5 ابزار تست جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

5 ابزار تست جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان

تست جاوا اسکریپت فواید زیادی را به همراه خواهد داشت، فوایدی مانند آسان کردن کدها برای فهمیدن آنها و کمک برای ساختن خروجی مناسب و بدون باگ. برای انجام این تست ها ابزارها و واحد های مختلفی وجود دارند که هر کدام از این ها می تواند در فرایند توسعه وب زمان زیادی را ذخیره کنند. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از این ابزارها را به شما معرفی کنیم.

Jasmine

Jasmine  یکی از مهمترین فریمورک های تست واحد جاوا اسکریپت است که می تواند همگامی و ناهمگامی کدهای جاوا اسکریپت را تست کند. این فریمورک از طریق یک فرایند تست نرم افزار موسوم به BDD درست شده است. این فریمورک شرایطی از قبیل پایداری بلند مدت و پشتیبانی را برای توسعه دهندگان فراهم آورده است.

نکته: BDD در مهندسی نرم افزار اشاره دارد به اینکه یک نرم افزار از طریق توسعه تست محور پدیدار شده باشد.

Qunit

Qunit یکی از مناسب ترین ابزارهای برای پیاده سازی یک توسعه تست محور TDD در جاوا اسکریپت است. از مهمترین ویژگی های این ابزار طراحی ساده و توانایی پیاده سازی قدرتمند است. با استفاده از این ابزار می توانید کدهای جاوا اسکریپت را «از هر نوعی» تست کنید. همچنین یکی از قابلیت های مهم این ابزار دادن این توانایی به توسعه دهندگان است که بدون مشارکت در باندلر، تست های خود را بنویسند.

Mocha

Mocha دارای یک اجراکننده داخلی برای تست است. این ابزار با استفاده از فانکشن ()Done می تواند همگام بودن متدهای استفاده شده را تست کند. جدای از اینکه نصب این ابزار ساده است، در مواقع خطایابی کتابخانه های مختلف جاوا اسکریپت را بررسی می کند. با وجود اینکه این ابزار بر اساس کتابخانه خود کار می کند اما توسعه دهندگان می‌توانند  انتخاب مورد نظر خودشان را نیز داشته باشند.

Tape

Tape یک مدل از گره است که به توسعه دهندگان اجازه نوشتن تست هایی را می دهد که خروجی نتایج را در یک پروتکل TAP قرار می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید تست هایی را برای گره و مرورگرها اجرا کنید. از ویژگی های مثبت این ابزار می توان، پشتیبانی از CI، سازگاری با اکثر مرورگرها و نصب آسان را نام برد.

Karma

Karma به افرادی که سورس کدها را اجرا می کنند اجازه می دهد تا این کار همراه با مرورگر های واقعی همراه با رابط دستوری یا CLI انجام شود. یکی از نکات قدرتمند در رابطه با این ابزار اجرا روی تمام مرورگرهای واقعی بجای استفاده از یک DOM مجازی است. این ویژگی کاملا حقیقت دارد. این ابزار کاملا توسعه پذیر است کاربر را قادر می کند که تست های همگامی کد را اجرا کند و همچنین از قابلیت CI پشتیبانی می کند.

اینها ابزارهای قدرتمند برای کدهای جاوا اسکریپت بود. با استفاده از این ابزارها مطمئن خواهید شد که از شر باگ های مزاحم خلاص می شوید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات