5تا از بهترین زبان‌های برنامه نویسی که می‌توانید با آن‌ها در گوگل استخدام شوید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

5تا از بهترین زبان‌های برنامه نویسی که می‌توانید با آن‌ها در گوگل استخدام شوید

سلام بچه‌ها، اگر می‌خواهید بدایند که با یادگیری کدام زبان برنامه نویسی می‌توانید در گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، اپل، آمازون یا در یک استارتاپ استخدام شوید یا شاید بخواهید فریلنسر شوید، به مکان درستی آمده‌اید.

در این مقاله، قصد دارم برخی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی را برای دریافت شغل در گوگل، فیسبوک، مایکروسافت را نام ببرم. همچنین بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای فریلنسری و برنامه‌نویسانی که به دنبال دریافت شغل توسعه‌دهنده نرم‌افزار در استارتاپ‌هایی مانند Uber ، Airbnb یا NetFlix هستند.

من این لیست را با سال‌ها تجربه و صحبت با برنامه‌نویسان که در غول‌های تکنولوژی مانند گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و غیره مشغول به کار بوده‌اند و یا به صورت فریلنسری کار کرده‌اند، تهیه کرده‌ام.

این‌ها همچنین برخی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای به‌دست آوردن شغل در استارتاپ‌ها است تا در نهایت بتوان به شرکت‌هایی مانند گوگل، فیسبوک، اپل، آمازون و مایکروسافت ورود کرد.

پنج زبان برنامه نویسی برتر برای کار در گوگل

بدون هدر دادن وقت‌تان، در اینجا لیستی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای فریلنسر‌ها و افرادی که به دنبال شغلی در شرکت‌های استارتاپی هستند، آورده‌ام.

5تا از بهترین زبان‌های برنامه نویسی که می‌توانید با آن‌ها در گوگل استخدام شوید

۱. Python

پایتون در این لحظه پادشاه زبان‌های برنامه نویسی است. هیچ کاری نیست که نتوانید با استفاده از پایتون انجام دهید. شما می‌توانید برنامه‌های وب بنویسید، مدل‌های یادگیری ماشین ایجاد کنید، کار خسته کننده را خودکار کنید و حتی می‌توانید با استفاده از پایتون وب اسکرپینگ انجام دهید.

بزرگترین قدرت پایتون چندین ماژول یا بسته است که بصورت رایگان در دسترس است. لازم نیست کد زیادی بنویسید، فقط بسته یا کتابخانه مناسب را جستجو کنید و آن‌ها را به پروژه خود اضافه کنید.

هنگامی که نوبت به توسعه‌وب می‌رسد، پایتون دو فریمورک جالب دارد، جانگو و فلاسک. جانگو یک فریمورک گسترده و برجسته است، در حالی که فلاسک مینیمال‌تر است. این به شما آنچه را که نیاز دارید را می‌دهد، اما بقیه تصمیم‌گیری‌ها بر عهده خودتان است.

اگر تصمیم گرفتید جانگو را یاد بگیرید من این دوره را به شما پیشنهاد می‌کنم.

به‌همین ترتیب، شما کتابخانه‌های خارق‌العاده‌ای مانند Pandas، SciKit-Learn و TensorFlow برای یادگیری ماشین دارید و بهترین چیز این است که می‌توانید اسکریپت‌های زیادی را با استفاده از پایتون بنویسید، که این برای فریلنسرها عالی است.

به‌عنوان مثال، می‌توانید یک اسکریپت پایتون بنویسید که می‌تواند تمام وبسایت‌های فریلنسری را اسکرپ کند و تمام نکات مورد علاقه خود را بر اساس اولویت‌بندی که انجام داده‌اید را به شما ایمیل کند.

به‌طور خلاصه، اگر می‌خواهید به صورت فریلنسری و یا علاقه‌مند به کار در گوگل، مایکروسافت، فیسبوک یا هر استارتاپ دیگری، حتما پایتون را یاد بگیرید، و اگر به منبعی نیاز دارید تا پایتون را از صفر یاد بگیرید، از دوره رایگان پایتون وبسایت راکت استفاده کنید، به نظر من واقعا می‌تواند برای شما مفید باشد.

5تا از بهترین زبان‌های برنامه نویسی که می‌توانید با آن‌ها در گوگل استخدام شوید

۲. JavaScript

من این مقاله را با پادشاه زبان‌های برنامه نویسی آغاز کردم و آن را با ملکه وب تمام کردم، بله، من در مورد جاوااسکریپت صحبت می‌کنم. دهه گذشته دهه جاوااسکریپت بود، و به اولین زبانی تبدیل شد که می‌توان با کمک آن یک وبسایت را به طور کامل توسعه داد.

وقتی به صورت فریلنسری کار می‌کنید اصلا حرفه‌ای نیست که بخواهید برای توسعه بک-اند و فرانت-اند وبسایت از افراد مختلف استفاده کنید. در عوض، شما باید همه کارها را خودتان انجام دهید، و این همان جایی است که جاوااسکریپت به کمک می‌آید. همین مساله در مورد شرکت‌های نوپا و شرکت‌های فن‌آوری مانند گوگل، فیسبوک و مایکروسافت نیز صادق است که در آن شما باید بیشتر مسئولیت محصول خود را به دوش بگیرید.

جاوااسکریپت به شما امکان می‌دهد تا هر دو فرانت-اند و بک-اند برنامه خود را ایجاد کنید، و این خود می‌تواند یک عامل متمایز کننده فوق‌العاده هنگام توسعه پروژه یا استخدام برای استارتاپ‌ها باشد. اگر می‌خواهید جاوااسکریپت را یاد بگیرید من یک منبع فوق‌العاده به شما معرفی می‌کنم که با کمک آن می‌توانید از صفر تا صد جاوااسکریپت را یاد بگیرید:

گام‌های یادگیری جاوااسکریپت وبسایت راکت

5تا از بهترین زبان‌های برنامه نویسی که می‌توانید با آن‌ها در گوگل استخدام شوید

۳. PHP

بسیاری از مردم PHP را محکوم می‌کنند، و این بسیار تاسف‌بار است، چون زبان خیلی خوبی است، و تقریبا نیمی از وب از PHP نیرو می‌گیرند. ساده است، و شما می‌توانید به سرعت اسکریپت PHP را در هر جایی مستقر کنید. بسیاری از مشاغل خانگی در حال ایجاد وبسایت‌هایی با استفاده از wordpress هستند که با استفاده از PHP ساخته شده‌اند.

اگر شما PHP را می‌شناسید، می‌توانید تمام این‌ها را انجام دهید. PHP به طور جدی برای فریلنسرها که نیاز به گرفتن سریع پروژه دارند بسیار عالی است. ممکن است بهترین گزینه برای یک سازمان بزرگ نباشد، اما اگر شما در حال برنامه نویسی و ایجاد پروژه‌های شخصی هستید و یا به دنبال پیدا کردن شغل در شرکت‌های نوپا هستید، PHP یک انتخاب عالی است.

اگر می‌خواهید PHP را از ابتدا یاد بگیرید و به دنبال منبع خوبی برای این کار هستید من به شما تعدادی دوره را معرفی می‌کنم تا بتوانید به هدف خود برسید.

برای مشاهده این دوره‌ها به این صفحه مراجعه کنید.

5تا از بهترین زبان‌های برنامه نویسی که می‌توانید با آن‌ها در گوگل استخدام شوید

۴. Ruby

این یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی عالی برای افرادی که به صورت فریلنسر و یا در یک استارتاپ کار می‌کنند است، این کار به شما کمک می‌کند که کارها را به سرعت انجام دهید. اگر روبی آن ریلز را می‌شناسید، می‌توانید یک وبسایت کامل را با یک پایگاه اطلاعاتی در یک یا دو روز بسازید در حالی‌که اگر بخواهید این کار را با جاوا انجام دهید یک یا دو هفته شما را درگیر خواهد کرد.

Ruby در استارتاپ‌ها نیز بسیار شایع است. در حقیقت، بسیاری از استارتاپ‌های موفق با استفاده از روبی آن ریلز ساخته شده‌اند مانند Twitter ، Shopify ، Github ، Groupon و Airbnb.

به‌همین دلیل اگر در حال کار بر روی استارتاپ خود هستید یا قصد کار در استارتاپ‌های دیگر را دارید Ruby مناسب شماست. اگر به دنبال منبعی برای یادگیری Ruby هستید من این دوره را به شما معرفی می‌کنم.

5تا از بهترین زبان‌های برنامه نویسی که می‌توانید با آن‌ها در گوگل استخدام شوید

۵. Swift

دنیای امروز دنیای تلفن‌های هوشمند است، و اگر شما در گوشی مشتری خود نیستید، پول زیادی از دست می‌دهید، و به‌همین دلیل است که هر شرکت، چه بزرگ و چه کوچک برای برنامه‌های تلفن‌همراه خود سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند.

بیشتر استارتاپ‌ها در زمان راه‌اندازی وبسایت خود به برنامه‌های تلفن همراه هم نیاز دارند و اگر علاقه دارید به‌عنوان یک توسعه‌دهنده موبایل در استارتاپ‌ها شغلی بدست آورید، Swift می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. Swift زبان برنامه نویسی اپل برایiOS ، macOS ، watchOS و tvOS است.

شما می‌توانید برنامه‌های آیفون و آی‌پد را با استفاده از سویفت بسازید. هر دو هم ایمن و هم قدرتمند هستند. این همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر از طریق وبسایت‌های فریلنسری کار پیدا کنید چون آگهی‌های زیادی برای توسعه‌دهندگان IOS در وبسایت‌های Fiverr و Upwork وجود دارد.

همه شرکت‌های بزرگ مثل گوگل، مایکروسافت، آمازون، فیسبوک نیز نیاز زیادی دارند؛ چون همیشه به دنبال برنامه‌نویسان ماهر هستند تا در نگهداری و توسعه برنامه‌های خود از آن‌ها استفاده کنند.

و آخرین مورد هم اینکه توسعه‌دهندگان IOS نسبت به توسعه‌دهندگان اندروید پول بیشتری دریافت می‌کنند. اگر می خواهید Swift را بیاموزید و به منبعی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنم این دوره آموزشی iOS 13 و Swift 5 Masterclass را توسط آنجلا یو، که یکی از بهترین مربیان یادگیری Swift است را به صورت آنلاین بررسی کنید.

اگر من را دنبال کنید، از دیدن این‌که جاوا در این لیست حضور ندارد شگفت‌زده خواهید شد. یکی از طرفداران سرسخت جاوا و پس از بیش از ۱۰ سال برنامه نویسی در جاوا، سخت بود، اما حقیقت زشت این است که جاوا برای فریلنسری و استارتاپ‌ نیست.

شانس کمی برای به‌دست آوردن شغلی به‌عنوان توسعه‌دهنده جاوا در گوگل وجود دارد، اما بسیار نادر است مگر این که شما مثل Josh Bloch (نویسنده جاوا موثر) یا Doug Lea (یکی از نویسندگان Java Concurrency in Practice)باشید. اگر پایتون، جاوااسکریپت یا روبی را بدانید، شانس بیشتری خواهید داشت.

جاوا در واقع بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در صورتی است که شما می‌خواهید شغلی در سازمان‌های بزرگ مانند wall street banks — Barclays، Citi، JPMorgan و غیره و شرکت‌های بیمه مانند AIG را پیدا کنید، اما این کار برای شرکت‌های نوپا و فریلنسر‌ها مناسب نیست.

به جای آن، زبان‌ها مانند PHP، روبی، و پایتون برای شرکت‌های نوپا و فریلنسری مناسب هستند، که در نهایت برای شرکت‌های مبتنی بر محصول مثل گوگل، فیسبوک، اپل، آمازون و مایکروسافت کار کنند.

ممکن است برای اینکه PHP را در این لیست آورده‌ام کامنت‌های منفی زیادی بگیرم، اما باید این را بدانید که بیشتر از 50 درصد وبسایت‌های حال حاضر با PHP نوشته شده‌اند.

اغلب مشاغل فریلنسری توسعه‌دهنده وبسایت، مدیریت وبسایت‌های وردپرسی، توسعه اپ موبایل و سپس ساخت ابزار برای نیاز‌های مختلف. برای اکثر این موارد، دانش خوبی از PHP لازم است، به همین دلیل PHP در این لیست قرار دارد.

به‌همین ترتیب، در شرکت‌های نوپا از شما خواسته می‌شود یک وبسایت یا برنامه‌های تلفن همراه را در طول یک شب یا آخر هفته توسعه دهید. زبان‌های برنامه نویسی مثل پایتون و سویفت به جای جاوا برای این نیازها مناسب هستند. 

بنابراین، اگر می‌خواهید شغلی در شرکت‌های نوپا و در نهایت شرکت‌های بزرگ مبتنی بر محصول مانند گوگل و فیسبوک پیدا کنید، زبان‌های مثل پایتون، روبی، و سویفت را یاد بگیرید. 

این همه چیز در مورد بهترین زبان‌ها است که در گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و غیره به کار گرفته می‌شوند. این‌ها همچنین زبان‌های خوبی برای فریلنسری، گرفتن کار در شرکت‌های نوپا مانند Uber، NetFlix، یا Airbnb و ساخت پروژه‌های شخصی هستند. 

همان طور که قبلا گفتم، همه زبان‌های برنامه نویسی برای همه چیز مناسب نیستند. گاهی‌اوقات باید قبول کرد که جاوا یک گزینه مناسب برای نوشتن یک برنامه ساده وب نیست و به جای آن PHP را انتخاب کرد.

اگر شما به دنبال شغلی در گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، یا به دنبال کار کردن بر روی استارتاپ خود هستید، و یا در فکر انجام دادن کار به صورت فریلنسری هستید، یادگیری این پنج زبان برنامه نویسی می‌تواند بسیار مفید باشد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Amiirbazzii
امیرحسین بَزی
طراح رابط کاربری و برنامه نویس فرانت اند

یک طراح گرافیک علاقمند به React JS

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

امیرحسین بَزی

طراح رابط کاربری و برنامه نویس فرانت اند

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات