۵ ابزار توسعه وب که در 2019 مهم خواهند بود
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۵ ابزار توسعه وب که در 2019 مهم خواهند بود

سالی که گذشت همراه بود با تغییرات و نوآوری‌های بسیاری در زمینه توسعه وب. تغییرات انگولار، تسلط ری‌اکت و موفقیت‌های زیادی از ویوجی‌اس را دیدیم. در این مطلب قصد داریم ابزارهای بسیار مهم در سال 2019 که ممکن است از آن‌ها استفاده کنید و یا اینکه آن‌ها را یاد بگیرید را به شما معرفی کنیم. 

۱. Vue.js

اگر سال 2016 را به یاد بیاورید می‌توانید مشاهده کنید که همه چیز مربوط به جاوااسکریپت در سیطره ری‌اکت و انگولار بوده و همیشه سوال اصلی این بوده که کدام بهتر است؟ برای اینکه واقعا قضیه را درک کنید، می‌توانید به سوالاتی که در سایت‌های Quora و Reddit پرسیده شده یا پست‌هایی که برای مقایسه این دو مورد نوشته شده مشاهده کنید. اما در سال 2017 ویو به سرعت به یکی از مواردی که توانست وارد رقابت با این دو گزینه شود تبدیل شد. چیزی که واقعا باعث شد ویو به این میزان محبوبیت کسب کند سادگی آن بود. در وضعیتی که از ویو منتشر شده، این موضوع ارائه شده که ۹۶ درصد کاربران دوست دارند که در پروژه بعدی‌شان از ویوجی‌اس استفاده کنند. هرچند که گفتن اینکه کدام ابزار نسبت به ابزاری دیگر بسیار حرف بی‌معنی است اما ویو به احتمال زیاد به یکی از ابزارهای محبوب در سال 2019 تبدیل می‌شود.

اگر قصد یادگیری کامل ویوجی‌اس را دارید، مشاهده این دوره آموزشی به شما پیشنهاد می‌شود.

۲. Webpack

وب‌پک ابزاری است که برای سال‌ها در زمینه وب حضور داشته اما جدیدا استفاده از آن بسیار مرسوم‌تر و محبوب‌تر شده است. با استفاده از این ابزار می‌توانید تمرکز بیشتری روی توسعه وب و بهتر کردن آن داشته باشید، در حقیقت این ابزار باعث می‌شود که روند توسعه ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر شود. وب‌پک تمام جنبه‌های توسعه فرانت‌-اند را پشتیبانی می‌کند -جاوااسکریپت، تصاویر، فونت‌ها و...-. استفاده از این ابزار برای زمانی که قصد ساختن یک فرانت‌-اند پیچیده را دارید بسیار مفید است. پس اگر قرار است در سال 2019 چیزی بسازید که بسیار پیچیده‌ است و نیازمند مدیریت بالایی است، پیشنهاد می‌شود که از وب پک استفاده کنید.

اگر قصد یادگیری کامل وب‌پک را دارید، مشاهده این دوره آموزشی به شما پیشنهاد می‌شود.

۳. React 

بسیار خوب، مطمئنا منتظر حضور ری‌اکت در این لیست بود. اما چرا من آن را در اینجا قرار دادم؟ این فریمورک در سال ۲۰۱۷ محبوب بود و به این رشد خود همچنان ادامه داد. البته موفقیت این موارد تنها به دلیل خودشان به تنهایی نیست، اهمیت این موارد در توانایی است که ما می‌توانیم آن ها را با دیگر ابزارها استفاده کنیم. - ابزار‌هایی مانند وب‌پک و… . در هر حال، اگر ری‌اکت به این پیشرفت‌های خود ادامه دهد و بتواند همواره به جلو برود، به این زودی‌ها ناپدید نمی‌شود.

اگر قصد یادگیری کامل ری‌اکت را دارید، مشاهده این دوره آموزشی به شما پیشنهاد می‌شود.

۴. GraphQL

GraphQL ابزاری است که ممکن است جا افتاده باشد، اما این ابزاری است که توسط فیسبوک ساخته شده و از سال ۲۰۱۵ به بعد نفوذ بسیاری در دنیای وب داشته است. از این ابزار معمولا در حالی استفاده شده که ما APIهای‌مان را ایجاد می‌کنیم. برای اینکه بسیار ساده‌تر GraphQL توضیح داده شود می‌توان گفت که این ابزار برای طراحی بهتر و مؤثرتر APIها و پیاده‌سازی راه‌های راحت‌تری برای دسترسی پیدا کردن بهتر مشتری‌ها به داده‌های‌تان است. از آن‌جایی که این ابزار توسط فیسبوک ایجاد شده، توانایی ادغام آن با ری‌اکت بسیار ساده است.

۵. WebAssembly

WebAssembly یکی از جدید‌ترین و هیجان‌ برانگیزترین تکنولوژی‌های مربوط به توسعه وب است. WebAssembly مطابق با پروژه، «اندازه قابل حمل و مدت زمان بارگذاری بهینه تری» را ارائه می دهد. مهمترین چیزی که باید بدانید این است که این تکنولوژی سریع‌ است، سریع‌تر از جاوااسکریپت! برخلاف دیگر رویکردها که ممکن است وابسته به محیط مرورگر باشد، WebAssembly کاملا در خود پلتفرم قرار دارد و می‌تواند ارتباط بهتری در محاسبات با سی‌پی‌یو داشته باشد. ما فکر می‌کنیم که در سال 2019 یکی از موضوعات مهم مربوط به WebAssembly باشد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا