۵ افزونه VSCode برای برنامه نویسی Bash
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 2 دقیقه

۵ افزونه VSCode برای برنامه نویسی Bash

ادیتور ویژوال استدیو کد ابزارهای بسیار عالی برای اسکریپت‌نویسی با استفاده از بش (Bash) را برای برنامه‌نویسان فراهم کرده است. حال در کنار ویژگی‌های پیشفرض خود ادیتور، ما در این مطلب قصد داریم پنج افزونه را به شما معرفی کنیم که این فرایند اسکریپت‌نویسی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

۱- Shell Script Language Basics

این افزونه بصورت پیشفرض روی ویژوال استدیو کد نصب بوده و هر موقع که بخواهید می‌توانید را فعال یا غیر فعال کنید. برای کار با آن ابتدا در قسمت افزونه‌ها عبارت @builtin shell را جستجو کرده و آن را انتخاب نمایید. حال روی Plain Text در قسمت نوار آبی پایین صفحه کلیک کرده و از لیستی که برای‌تان باز می‌شود گزینه Shell Scripting را انتخاب نمایید.

در این حالت می‌توانید در فایلی که باز کرده‌اید به سادگی کدهای Bash Script را وارد کنید.

۲- ShellCheck

ShellCheck یک ابزار تحلیل اسکریپت‌های مبتنی بر Bash است که بصورت استاتیک کار می‌کند. با نصب این افزونه می‌توانید اشتباهاتیکه در فرایند کدنویسی Bash انجام داده‌اید را متوجه شده و کدهای تمیزتری را ارائه دهید.

توسعه دهنده این ابزار همچنین در گیت‌هاب در رابطه با تک تک خطاهایی که SpellCheck شناسایی می‌کند توضیحاتی برای رفع آن‌ها داده است. می‌توانید در این لینک آن را مشاهده کنید.

۳- shell-format

کار اصلی Shell-format قالب‌دهی به فایل‌های Bash، Docker، gitignore، env و... است. Shell-format در فرایند مرتب‌ کردن کدها به شما کمک می‌کند. برای مثال این ابزار بصورت خودکار، تورفتگی‌ها را مرتب کرده و فضاهای اضافی خالی را حذف می‌کند. اگر از Homebrew نیز استفاده می‌کنید می‌توانید آن را از طریق brew install shfmt نصب کنید.

۴- Shellman

 

Shellman در واقع یک مجموعه قطعه کد بسیار بزرگ است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از کدهای آماده به فرایند توسعه اسکریپت‌نویسی‌تان سرعت بدهید. می‌توانید به عنوان یک ابزار Auto-Completion برای بش نیز به آن فکر کنید.

۵- Bash Debug

یکی از معروف‌ترین ابزارهای رفع عیب و دیباگ در زمینه بش اسکریپتینگBash Debug  است. با استفاده از این ابزار می‌توانید عملیات‌های مختلف مربوط به دیباگ پروژه‌های بش را به سادگی انجام دهید.

گزینه اضافی: Indent-rainbow 

Indent-rainbow یک افزونه مخصوص به زبان Bash نیست اما توانایی کار روی تمام زبان‌ها را دارد. با استفاده از این پکیج می‌توانید به کدهای‌تان شکل زیباتری داده و بصورت خودکار تورفتگی‌های مختلفی را اعمال کنید.

در پایان

در این مطلب کوتاه شما را با ۶ افزونه مختلف از ادیتور محبوب ویژوال استدیو کد همراه کردیم که برای اسکریپت‌نویسی بش به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات