۵ ویژگی اصلی برای وبسایت تجارت‌های کوچک
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۵ ویژگی اصلی برای وبسایت تجارت‌های کوچک

راه‌اندازی و اجرایی کردن یک تجارت کوچک، ماجراجویی منحصر به فرد و زیبایست. برای اینکه بتوانید موفق باشید، نیاز دارید که قدرتمند و سریع باشید. همچنین برای اینکه اسم‌تان واقعا شنیده شود باید سخت کار کنید. ضروریتی در این بحث وجود ندارد که حتما به شرکت‌های بزرگ برسید، اما وبسایت شما جایگاه بسیار مهمی برای اینکه تعیین کند شما در جهان چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید، دارد. اگر موقعیت شرکت شما در یک جای دور و سخت برای دسترسی مردم باشد، وبسایت شما تنها جایی است که مخاطبین می‌توانند با وبسایت شما تعامل برقرار کنند. 

با خواندن اولین پاراگراف این موضوع را متوجه می‌شویم که برای داشتن وبسایتی موفق باید وبسایت حرفه‌ای و پر از اطلاعات باشد. این موضوع درست مانند زمانی است که برای معرفی شرکت از تبلیغات استفاده می‌کنید،‌ شما باید مطمئن شوید که تبلیغات همه چیز را به درستی نمایش می‌دهد. اما چه چیزی وجود دارد که وبسایت کوچک تجاری شما را پایدار نگه می‌دارد. در این مطلب قصد داریم به شما ۵ ویژگی مهم را نشان دهیم که باید با آن‌ها روبرو شوید.

نکته خوب این قضیه آنجاست که پیاده‌سازی این ویژگی‌ها آنقدرها هم گران تمام نمی‌شود. برای هرکدام از ویژگی‌هایی که بررسی می‌شود یک پوسته وردپرسی نیز ارائه شده که می‌توانید از طریق فروشگاه‌ Envato آن‌ها را تهیه کنید. 

۱. یک پیغام واضح

وقتی یک مشتری آینده‌نگر وارد وبسایت شما می‌شود دوست دارد که بداند شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید. این چیزی است که باید سریع تحویل کاربر بدهید، نباید کاری کنید که کاربر مجبور به جستجوی زیاد در وبسایت شود (آن‌ها بیشتر تمایل دارند از وبسایت خارج شوند تا اینکه تلاش زیادی برای پیدا کردن اطلاعات شما نمایند). بهترین مکان برای نشان دادن هویت تجاری‌تان در صفحه خانگی وبسایت، در قسمت مرکزی آن است. برای محتوای آن سعی کنید از ترکیبی جذاب، مربوط و کوتاه همراه با دکمه‌های CTA استفاده کنید. 

پوسته Amilia یکی از بهترین مواردی است که چنین تکنیکی را برای شما فراهم می‌سازد. این پوسته شامل یک اسلایدر بزرگ در صفحه اصلی‌ست که در آن می‌توانید از تصویر و متن بزرگ استفاده کنید، البته نگران نباشید پیچیده و خسته کننده نیست. همچنین یکی دیگر از امکانات خوب این پوسته وجود رنگ‌های متفاوت است که باعث می‌شود مطمن شوید کاربر پیام شما را دریافت می‌کند.

تجارت الکترونیک

۲. نشانه‌های بصری

یکی از اشتباهاتی که در طراحی وب صورت می‌گیرد، در نظر گرفتن این است که کاربر در هر شکلی متن را دریافت کند. بگذارید بیشتر توضیح دهم. با این تصور که متن شما از نظر محتوایی کامل است اما واقعیت این است که همه افراد به اندازه کافی وقت برای خواندن آن نمی‌گذارند. آن‌ها بیشتر دوست دارند نگاهی سرسری به محتوای برگه بیاندازند. درست در این حالت است که استفاده از نشانه‌های بصری کمک بسیاری به شما می‌کند. چیزهایی مانند آیکون‌ها و دکمه‌ها به کاربر بیشتر می‌توانند اطلاعات بدهند و همین موضوع باعث می‌شود که کاربر بیشتر در عمق ماجرا فرو رود. 

Focus یکی از پوسته‌های مناسب برای چنین کاری است. هدف این پوسته درست کردن حالتی تعاملی با کاربر و انجام کارهای بسیار جذاب دیگر با استفاده از نشانه‌های بصری است. شیوه نمایش درست آیکون‌ها به شما کمک می‌کند که بتوانید اطلاعات درستی را دریاف کنید. دکمه‌هایی که خوب طراحی شده‌اند نیز کاربر را مشتاق به کلیک کردن می‌کنند. اضافه بر آن برخی ریزتعاملات دیگر نیز وجود دارد که کمک می‌کند بیشتر در این قضیه ایفای نقش کنید. 

