6 اپلیکیشن فوق‌العاده برای بهره‌وری برنامه نویسان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

6 اپلیکیشن فوق‌العاده برای بهره‌وری برنامه نویسان

با بیشتر شدن اپلیکیشن‌های مختلف، دامنه‌ی توجه انسان‌ها به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. نباید امید خودمان را از دست بدهیم زیرا اپلیکیشن‌های مفیدی نیز ظهور پیدا کرده‌اند که استفاده کردن از آن‌ها روی بهره‌وری ما تاثیر مثبت خواهد داشت. مطمئناً این اپلیکیشن‌ها زندگی شما را آسان‌تر خواهند کرد، بنابراین بیایید 6 مورد از این برنامه‌های کاربردی را با یکدیگر بررسی کنیم:

1. Habitica

Habitica یک اپلیکیشن رایگان برای خلق عادات مثبت و بهره‌وری است. این اپلیکیشن زندگی شما را به حالت یک بازی در خواهد آورد که به آن فرآیند گیمیفیکیشن نیز گفته می‌شود. جوایز و مجازات‌های درون برنامه‌ای این اپلیکیشن باعث ایجاد انگیزه در شما می‌شود. اگر به دنبال الهام گرفتن هستید، می‌توانید از شبکه‌ی اجتماعی قدرتمند آن کمک بگیرید. Habitica به کاربران در حفظ سلامتی، شادی و سختکوشی کمک خواهد کرد. این یک ابزار واقعاً تاثیرگذار محسوب می‌شود که با آن می‌توانید از شر عادات غلط خلاص شوید. پیشنهاد می‌کنم برای حفظ انگیزه و بهره‌وری خود این اپلیکیشن را امتحان کنید.

2. Forest

Forest اپلیکیشنی است که به شما در تمرکز کردن روی مسائل ضروری در زندگی کمک می‌کند. نکات مثبت زیادی در این برنامه گنجانده شده است. عملکرد این اپلیکیشن نیز مانند Habitica است و طراحی بسیار خوبی دارد. تمام قابلیت‌های قرار گرفته در این برنامه ساده و قابل فهم هستند. نسخه‌ی رایگان آن تبلیغات درون برنامه‌ای دارد اما این تبلیغات‌ها روی تجربه‌ی کاربر هیچ تاثیر بدی ندارند. تیم Forest در دنیای واقعی با یک سازمان درختکاری همکاری دارد. کاربران با خرج کردن سکه‌های مجازی در این برنامه به کاشته شدن درختان در دنیای واقعی کمک می‌کنند. با استفاده از این برنامه می‌توانید تمرکز خود را افزایش داده و تاثیر مثبتی بر محیط اطراف خود داشته باشید.

3. Cold Turkey

طبق گفته‌ی تیم این برنامه، Cold Turkey بهترین بلاکر وبسایت در اینترنت است. با استفاده از آن می‌توانید تمام برنامه‌ها و بازی‌های غیرضروری را بلاک کنید. این کار حواس‌پرتی شما را کاهش داده و بهره‌وری‌تان را بالاتر می‌برد. قطعاً در آینده برای استفاده کردن از این برنامه از خودتان تشکر خواهید کرد.

4. VS Code

برنامه نویسان بدون داشتن یک IDE خوب، دچار دردسر خواهند شد. مطمئناً VS Code نیازی به معرفی ندارد چون اکثر توسعه دهندگان با آن آشنا هستند. این اپلیکیشن یک ویرایشگر کد منبع بوده که توسط شرکت مایکروسافت توسعه پیدا کرده است. شاید تسلط پیدا کردن در این برنامه کمی سخت باشد اما با یاد گرفتن آن بهره‌وری شما به سرعت از محدودیت‌های‌تان عبور خواهد کرد. VS Code قابلیت‌های کاربردی مانند multi-cursor، دیباگر، اسنیپت‌ها و غیره را برای کاربران فراهم می‌کند. استفاده کردن از این ابزار برای تمام توسعه دهندگان ضروری محسوب می‌شود.

5. GitHub Copilot

GitHub Copilot یک ابزار هوش مصنوعی است که توسط گیت‌هاب و OpenAl ساخته شده تا به کاربران در تکمیل خودکار کدها کمک کند. این برنامه کد را برای شما ایجاد کرده و باعث صرفه‌جویی در زمان شما خواهد شد.

6. Notion

Notion یکی از محبوب‌ترین و انعطاف‌پذیرترین ابزارهاست. شخصا یکی از بهترین ابزارهایی بوده که تا به حال از آن استفاده کرده‌ام. این برنامه می‌تواند یک مخزن برای نوشتن، نرم‌افزاری برای مدیریت وظایف و یک پایگاه داده‌ی خوب باشد. Notion خودش را نیمه‌ی گمشده‌ی Slack می‌نامد. شما می‌توانید از آن برای کارهای انفرادی و گروهی استفاده کنید. این برنامه برای سازماندهی کردن افکارتان و یک برنامه‌ریزی موثر برای پروژه‌ها مناسب است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات