۵ ویژگی برای ساخت وبسایت هنرمندان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۵ ویژگی برای ساخت وبسایت هنرمندان

درست مانند اینکه یک هنر می تواند موضوعات خاصی را در بر بگیرد، وبسایت یک هنرمند نیز می‌تواند مقاصد و اهداف مختلفی را دنبال کند. برای مثال اولین و شناخته شده ترین این حالت‌ها این است که وقتی شما به عنوان یک هنرمند وبسایت دارید، صفحه اصلی وبسایت‌تان باید قسمتی برای نمایش نمونه کارهای‌تان باشد. اما در کنار این رویکردهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن‌ها برای ساخت وبسایت‌تان استفاده کنید که در نهایت موجب بهتر شدن تجربه کاربری و صرفه جویی در هزینه می شود.

بیاید با همدیگر ویژگی هایی را بازبینی نماییم که برای ایجاد یک وبسایت خوب برای هنرمندان استفاده می شود. هرکدام از این ویژگی ها توسط طراحان در پوسته‌های مختلف وردپرسی نیز پیاده سازی شده که شما می توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

طراحی را انتخاب کنید که مکمل هنرتان باشد

یک هنر عالی، باعث بوجود آمدن احساس می شود، پس بسیار مهم است که سعی کنید وبسایت شما نیز مقداری از آن‌ هنر را دریافت نموده است. براساس کاری که شما انجام می‌دهید این موضوع می‌تواند آشکارا اتفاق بیافتد و یا اینکه به صورت نامحسوسی رقم بخورد. برای مثال طرح وبسایت شما باید نمایانگر ابزارها و یا موادی باشد که شما از آن ها استفاده می‌کنید،‌ به عنوان مثال هنرمندی که با چوب کار می‌کند. این ویژگی می تواند به صورت یک پس زمینه که طراحی کلی‌تان را نمایش می‌دهد نیز اتفاق بیافتد. اما در نهایت وبسایت شما باید نمایانگر، هنر شما باشد.

طراحی را انتخاب کنید که مکمل هنرتان باشد

نمونه‌ای از این حالت را می‌توانید در پوسته Lenze مشاهده کنید. این پوسته موردی بسیار عالی برای عکاسان و افرادی است که می خواند حالت بصری چیزی را نشان بدهند. اسلایدشو بزرگی که در صفحه اصلی این پوسته قرار دارد این کمک را به شما می‌کند تا بتوانید جلب توجه بسیاری بکنید. همچنین در کنار این مورد، حالت‌های مختلف برای نمایش نمونه کار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تمرکز را به کارتان بیاورید

به این دلیل که محیط وب به صورت الزامی توسط فضا محدود نشده است، پس شما می توانید استفاده بی نهایت از آن داشته باشید و وبسایت‌تان را فراتر از چیزی که استاندارد است طراحی نمایید. این موضوع در طراحی وبسایت هنرمندان بسیار مهم است که به آن توجه کند به این دلیل که نباید هیچ موردی که باعث حواس پرتی کاربر شود وجود داشته باشد به این دلیل که می تواند از هدف وبسایت که دیده شدن نمونه کارها است جلوگیری کند. وقتی این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد متوجه می شوید که ما جزئیاتی را وارد کار کرده‌ایم که اصلا به آن‌ها نیازی نداشته ایم و قصدی نیز از آوردن‌ آن‌ها نداریم. پس بسیار مهم است که با خودتان این فکر را بکنید که چه چیزهایی برای وبسایت حیاتی است و چه مواردی به درد نخور! در کل می توان گفت سادگی بهتر است.

تمرکز را به کارتان بیاورید

پوسته Arte به شما این قابلیت را می دهد تا تمرکز کافی را به روی کارها بیاورید. طراحی بسیار زیبا است اما در همین حال بسیار تقلیل یافته و ساده نیز است. این طراحی برای گالری تصاویر و موزه‌ها بسیار مناسب است، ویژگی رابط کاربری زیبای این پوسته بدین شکل است که چند نفر با همدیگر می‌توانند کارهای‌شان را با همدیگر در یک وبسایت نمایش دهند. این طراحی برای وبسایت دانشکده هنر بسیار مناسب است از طرفی دیگر برای فردی که طراحی‌های بسیاری نیز دارد، مفید و پرسود خواهد بود. 

با طرفداران ارتباط برقرار کنید

برای بسیاری از طراحان داشتن طرفداران وفادار، تضمین کننده حرفه وی است. برای مثال موسیقی‌دان‌ها بدون حمایت این افراد نمی‌توانند تور برگزار کنند و یا اینکه آلبوم جدیدی را ضبط نمایند. نگه‌داری کردن از طرفداران در یک حلقه مخصوصا برای رویدادهایی مانند کنسرت و… باید یکی از اولویت‌های وبسایت باشد. در کنار این اگر در وبسایت‌تان نیاز به این دارید تا محصولی را بفروشید سعی کنید این کار را تا جایی که ممکن است برای کاربران و تعامل با قسمت محصولات و راه‌های خرید آن ساده کنید. در برخی از مواقع ارتباط برقرار کردن با مخاطب و مشارکت دادن وی در برخی از قسمت‌های وبسایت مانند بروزرسانی‌های وبلاگ و دسترسی به برخی از فایل‌های چندرسانه ای می‌تواند آن‌ها را بیشتر جذب وبسایت شما کند.

با طرفداران ارتباط برقرار کنید

SoundRise پوسته‌ای بسیار مناسب برای موسیقی‌دان‌هاست که از طریق آن می توانند نمونه‌ کارها و رویدادها را معرفی نمایند و مکان بسیار مناسبی را برای طرفداران‌شان مهیا سازند. از ویژگی‌های این پوسته  می توان به داشتن یک پلیر برای اجرای محتوای چندرسانه‌ای، وجود یک تقویم و قابلیت ادغام سازی با سیستم ووکامرس اشاره کرد. جدای از این از آن جهت که این پوسته بر پایه وردپرس است پس به سادگی می توانید قسمت وبلاگ‌تان را پیاده سازی کنید و از آن‌جا محتوای پر از اطلاعات و زیبا را ارائه نمایید.

یک مفهوم جذاب را بیابید

با وجود آنکه هنر ممکن است صرفا جدی باشد اما پیاده سازی یکسری جذابیت و جالبی در مکان‌هایی که مناسب است،‌می‌تواند وبسایت را بسیار زیبا‌تر جلوه دهد. البته در این حالت نیازی نیست که خیلی کار انجام دهید، اما اضافه کردن یکسری المان‌های اضافی به عنوان و لیست نمونه کارها می‌تواند این جذابیت را مهیا سازد. این موضوع کاربران را مشتاق می‌کند تا بتوانند بیشتر در وبسایت شما کاوش کنند و به پیشنهادات شما فکر نمایند.

یک مفهوم جذاب را بیابید

پوسته Qusq Pro به شما این امکان را می دهد تا قسمت نمونه کار را زیبا و کاربردی طراحی کنید. این پوسته از عناوین، انیمیشن‌ها و لایه‌بندی گالری با چند رنگ مجزا از هم استفاده می‌کند. نتیجه مطمئنا یک مورد زیبا و جذاب خواهد بود.

جرئت متفاوت بودن را داشته باش

به صورت سنتی، هنر همیشه راننده تغییرات فرهنگی بوده است. هنر چالش این را دارد که وضعیت را تغییر دهد و به ما کمک کنند تا به چیزهای جدید فکر کنیم. وبسایت‌هایی که برخی موارد را به صورت متفاوت انجام می‌دهد می‌توانند قسمتی از آن سنت باشند. البته این موضوع بدان معنا نیست که ما مخالف با قواعد دسترسی‌پذیری و مواردی مانند این حرکت کنیم اما در نهایت این زمینه می‌تواند نوآوری های بسیاری را به همراه داشته باشد.

جرئت متفاوت بودن را داشته باش

Color Folio یقینا می تواند پوسته‌ای باشد که موارد متفاوتی را نمایش می‌دهد. موردی که قابل ملاحظه است این است که وبسایت با وجود آنکه پر از رنگ‌های متفاوت است اما هم اکنون نیز قابلیت خوانایی بالایی را دارد. کاوش کردن در وبسایت بسیار ساده است، شما تنها به اسکرول ماوس‌تان نیاز دارید البته نگران نباشید با کلیک کردن نیز این قابلیت فراهم شده است. شما در این پوسته می توانید ویژگی های متفاوتی را مشاهده کنید که تمام امکانات کاربران را فراهم می کند.

پُرتره‌ای از یک هنرمند به عنوان یک وبسایت

تبدیل شدن به یک هنرمند، چالش‌ها و فرصت‌های منحصر به فردی را برای شما به وجود می آورد. شما باید یک توازن میان به اشتراک گذاشتن کارهای‌تان و همچنین داشتن یک وبسایت مدرن -چیزی که کاربران انتظار‌ش را دارند- ایجاد کنید. پیدا کردن این مورد ممکن است دشوار باشد. اما در نهایت مواردی که به دست می آیند بسیار خوب خواهند بود. 

در نهایت وبسایت شما باید بتواند نمایش بدهد که شما چه کسی هستید و اینکه می توانید چه کارهایی را انجام دهید. از وبسایت به عنوان وسیله‌ای برای منعکس کردن شخصیت هنری‌تان استفاده کنید و سعی کنید که مخاطبان‌تان را در این تجربه سهیم کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات