۵ مورد از بهترین ابزارهای یادداشت برداری برای برنامه نویسان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۵ مورد از بهترین ابزارهای یادداشت برداری برای برنامه نویسان

یادداشت برداری برای برنامه نویسان بسیار ضروری است چرا که با وجود جزئیات زیادی که در برنامه‌هایشان دارند، یادداشت برداری برای پیگیری کارهایشان لازم است. این امر کارها را ساده می‌کند و امکان بررسی در مورد آنچه باید انجام شود را نیز آسان‌تر می‌کند. برنامه نویسی به خودی خود، کار دشواری است‌، اما اگر قادر به یادداشت برداری باشید، می‌توانید سازماندهی شده کارهای خود را انجام دهید و این ممکن است روند ایجاد وبسایت‌ها، برنامه‌های موبایل و دسکتاپ را بسیار ساده‌تر کند. آنچه برنامه نویسان برای رسیدن به این هدف نیاز دارند، مهارت یادگیری خوب و ابزار یادگیری مناسب است. اگر از این موارد بهترین استفاده را داشته باشید، دیگر نیازی به نگرانی و همچنین استرس و ناامیدی ناشی از توسعه و برنامه نویسی که منجر به فرسودگی شغلی نیز می‌شود، نیست. در این مقاله از راکت؛ ۵ مورد از بهترین ابزار یادداشت برداری که برای برنامه‌نویسان مناسب است و برنامه‌هایی که در ذهن آن‌هاست را سازماندهی می‌کند، به شما معرفی می‌کنیم :

۱.MedleyText

اگر می‌خواهید یادداشت‌های خود را در سبک‌های مختلف بنویسید، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. برای مثال این برنامه از سینتکس‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید هنگام یادداشت برداری سینتکس‌های مختلف برنامه نویسی را با هم ترکیب کنید. این برنامه بیش از ۴۰ زبان برنامه نویسی را پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین شما انتخاب‌های بسیار زیادی دارید.

این برنامه همچنین در زمینه فرمت بندی نیز غنی است. به این معنی که می‌توانید در بیان یادداشت‌های خود بهتر و کامل باشید. شما می‌توانید در یادداشت‌های خود از تصاویر، لیست‌ها، لینک‌ها، هدرها و چیز‌های خیلی زیاد دیگری را نیز باهم ترکیب و از آن استفاده کنید.

با MedleyText می‌توانید میانبرهای مختلفی را برای خود سفارشی سازی کنید. این برنامه دارای قابلیت‌های زیادی برای تنظیم میانبرهاست که می‌توانید به راحتی با آن‌ها صفحه‌هایی که می‌خواهید را تنظیم کنید.

۲.Boostnote

این برنامه نیز یک برنامه‌ی عالی برای یادداشت برداری است. حتی شما در مدرن ترین برنامه‌های یادداشت برداری نیز نمی‌توانید تمام آنچه‌ را که می‌خواهید بدست آورید؛ اما در این برنامه این امر ممکن است!

این برنامه متن‌باز و کاملاً رایگان است. همچنین ویژگی‌های عالی دارد که می‌تواند بهترین انتخاب برای دانشجویان یا دانش‌آموزانی باشد که درحال گذراندن دوره‌های برنامه‌نویسی هستند، باشد.

یکی از موارد خوب در این برنامه این است که می‌توان بلاک‌های کد را مستقیماً بین یادداشت‌ها بنویسید و یا جاسازی کنید.شما همچین می‌توانید از اسنیپت‌های جداگانه، که به طور خاص برای جمع‌آوری و گروه‌بندی بلاک‌های کد ایجاد شده‌اند را ایجاد کنید؛ و همه‌ی این‌ها در یک یادداشت واحد است!

این برنامه از لیست‌هایی که مبتنی بر چک‌باکس‌ها هستند پشتیبانی می‌کند؛ که برای مدیریت تسک‌های شما بسیار عالی است. این برنامه برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل دسترس است.

همچنین توسط الکترون ساخته شده است و به صورت آفلاین نیز اجرا می‌شود. برخی دیگر از قابلیت‌های دیگر این برنامه عبارتند از : هایلایت سینتکس، قابلیت جستجو، برچسب‌گذاری یا دسته‌بندی کردن یادداشت‌ها در دسته بندی‌های مختلف، عدم نیاز به هماهنگ‌سازی با سیستم‌های cloud و همچنین قابلیت انتخاب تم‌های روشن و تیره نیز در این برنامه وجود دارد.

این برنامه در حالت توسعه فعال است و این به این معنیست که می‌توان انتظار اضافه شدن ویژگی‌های جدید در روزهای آینده را داشته باشید.

۳. CherryTree

این یک برنامه یادداشت برداری سلسه مراتبی است؛ به این علت سلسه مراتبی نامیده می‌شود چراکه که شما می‌توانید نت‌های خود را به صورت سلسه‌مراتبی در زیر یکدیگر بنویسید. این برنامه کم و بیش شبیه به یک ویکی شخصی است؛‌این امر به خاطر این است که کاربران می‌توانند لینک‌هایی به صفحه‌های دیگر را در سرتاسر این نوت بوک وارد کنند.

این برنامه در بین برنامه نویسان بسیار محبوب است و دوستش دارند. این برنامه یک صفحه خاص فقط برای کدها دارد که آن را کمی از برنامه‌های سلسه‌مراتبی دیگر مانند Zim متفاوت می‌کند. با استفاده از آن می‌توانید یادداشت‌هایی منظم برای کارها و ایده‌های خود ایجاد کنید.

CherryTree بهترین ابزار یادداشت برداری سبک و کم حجم است. دلیل این امر در یادداشت برداری بسیار سریع آن است. برخی از دیگر ویژگی‌های عالی آن شامل : لیست‌ها، جدول‌ها، ذخیره‌سازی به صورت PDF، خروجی گرفتن از متن به HTML و محافظت از رمز عبور و … است.

۴.OneNote

این یکی همیشه یک برنامه عالی برای یادداشت برداری بوده است اما عدم توانایی آن برای هایلایت کدها، کمی آن را برای برنامه نویسان نامناسب کرده است. با این حال یک افزونه‌ی رایگان وجود دارد که توسط یکی از برنامه نویسان نوشته شده و در گیت‌هاب به اشتراک گذاشته، تا بتوانیم از قابلیت هایلایت کد نیز استفاده کنیم. این امر آن را به یکی از بهترین برنامه‌های یادداشت برداری برای برنامه نویسان تبدیل کرده.

به غیر از این موارد، OneNote همیشه یک برنامه عالی می‌باشد که آماده تنظیم است. برای شروع فقط به یک قلم نیاز دارید تا بتوانید دست نوشته‌های خودتان را به متن تایپ شده تبدیل کنید.

این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد تا موارد مهم را هایلایت کنند و همچنین ایده‌های خود را در رنگ‌ها و اشکال مختلف بیان کنند.

شما می‌توانید در هر جایی به این برنامه دسترسی داشته باشید و این به این معناست که می‌توانید به محتواهای خود دسترسی داشته باشید حتی اگر آفلاین باشید. این برنامه در هر دستگاه و پلتفرمی کار می‌کند و قابل اجراست.

۵.TickTick

این برنامه بیشتر یک برنامه برای لیست کارهای شماست و همان ویژگی‌هایی را دارد که در برنامه‌های مشابه نیز می‌توانید پیدا کنید؛ اما دارای یک ویژگی اضافی است که آن‌را به یک ابزار عالی برای یادداشت برداری تبدیل می‌کند. در‌واقع در این برنامه هر مورد در لیست خود یک قیمت توضیحات دارد. این برنامه ساده اما بسیار قدرتمند است زیرا می‌تواند به کاربر کمک کند تا همه چیز را با سرعت مدیریت کند.

بسیاری از برنامه نویسان می‌توانند این برنامه را بسیار مفید ببینند ،‌به خصوص هنگامی که بتوان وظایف خود را به‌عنوان مواردی در لیست‌های جداگانه مشاهده کرد. همچنین می‌توانید هر یادداشتی را که برای هرکاری لازم دارید در آن ذخیره کنید؛ این کار هنگامی که می‌خواهید شروع به کار بر روی یک پروژه بکنید، کار شما را بسیار آسان می‌کند.

این برنامه هایلایت سینتکس را ارائه نمی‌دهد همچنین قالب‌بندی متنی غنی نیز ندارد، به همین دلیل بهترین کار برای مدیریت ایده‌هایی است که دارید نه ذخیره کردن قطعات مختلف کد.

آنچه شما از آن لذت خواهید برد، مزایای کامل یک لیست از برنامه‌ها شما برای سازمان‌دهی به پوشه‌های شما، اعمال تکراری، کارهای فرعی، اولویت‌ها و یادآوری کارهاست. این برنامه یک بخش رایگان دارد که البته فقط تعداد محدودی از لیست‌ها را به شما ارائه می‌دهد و در صورت نیاز به لیست‌های بیشتر باید برای آن پول پرداخت کنید.

یادداشت برداری در برنامه نویسی راهی عالی برای سازماندهی کارهای شما در طول پرژه‌های مختلف است. این کار فشار روانی برای انجام کارهای سخت را کم‌تر می‌کند. با یادداشت برداری می‌توانید به سرعت روی تمام پرژه‌های خود، کار کنید و آن‌ها را به‌موقع تمام کنید. این برنامه‌ها و بسیاری از برنامه‌های دیگر برای کار با حداقل استرس برای برنامه نویسان طراحی شده‌اند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد و بتوانید از آن بیشترین استفاده را ببرید؛ از وقتی که گذاشتید ممنونم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Fatemeh.shirzadfar
فاطمه شیرزادفر
برنامه نویس

تجربه کلمه‌ای هست که همه برای توصیف اشتباهاتشون ازش استفاده میکنن، و من همیشه دنبال اشتباهات جدیدم! برنامه‌نویس هستم و لینوکس‌ دوست

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید