جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
5 نکته تجربه کاربری برای طراحان گرافیک
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

5 نکته تجربه کاربری برای طراحان گرافیک

متخصص بودن یک طراح گرافیک در زمینه تجربه کاربری به نظر یک الزام اجتناب ناپذیر است. در هر حال به نظر می‌رسد که هرچیزی با طراحی وب سر و کار داشته باشد بخشی از آن نیز مربوط به تجربه کاربری می‌شود. 

تجربه کاربری برای طراحان گرافیک

در اینجا قصد داریم به صورت کوتاه ۵ نکته در رابطه با تجربه کاربری را به شما بگوییم. با رعایت این موارد کاربران می‌توانند انتظار چیزی که می خواهند را از طراحی شما بکشند. 

۱. زیرک باشید

در حالی که قواعد دنیای طراحی گرافیک ممکن است تغییرناپذیر باشد اما دنیای تجربه کاربری به صورت دیگری است. همانطور که Theakston می‌گوید: طراحی پرینت شدنی مانند تنیس است، منحصر به فرد و بسیار منظم. اما سرویس‌های طراحی دیجیتال مانند فوتبال هستند، هیچ چیزی در آن پیش بینی نمی‌شود و هر زمان ممکن است قواعد تغییر کنند.

۲. اگر شک دارید آن را کم کنید

Theakston می‌گوید که در ابتدای همه چیز برای کاربرد قوی داشتن طراحی کنید. هر سرویس و محصولی یک دلیل اصلی برای ایجاد شدن دارد پس از آنجا شروع کنید. از خودتان بپرسید که هدف کاربران در استفاده از این کار در هر قسمت از آن چیست؟ برای این مفهوم طراحی کنید. همچنین اگر در این زمینه به مشکل برخورده‌اید تا جایی که ممکن است رابط را برای کارایی ایجاد کنید. بهتر است همه چیز را آسان بگیرید. 

۳. روانشناسی مقدمه کار است

همانطور که تجربه کاربری روی کاربران تمرکز دارد، درک کردن روانشناسی و درون کاربران نیز بسیار مهم است. Lee Carroll می‌گوید: طراحان گرافیک هم اکنون نیز از روانشناسی در طراحی بصری استفاده می‌کنند، آن‌ها از طریق پیام‌ها و از طریق مشاهده مستقیم با کاربران ارتباط دارند. بنابراین آن‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن همان قواعد طراحی، یک تجربه کاربری خوب را ایجاد کنند.

۴. تجربه کاربری خوب نامرئی است

بیشتر تجربه‌های کاربری خوب به صورتی کار می‌کنند که شما به ندرت می‌توانید متوجه آن‌ها شوید. تنها هدف از تجربه کاربری این است که پی به نیازهای کاربران ببرید و طراحی را براساس خواسته‌های آن ها ایجاد کنید.

۵. برای تجربه کاربری ایستادگی کنید

ممکن است در جریان توسعه تجربه کاربری طراحی‌های‌تان مبارزه کنید و به چالش کشیده شوید. برخی اوقات این موضوع توسط چیزهایی مانند مسائل مالی متوقف می‌شود. اما در هر حال همواره سعی کنید که تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید و بهتر هدف‌تان را طراحی کنید. به قولEnzo Ferrari ماشین‌های مسابقه نه زیبا هستند و نه زشت، آن‌ها زمانی زیبا می‌شوند که مسابقه را می‌برند. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است