4 ابزار مدیریت زمان برای طراحان و تیم‌ها
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

4 ابزار مدیریت زمان برای طراحان و تیم‌ها

اگر شما هم مانند من باشید، پس یقینا می‌دانید که زمان ارزشمند‌ترین چیزی‌ست که در دنیا وجود دارد. همیشه اینگونه به نظر می‌رسد که شما مقدار کافی از آن را ندارید. به همین دلیل اگر ابزاری وجود داشته باشد که بتواند به شما در استفاده درست از همین مقدار کمک کند، فوق العاده است. 

متاسفانه هیچ ابزاری برای دستکاری کردن زمان وجود ندارد. اما ابزارهای بسیاری وجو دارد که به شما در مدیریت زمان برای انجام کارها کمک می‌کند. وقتی از پتانسیل این ابزارها استفاده کنید، ممکن است متوجه شوید که زمان کافی برای انجام کارها را دارید، تنها نیاز است که آن را به درستی مدیریت کنید.

در اینجا لیستی از ابزارهایی موجود است که من از آن‌ها برای مدیریت زمان استفاده می‌کنم. همچنین در پایین همین مطلب دوست دارم که ابزارهای شما را نیز مشاهده کنم. 

اپلیکیشن‌های زمان‌بندی

چقدر زمان را برای میتینگ‌های‌مان در هفته صرف می‌کنیم؟ و یا ساده‌تر، چقدر زمان را برای مدیریت زمان در چنین میتینگ‌هایی صرف می‌کنیم؟ درک کردن زمان‌هایی که برای دیگران کار می‌کنید شبیه به یک کابوس است. بیایید به چند اپلیکیشن نگاه بیاندازیم که شما را در حل این مشکل کمک می‌کند.

Sunrise Meet

اگر شما نیز مانند من از طرفداران Sunrise هستید، بنابراین این اپلیکیشن برای‌تان عالی خواهد بود. Sunrise Meet به شما اجازه می‌دهد تا زمان‌هایی که برای خودتان باید کار کنید را تعیین نمایید و بعد با استفاده از یک لینک منحصر به فرد آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. بدین صورت آن‌ها می‌توانند وقت‌هایی را که می‌توانید برای آن‌ها کار کنید را شناسایی کنند.Sunrise Meet توانایی ادغام شدن با حساب‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی و... را دارد.

Calendly

Calendly یک lifesaver است! تقریبا از یک سال پیش من کارم را با این اپلیکیشن شروع کردم. تقویم کاری من تقریبا همیشه پر بود و بعد از مدتی متوجه شدم که بیشتر زمان کاری‌ام را صرفا برای پیدا کردن رویدادهایی در تقویم گذراندم. 

Calendly می‌تواند با تقویم‌تان ادغام شود و به شما وقت‌های آزادتان را در یک رابط کاربری بسیار زیبا نشان دهد. Calendly می‌تواند به صورت خودکار این اوقات را ارزیابی کند و در نهایت دعوتنامه‌هایی را برای همگان بفرستد.

مدیریت پروژه‌ها و پرداخت‌ها

وقتی که با یک مشتری کار می‌کنید بسیار مهم است که ساعت‌های کاری مربوط به همکاری‌تان را دنبال کنید. حتی زمانی که پرداخت‌های شما براساس ساعات کاری نیست، این مسئله باز هم اهمیت دارد.

چرا؟ به این دلیل که فراموش کردن ساعات کاری برای پروژه‌ای که براساس آن پول‌های‌تان داده نمی‌شود بسیار آسان است. بنابراین وقتی که زمان بسیار بیشتری از حد معقول روی یک پروژه کار بکنید، وقت بیهوده بیشتری خواهید داشت که روی یک پروژه گذاشته‌اید.

ابزارهای مختلف دیگری وجود دارند که در این زمینه می‌توانند به شما کمک بکنند. در گذشته از ابزارهایی مانن Payable، Toggl و Harvest استفاده می‌کردم اما در نهایت به سراغ Timely رفتم. البته این بدان معنا نیست که بگوییم بقیه موارد خوب نبودند، اما Timly بسته بهتری از امکانات را به من ارائه می‌کند.

Timely

رابط کاربری اپلیکیشن Timely واقعا زیبا و به خوبی طراحی شده است. استفاده کردن از المان‌های بصری این اپلیکیشن نیز بسیار ساده است. همچنین وجود حالتی برای برنامه‌ریزی‌های هفتگی براساس رنگ‌ها در انجام چنین کاری به من کمک بسیاری کرده است.

Timely  تنها برای برنامه‌ریزی کردن هفته‌های‌تان استفاده نمی‌شود – بلکه می‌توانید از آن برای پیگیری زمانی نیز استفاده کنید. Timely همچنین به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات اضافی در رابطه با مشتری‌های‌تان را وارد کنید، برای مثال بودجه پروژه، ساعت کاری و مواردی دیگر.

Timly یک ابزار پولی است، اما می‌تواند به خوبی با دیگر پلتفرم‌ها ادغام شود. از این ابزار می‌توانید در مرورگر، دستگاه موبایل و سیستم‌عامل‌های دسکتاپ استفاده کنید.

مدیریت زمانی

ابزارهای بسیار زیادی برای مدیریت زمان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما من دوست دارم روی Pomodoro Timer تمرکز کنم.

کار با این ابزار واقعا ساده است. برای زمانی که می‌خواهید روی کار و زمان تمرکز داشته باشید این ابزار بسیار خوب است.

تکنیکی که برای استفاده از این ابزار بکار می‌برید بسیار ساده است: تایمر را برای یک دوره زمانی (مثلا ۲۵ دقیقه) تنظیم کنید و کاری که دوست دارید انجام دهید را در زیر آن وارد کنید. حال روی هیچ چیز دیگری تمرکز نکنید بجز کارتان. می‌توانید دوره‌های استراحت زمانی را نیز برای خودتان تعیین کنید.

این ابزار باعث می‌شود که بتوانید روی یک برنامه زمانی باقی بمانید و همچنین تمرکزتان را جمع کنید. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا