معرفی ۶ پنل مدیریتی آماده (Material Design)
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

معرفی ۶ پنل مدیریتی آماده (Material Design)

پنل ادمین یکی از مهمترین بخش‌های هر وبسایتی است که از طریق آن می‌توان کارهای مدیریتی وبسایت را به انجام رساند. طراحی یک پنل ادمین از ابتدای کار ممکن است چالش برانگیز و زمان بر باشد. به همین دلیل می‌توان از ساده‌ترین رویکرد ممکن یعنی قالب‌های آماده استفاده کرد.

در این مطلب از وبسایت راکت قصد داریم شما را با قالب‌های آماده‌ای آشنا کنیم که به صورت مستقیم می‌توانید از آن‌ها در طراحی پنل مدیریتی خود استفاده کنید. این پنل‌ها از طراحی متریال بهره می‌برند. به همین دلیل می‌توانید ظاهر مدرنی را به پنل ادمین خود بدهید.

React Material Admin

این الگو بسیار مینیمالیستی به نظر می‌رسد اما دارای صفحات و مؤلفه‌های زیادی است. اگر به کد نگاه کنید یا برنامه خود را بر اساس این الگو بسازید، خواهید فهمید که اصلی‌ترین مزیت این الگو این است که به آسانی قابل تنظیم است، مستندات کاملی دارد و پشتیبانی خوبی را ارائه می‌دهد.

کد دارای حداقل وابستگی‌های اضافی است که از جی کوئری و بوت استرپ استفاده می‌کند. این تیم از توسعه دهندگان حرفه‌ای تشکیل شده است که به کلیه فرایندها و نیازهای مشتریان پایبند بوده و محصولاتی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند. این الگو از مشخصات طراحی متریال گوگل استفاده می‌کند و با جدیدترین نسخه React.js ساخته شده است. دارای سه تم رنگی و کاربر پسندانه و بخش تجارت الکترونیک است.

لینک پروژه

Dashboard UI Kit

این قالب تمرکز جدی روی رابط کاربری و برنامه‌های وب دارد که یک طراحی مینیمالیستی، واضح و روشن است که در آن هیچ چیز شما را منحرف نمی‌کند. ایده اصلی قالب تمرکز روی مواردی است که مخاطب بیشترین بخش‌ها را به خاطر بسپارد و این الگو واقعا چنین کاری را انجام می‌دهد. بعد از مشاهده صفحه اول، صفحه عملکرد با یک نقشه تعاملی عالی بر روی آن (خیلی روان کار می‌کند) و بخش تحلیلی در صفحه فرود قرار می‌گیرد.

این قالب می‌تواند یک پیشنهاد منحصر به فرد از برنامه‌های وب از پیش ساخته شده را در صفحات جداگانه ایجاد کند که نه تنها به شما امکان می‌دهد وبسایت خود را سریع‌تر بسازید بلکه به همان مفهوم طراحی حداقلی که این الگو دارد، به شما برنامه‌های وب نیز ارائه می‌دهد. ما در حین استفاده از داشبورد UI آن بسیار لذت بردیم، برای شما هم می‌تواند لذت بخش باشد.

لینک پروژه

Codebase

Codebase نمونه‌ای است که به عنوان یک فریمورک UI چند منظوره قرار دارد و این قالب ادمین یک استثناء نادر است که می‌تواند نیازهای کاربر را در زمینه‌های مختلف برآورده سازد، اما در استفاده ساده به نظر برسد، کد با کیفیت بالا را حفظ کند و در میان سایر الگوهای "چند منظوره" کم نیاورد. چرا این قالب اینقدر خوب است؟ Codebase با تعداد زیادی از عناصر در هر صفحه اشغال نشده است، این زمانی اتفاق می‌افتد که توسعه دهندگان نمی‌دانند چگونه تمام ویژگی‌هایی که در قالب گنجانده شده را به کاربران نشان دهند.

همچنین از ساختار صفحات پویای خوب و بدون نوار پیمایش طولانی برخوردار است که در برخی قالب‌ها حتی طولانی‌تر از اطلاعات موجود در صفحه می‌باشد. از آنجا که نوار پیمایش فشرده است، هرگز در پیمایش نوار بالا و پایین گم نمی‌شوید تا عنصر یا بخش مورد نیاز خود را پیدا کنید. با وجود کوچک بودن نوار Codebase شامل تعداد قابل توجهی داشبورد برای نیازهای مختلف تجاری است.

از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، فروم، املاک و مستغلات، هاستینگ، داشبورد شرکتی، داشبورد پزشکی و موارد دیگر اشاره کرد. این قالب ادمین از استانداردهای بالای خوبی ساخته شده است و از همان ابتدا تجربه کاربری بسیار مثبتی را در اختیار کاربران عزیز قرار می‌دهد. از تمام آنچه که گفته شد می‌توانیم نتیجه بگیریم که این الگو با تلاش کاربران آن ساخته شده است.

