CMS های معروف Node.js که می توانند جایگزین وردپرس باشند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

CMS های معروف Node.js که می توانند جایگزین وردپرس باشند

وردپرس بصورت رسمی در 2003 منتشر شد و هنوز پادشاه CMS هاست. اما با طلوع Node.js رقبای مدرن زیادی وجود دارند که جامعه کاربری بزرگی دارند, از قالب ها و پلاگین ها پشتیبانی می کنند و به راحتی روی سرور شما نصب می شوند. در این مقاله به معرفی پنج CMS Node.js می پردازیم که میتونید جایگزین وردپرس کنید.

KeystoneJS

KeystoneJS یک فریمورک CMS قدرتمند است که برپایه Express و MongoDB ساخته شده. این به شما یک راه ساده برای ساخت پروژه های پویا با مسیرهای ساختاریافته, قالب ها و مدل ها میده. 

این پروژه با ویژگی های فوق العاده ای مثل رابط کاربری زیبای ادمین, ابزارهای مفید API, مدیریت سشن ها, ارسال ایمیل, افزونه ها و غیره آمده. این همچنین یک ابزار کامند برای ساخت پروژه جدید و راه اندازی تمام asset ها ارائه میده.

EnduroJS

Enduro.js یک راه سریع و ساده برای ساخت پروژه شما, رابط کاربری زیبا و ساده ادمین و ابزارهای یکپارچه برای ساخت هر چیزی در سرور ارائه میده. این بدون یک دیتابیس هم کار میکنه, در عوض روی سیستمی از فایل ها تکیه میکنه که میتونند بصورت مستقیم توسط ویرایشگر متن باز بشوند. به راحتی نصب میشه و میتونه توسط Git نگهداری بشه.

این پروژه تعدادی قالب پیشنهاد میده که شما میتونید به صورتی که دوست دارید سفارشی سازی کرده و ازشون استفاده کنید. این از سایت های چندزبانه پشتیبانی میکنه, مسیرهای ساده داره, و چندین ویژگی دیگه. همچنین یک ابزار بارگذاری مجدد داخلی بنام browsersync داره که اجازه میده در لحظه تغییرات رو در مروگر مشاهده کنید.

Apostrophe

Apostrophe ویژگی های جستجو فوق العاده ای برای front و back-end, ویرایشگر متن قوی, کارایی سریع, سیستم ویرایش صفحه drag-and-drop ارائه میده. این سیستم بسیار کاربرپسند بوده, از مستندات کاملی برخوردار هست و جامعه ی کاربری فعالی داره.

Apostrophe از افزونه های مختلف پشتیبانی میکنه که شما میتونید برای افزودن ویژگی های جدید به پروژه ازشون استفاده کنید. کتابخانه های داخلی تصویر و فایل باعث شدند که بتونید به راحتی از فایل ها در سایتتون استفاده کنید یا استفاده مجدد داشته باشید.

Ghost

Ghost یک پلتفرم بلاگ قدرتمند و مدرن هست که شما میتونید هم اکنون روی تعدادی از سایت های معروف ببینید. راه اندازی این بسیار سادست و طراحی ساده و بهینه شده ای داره, همچنین روی فراهم کردن بهترین تجربه نویسندگی تمرکز کرده.

این از فریمورک Ember برای front-end و Handlebars برای قالب بندی, و لایه استاندارد دیتابیس MySQL استفاده میکنه. صفحه ی پروژه گیت هاب بیش از 20 ریپازیتوری عالی داره, ابزارهای مختلفی مثل Vagrant setup, قالب ها و یک CLI پیشنهاد میده.

Hexo

Hexo یک فریمورک بلاگ نویسی قدرتمند و سادست که هر پست در فرمت markdown نوشته میشه و در یک صفحه ثابت با استایل و قالب مخصوص رندر میشه.

این پروژه یک سیستم پلاگین قدرتمند به همراه چندین پلاگین ارائه میده که شما میتونید برای گسترش قابلیت های سایتتون اونها رو نصب کنید. این همچنین یک راه سریع و ساده برای نگهداری پروژه در صفحات گیت هاب یا Heoku با یک دستور کامند فراهم میکنه. در نهایت Hexo از تعداد زیادی قالب و تم زیبا که با استفاده ازشون میتونید سایت های فوق العاده ای بسازید, پشتیبانی میکنه.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات