جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۵ جایگزین افسانه ای برای Bootstrap، Foundation و Skeleton
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

۱۵ جایگزین افسانه ای برای Bootstrap، Foundation و Skeleton

محبوب ترین فریمورک های فرانت-اند حال حاضر که با آن می شود یک طراحی عمومی را با سرعت و آسانی بیشتر ساخت عبارتند از:  Bootstrap، Foundation و Skeleton.  هرکدام از این فریمورک ها دارای صفات و ویژگی های خاص خود هستند. در این بین بوت استرپ از همه فریمورک ها محبوب تر و دارای اجتماع بزرگی از توسعه دهندگان است. بدون حتی یک لحظه فکر کردن هر توسعه دهنده وب این سه پلتفرم ایده آل را برای مدیریت پروژه های مختلف طراحی وب پیدا خواهد کرد. هرچند بعضی اوقات شرایط طوری تغییر می کند که یک طراح وب مجبور خواهد شد برای جلوگیری کردن از یک طراحی پیچیده و کاهش حجم آن به دنبال جایگزین برای این فریمورک ها باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با لیستی از فریمورک های فرانت-اند که می توانید جایگزین این سه فریمورک بکنید، آشنا سازیم.

1. Pure.CSS

Pure به صورت ساده ای با استفاده از سی اس اس مدل ها ساخته شده است که به صورت کلی واکنشگرا هستند. با استفاده از این فریمورک می تواند لایه های خارق العاده ای خلق کنید و از آن ها در رزولوشن های مختلف بهره بگیرید.

2. HTML5 Boilerplate

HTML5 Boilerplate شامل کوشش های توسعه دهندگان ماهر وب است. این پلتفرم عالی است و با آن می توانید وبسایت های انعطاف پذیری را بدون هیچگونه دردسر خلق کنید.

3. Simple Grid

Simple Grid به شما طراحان وب کمک می کند که بتواند به صورت بسیار ساده ای محصولات را نمایش دهند، این فریمورک بسیار سبک است و با آن می توان ۱۲ ستون و شبکه را درست کرد.

4. Unsemantic

Unsemantic براساس Sass ساخته شده است. در این سیستم خبری از ستون ها نیست، اما با آن می توانید درصد لایه های یک سیستم شبکه بندی را تعیین کنید. سیستم شبکه بندی این فریمورک ارتقا یافته از نسخه ۹۶۰ است که از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است.

5. Material-UI

برای استفاده کردن از این فریمورک طراح وبسایت باید اطلاعات جامعی از ری اکت داشته باشد. به این دلیل که این فریمورک از مجموعه کامپوننت ها و اجزای مختلف ری اکت تشکیل شده است و همچنین از سیستم طراحی متریال گوگل پیروی می کند. رابط کاربری متریال به طراحان وب کمک می کند تا صفحات وبسایت را به آسانی شخصی سازی کنند.

6. Base

Base یکی از فریمورک های توسعه فرانت اند مهم است، که از ویژگی های برجسته می شود به سبک و واکنشگرا بودن آن اشاره کرد. ساختن یک وبسایت و یا اپلیکیشن تحت وب با استفاده از Base از این به بعد کار بزرگی به شمار نمی آید.

7. Materialize 

مانند فریمورک Material UI، فریمورک Materialize نیز براساس الگوی طراحی متریال گوگل ساخته شده است. این فریمورک رسپانسیو است و با سرعت بالایی کار می کند همچنین هدف اصلی این فریمورک ایجاد تجربه کاربری عالی برای وبسایت است.

8. INK

LNK اغلب شامل کامپوننت های است که طراحان در بیشتر کارهای خود از آنها استفاده می کنند، کامپوننت هایی مانند، دیت پیکر، گالری، جداول و چیزهای دیگر. همچنین با این فریمورک می توانید به سرعت و آسانی برای فرم ها اعتبار سنجی درست کنید و در توسعه یک وبسایت کاربردی از آنها استفاده کنید.

9. Basscss

Basscss شامل کالکشنی از المنت های پایه و ابتدایی است که به خوبی و تغییر ناپذیر ساخته شده است. این فریمورک بسیار ساده و سبک است و باعث نمی شود که طراحی شما سنگین شود. همچنین با استفاده از این فریمورک می توانید کارایی وبسایت خودتان را بالا ببرید.

10. Groundwork

Groundwork یک فریمورک انعطاف پذیر است که از Sass و المنت های Compass در خود بهره می گیرد. فریمورک بسیار ساده و سبکی است و همچنین از قواعد واکنشگرا و Fluid بودن بهره می گیرد.

11. Onsen UI

Onsen UI شامل مجموعه ای از کامپوننت های رایگان HTML5 است که با آن می توانید رابط کاربری یک اپلیکیشن موبایل را برای استفاده از پلتفرم هایی مانند کوردوا و فون گپ تهیه کنید. رابط کاربری را که این فریمورک ارائه می دهد بسیار زیبا و باشکوه است.

12. Cardinal

 

Cardinal یکی از بهترین فریمورک های سی اس اس است که از حالت پروتوتایپ استفاده می کند. این فریمورک براساس LESS نوشته شده و از ویژگی های آن می توان به واکنشگرا و کاربر پسند بودن آن توجه داشت.

13. Jeet

Jeet یک فریمورک ساده، منعطف و کاربردی است که در تمام مرورگر ها به صورت مناسب اجرا می شود. با این فریمورک می توانید سیستم شبکه بندی مدرنی را فراهم آورد.

14. UIKit 

Uikit از ساختار خوبی بهره می برد. این فریمورک شامل یکسری از اجزای HTML، CSS و جاوا اسکریپت است که دارای ویژگی هایی همچون انعطاف پذیری، ساده بودن و سبک بودن می شود. Uikit بسیار مدلار است.

15. TopCoat

TopCoat را شرکت ادوبی به منظور تسریع فرایند طراحی فرانت-اند ساخته است. این فریمورک شامل قالب های، قابل تغییر است و همچنین از PSD UI Kit بهره می گیرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است