کسب و کار

۳. آن‌ را شخصی کنید

یکی از مزیت‌های بزرگی که تجارت‌های کوچک نسب به تجارت‌های بزرگ دارند این است که نشان از «انسانی» بودن در آن‌ها بیشتر است. منظور از این سخن، مواردی است که باعث نزدیکی وبسایت با انسان‌ها می‌شود. برای مثال در یک تجارت کوچک وجود پروفایل افراد مربوط به تیم، نقطه نظرات و حتی پست‌های وبلاگی می‌تواند روی ارزش شرکت تاثیر زیادی بگذارد. دادن این شانس به کاربران که بتوانند با وبسایت شما بیشتر تعامل برقرار کنند و با آن آشنا شوند، باعث بوجود آمدن ارتباط یک-به-یک در بین طرفین می‌شود. انجام چنین کارهایی برای شرکت‌هایی با اندازه بزرگ بسیار سخت‌تر است.

Morello نام پوسته‌ای است که حاوی چندین مورد دستی برای اینکه بتوانید وبسایت‌تان را بیشتر شخصی‌سازی کنید است. برای مثال قابلیت ایجاد نقطه نظرات و ایجاد پروفایل برای افراد تیم، از موارد مهم این پوسته به حساب می‌آید. هرکدام آن‌ها می تواند به صورت متحرک و با استفاده از حالت چرخشی در وبسایت نمایش داده شود که باعث بالا رفتن سطح تعامل در وبسایت نیز می‌شود. همچنین لایه‌بندی‌های مختلفی برای قسمت وبلاگ در این پوسته قرار گرفته که برای نمایش نوشته‌های‌تان عالی هستند.

تجارت شخصی

۴. کاوش ساده

وقتی در مورد ناوبری و کاوش در وبسایت صحبت می‌شود، شاید فکر کنید منظورمان قسمت منوها است، به درستی که قسمت منوها بخش مهمی از وبسایت هستند و باید به درستی طراحی شوند که استفاده از آن ساده باشد. اما جدای از آن المان‌های دیگری نیز وجود دارد که نیاز است در رابطه با آن‌ها بیشتر توجه کنیم. برای مثال در وبسایت هایی که ساختار محتوایی عمیق‌تری دارند، داشتن قسمت ناوبری برای کاربران که بتوانند در محتوا بهتر کاوش کنند، ضروری است. در چنین حالتی آن‌ها قابلیت آن را دارند که بهتر در محتوا جستجو کنند و سریع‌تر به قسمت اصلی آن برگردند. این در شرایطی است که نیاز زیادی به گشتن در وبسایت نیست.

از موارد مثبت پوسته Futurico این است که شامل چندین حالت مختلف برای ناوبری است. در این پوسته می‌تواند از منوها در سطوح مختلف استفاده کنید، اما جدای از آن وجود قابلیت منوهای همبرگری نیز یکی دیگر از امکانات مفید آن است. همچنین در این پوسته قسمت‌های دیگری برای کاوش و امکان breadcrumb وجود دارد که کمک می‌کند، کاربر چیزی را از دست ندهد.

تجارت الکترونیک

۵. ظاهر و کارایی بالا

وقتی موضوع یک وبسایت است، ظاهر موضوعی بسیار مهم است. به همین مقدار کارایی آن نیز مطرح است. این موارد چیزهایی است که در مورد تجارت‌تان به مشتریان‌تان داستان شرکت‌تان را توضیح می‌دهند. اگر وبسایتی ناقص باشد و یک کارایی را به همراه داشته باشد، به احتمال زیاد تاثیر چندان مثبتی برای‌تان نخواهد داشت. در حالی که ضروری نیست وبسایت عالی باشد اما وجود ظاهر و کارایی خوب در وبسایت آنچنان که کاربر انتظار‌ش را دارد، بسیار مهم است. در غیر اینصورت همه چیز تاثیر بدی روی وبسایت شما می‌گذارد.

Alfat پوسته‌ای است که ظاهر بسیار خوبی را به شما تحویل می‌دهد. در این پوسته چندین لایه‌بندی برای نمایش وجود دارد که مطمئنا هر مورد بسیار زیباست. رنگ‌ها، تایپوگرافی و افکت‌های متفاوت در این پوسته به خوبی پیاده‌سازی شده است. وجود کارایی بالا به شما این قابلیت را می‌دهد که همراه با زیبایی، کارایی مناسبی نیز داشته باشید. -برای مثال در قسمت نمونه کارها و قابلیت فیلتر آن

کسب و کار

تجارت کوچک

یک وبسایت خوب در بسیاری حالت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از یک تجارت کوچک به تجارتی بزرگ ارتقا بیابید. واقعیت این است که حتی یک تجارت کوچک نیز می‌تواند وبسایتی با ظاهر و کارایی خوب تولید کند و با شرکت‌های بزرگ رقابت نماید.

برای این کار مطمئن شوید که وبسایت پیغام مناسبی دارد، از امکانات ساده‌ای برای کاوش بهره‌مند است و نشانه‌های بصری متفاوتی دارد. مهمتر از همه وبسایت را به گونه‌ای پیاده‌سازی کنید که نشان دهد شما که هستید. به کاربران‌تان نشان دهید که وبسایت‌تان چه چیزی را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. با کنار هم قرار دادن این موارد، در نهایت وبسایتی خواهید داشت که کاربران عاشق آن هستند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا