5 نکته تجربه کاربری برای طراحان گرافیک

گردآوری و تالیف : ارسطو عباسی
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1397
دسته بندی ها : تجربه کاربری

متخصص بودن یک طراح گرافیک در زمینه تجربه کاربری به نظر یک الزام اجتناب ناپذیر است. در هر حال به نظر می‌رسد که هرچیزی با طراحی وب سر و کار داشته باشد بخشی از آن نیز مربوط به تجربه کاربری می‌شود. 

تجربه کاربری برای طراحان گرافیک

در اینجا قصد داریم به صورت کوتاه ۵ نکته در رابطه با تجربه کاربری را به شما بگوییم. با رعایت این موارد کاربران می‌توانند انتظار چیزی که می خواهند را از طراحی شما بکشند. 

۱. زیرک باشید

در حالی که قواعد دنیای طراحی گرافیک ممکن است تغییرناپذیر باشد اما دنیای تجربه کاربری به صورت دیگری است. همانطور که Theakston می‌گوید: طراحی پرینت شدنی مانند تنیس است، منحصر به فرد و بسیار منظم. اما سرویس‌های طراحی دیجیتال مانند فوتبال هستند، هیچ چیزی در آن پیش بینی نمی‌شود و هر زمان ممکن است قواعد تغییر کنند.

۲. اگر شک دارید آن را کم کنید

Theakston می‌گوید که در ابتدای همه چیز برای کاربرد قوی داشتن طراحی کنید. هر سرویس و محصولی یک دلیل اصلی برای ایجاد شدن دارد پس از آنجا شروع کنید. از خودتان بپرسید که هدف کاربران در استفاده از این کار در هر قسمت از آن چیست؟ برای این مفهوم طراحی کنید. همچنین اگر در این زمینه به مشکل برخورده‌اید تا جایی که ممکن است رابط را برای کارایی ایجاد کنید. بهتر است همه چیز را آسان بگیرید. 

۳. روانشناسی مقدمه کار است

همانطور که تجربه کاربری روی کاربران تمرکز دارد، درک کردن روانشناسی و درون کاربران نیز بسیار مهم است. Lee Carroll می‌گوید: طراحان گرافیک هم اکنون نیز از روانشناسی در طراحی بصری استفاده می‌کنند، آن‌ها از طریق پیام‌ها و از طریق مشاهده مستقیم با کاربران ارتباط دارند. بنابراین آن‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن همان قواعد طراحی، یک تجربه کاربری خوب را ایجاد کنند.

۴. تجربه کاربری خوب نامرئی است

بیشتر تجربه‌های کاربری خوب به صورتی کار می‌کنند که شما به ندرت می‌توانید متوجه آن‌ها شوید. تنها هدف از تجربه کاربری این است که پی به نیازهای کاربران ببرید و طراحی را براساس خواسته‌های آن ها ایجاد کنید.

۵. برای تجربه کاربری ایستادگی کنید

ممکن است در جریان توسعه تجربه کاربری طراحی‌های‌تان مبارزه کنید و به چالش کشیده شوید. برخی اوقات این موضوع توسط چیزهایی مانند مسائل مالی متوقف می‌شود. اما در هر حال همواره سعی کنید که تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید و بهتر هدف‌تان را طراحی کنید. به قولEnzo Ferrari ماشین‌های مسابقه نه زیبا هستند و نه زشت، آن‌ها زمانی زیبا می‌شوند که مسابقه را می‌برند. 

منبع

برچسب : ,
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

مقالات پیشنهادی

15 فاکتور کمتر شناخته شده تجربه کاربری

با هر آپدیتی که در این زمینه توسط گوگل ارایه داده میشه ، همه ی شرکت ها ، هرچند هم که خیلی بزرگ باشن ، سعی میکنن تمام تمرکزشون رو روی استانداردهای جدید...

5 روش طراحی وب که روی تجربه کاربری تاثیر می گذارد

این در روش های مختلف تاثیر بزرگی روی تجربه دیجیتال مشتری می گذارد. زیبایی شناسی, کارآیی و سایر فاکتور های حیاتی وب سایت شما برای موفقیت بلندمدت کمپانی...

5 الگوی تجربه کاربری مرسوم که کاربران از آن‌ها متنفرند

الگوهای طراحی تجربه کاربری، برای حل کردن مشکلات مرسومی که تکرار می شوند، ساخته شده اند. هدف این الگوها ساده تر کردن قابلیت در دسترس بودن وبسایت است که...

۵ راه برای شروع کار با تجربه کاربری

امروزه صحبت بسیاری حول محور موضوعی به نام تجربه کاربری می شود اما همین موضوع نیز به سادگی پشت چشم قرار می‌گیرد و به عملی کردن آن اعتنایی نمی شود. گذشت...