید. با انجام چنین کاری می توانید یک شبکه از ارتباطات را ایجاد کنید. بعد از آنکه حرفه‌ای شدید، می توانید در چنین شبکه هایی نقش بسیار بزرگی را ایفا کنید. 

هِلِن هَیز می‌گوید: هر متخصصی در ابتدا یک مبتدی بوده است.

در روند یادگیری‌تان متخصص باشید

همانطور که مسیر یادگیری را طی می کنید برخی از موارد ممکن است بسیار آسان‌تر از موارد دیگر باشد. بسیاری از اوقات در طی کردن این روند وجود دارد که شما خسته می شود و صادقانه بگویم که قصد دارید از آن خارج شوید. اما به یاد داشته باشید که اگر تصمیم خود را گرفته اید تا به یک توسعه دهنده تبدیل شوید و کدنویسی را به بخشی از زندگی‌تان تبدیل کنید، همه این ناامیدی ها قابل مدیریت هستند. اختصاص دادن بخشی از زندگی‌تان به روند یادگیری شما را به سمت جلو خواهد برد و کمک می کند که در زمینه مورد نظرتان پیشرفت بسیاری کنید. 

جیم سایفیکام می‌گوید: روزهایی وجود دارد که هیچ اشتیاق و علاقه‌ای برای کدنویسی ندارید. وقتی که از پیشرفت باز می‌مانید، به خودتان شک می‌کنید، اما وقتی که چنین اتفاقی افتاد، فقط به روزی که چنین کاری را شروع کردید فکر کنید.

مواردی که گفته شد تنها برخی از جنبه های مهم کدنویسی هستند که باید به آن ها توجه کنید، اما بسیار علاقه داریم که نظرات شما را نیز بشنویم، شما چه چیزی را به این لیست اضافه می‌کنید؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است