لینک پروژه

Piaf

Piaf یک قالب ادمین Vue.js است. این سرویس رایگان است اما دارای نسخه jQuery به عنوان یک مورد جداگانه برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند وجود دارد. اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند طراحی آن است. طراحان کارهای فوق‌العاده‌ای در آن انجام داده‌اند، بنابراین می‌توانید از ترکیب رنگ‌ها لذت ببرید (مگر اینکه سعی کنید آن را شخصی سازی کنید که توصیه می‌کنیم این کار را نکنید)، نمادها، چیدمان‌ها و اجزای سازنده را انتخاب کنید. پنهان کردن منوی هوشمند به جای منوهای قدیمی و تابلویی قدیمی با ساختار آکاردئون بسیار جذاب و دیدنی به نظر می‌رسد.

این کد بر اساس فریمورک مدرن Vue.js ساخته شده است و از آنجایی که این نرم‌افزار رایگان است، سفارشی کردن قالب‌ها با توجه به نیازها برایتان بسیار ساده‌تر خواهد بود. اگر مدتی از این پنل مدیریت استفاده کنید، می‌بینید که انیمیشن‌ها چگونه‌اند و هر یک از عناصر به چه صورت با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این امر به ویژه در نمودارها مشهود است، توسعه دهندگان موفق به ایجاد نمودارهای مفید و زیبا با یک کتابخانه نمودار واحد شده‌اند که کاملا پاسخگوی نیاز کاربران است.

لینک پروژه

Materialize

Materialize یک پنل ادمین متریال با یک نام واقعاً حرفه‌ای است. این مجموعه توسط فریمورک Materialize ساخته شده است که حاوی مؤلفه‌ها و انیمیشن‌هایی است که بر روی تجربه کاربر متمرکز شده‌اند. می‌توانید آن را از ابتدا مشاهده کنید و بازدید اولیه با استقبال خوبی آغاز می‌شود. هنگامی که صفحات را رد می‌کنید ( هربار که از داشبورد اصلی بازدید می‌کنید) اولین چیزی که ممکن است متوجه شوید سبد انیمیشن در سمت راست صفحه است که شما را مستقیماً به صفحه‌ای هدایت می‌کند که بتوانید از آن بخش استفاده کنید. ما به یک دلیل بر این واقعیت تأکید می‌کنیم که Materialize برای تجارت الکترونیک توسعه یافته است و این نمونه خوبی از "ویجت call to action" است.

این قالب مجموعه عظیمی از عناصر، ابزارک‌ها، انیمیشن‌ها، اجزای UI و تعداد زیادی پلاگین جی‌کوئری را برای همه سلیقه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، دارای یک طراحی زیبا و باشکوه است که طعم دلپذیری را به همراه می‌آورد. اگر تجارت شما در زمینه فروش در اینترنت است، Materialize به شما کمک می‌کند که نه تنها برنامه وب خود را بسازید بلکه نکاتی را نیز در مورد چگونگی ساخت آن در اختیار شما قرار می‌دهد، به این موضوع توجه کنید.

لینک پروژه

Fiori Bootstrap

Fiori Bootstrap یک نمونه داشبورد مدیریت Bootstrap 4 است که در آن هر عنصر دارای متد SCSS خود است و با جی‌کوئری ساخته شده است. Fiori نمونه خوبی از یک الگوی داشبورد طرح افقی با یک پنل مدیریت جذاب و کاملاً برجسته است. پنل ناوبری روی 4 بلوک جدا شده است که به نوعی شامل طرح‌بندی، صفحات نمونه، ویجت و ابزارک هستند. فقط با دو کلیک می‌توانید به هر عنصر از این الگو دسترسی پیدا کنید. اگر می‌خواهید تمام ابزارهای خود را در یک صفحه داشته باشید این قالب برای شما مناسب است.

لینک پروژه

Vue Material Admin

اگر به دنبال یک قالب ادمین هستید و کلماتی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، وردپرس، لایک، دنبال کننده و ... را در خاطر دارید، قالب متریال Vue برای کمک به شما اینجاست.

این داشبورد شامل مجموعه‌ای کوچک و خوب از ابزارها برای ساختن پنل مدیریت مناسب وبلاگ‌ها یا تجارت در شبکه‌های اجتماعی است. تنوع آن‌ها خیره کننده نیست، اما اگر آن‌ها را بدرستی اعمال کنید، نتیجه مطمئناً شما را شگفت‌زده می‌کند. ویژگی بارز دیگر کد ساده آن است. حتی افرادی که تجربه زیادی در زمینه کد نویسی ندارند می‌توانند یک برنامه یا داشبورد توسط این قالب بسازند.

لینک پروژه

Material Dashboard Pro BS3

Material Dashboard Pro BS3 یک الگوی پریمیوم بوت استرپ 3 با طراحی متریال است. نقطه قوت آن برتری سادگی بر پیچیدگی است. هدف عالی هر برنامه وب این است که عناصر اصلی غیرقابل برگشت را به ساده‌ترین و کمترین حد ممکن سازد. این ایده قالب را به بهترین روش توصیف می‌کند.

تیمی که در پشت این قالب مدیریت قرار دارد، یک پنل سرگرم کننده زیبا را با یک داشبورد متحرک جالب ایجاد کرده است. همچنین بیش از 200 عنصر دست‌ساز و پشتیبانی حرفه‌ای از توسعه دهندگان را شامل می‌شود.

لینک پروژه

در پایان

در این مطلب از وبسایت راکت ما شما را با قالب‌های آماده‌ای آشنا کردیم که در فرایند توسعه داشبورد یا پنل مدیریتی خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا