۶ اصل ذهنی از افراد موفق
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

۶ اصل ذهنی از افراد موفق

به لطف اطلاعات امروزی، مسیر رسیدن به بزرگترین آرزوها و اهدافمان تا به حال اینقدر روشن و مشخص نبوده است. اما چون سختی های اینکار کمتر شده است به معنی آسانتر شدن آن نیست و اما آسان نبودن آن در حد حل مسائل فیزیک کوانتوم هم نیست. در واقع، تفاوت بین بدست آوردن خواسته تان و  شکست خوردن در بدست آوردنشان تنها با شکافی کوچک از هم جدا شده است: ذهنیت شما.

اگر قصد دارید به بهترین حالت خود تبدیل شوید، باید یک اصل ذهنی دقیق برای خود به وجود آورید.

با این ۶ اصل ذهنی از افراد موفق شروع کنید:

۱. سر قول خود بمانید.

وقتی کاری را انجام می‌دهید که قبلا گفته بودید، برای خودتان احترام و هویتی مثبت می‌سازید. افراد موفق می‌دانند که هر بار که قولتان را می‌شکنید، هویت خود را به عنوان فردی فریبکار تقویت کرده و اعتماد به نفس خود را تضعیف می‌کنید.

برای مثال اگر قول می‌دهید که هر روز ۳۰ دقیقه ورزش کنید، انجامش دهید. صرف نظر از نتایجی که به دنبال دارد، شخصیت شما به صورت مثبت شکل می‌گیرد و تبدیل به نیرویی برای حرکت شما در مسیر اهدافتان می‌شود.

۲. از غرور به نفع خود استفاده کنید.

اینکه چیزی را بخواهید که در حال حاضر آن را ندارید، ریشه در DNA شما دارد. اما به این معنا نیست که چون این احساس ذاتی و طبیعی است نمی‌توانید آنرا کنترل یا از آن به نفع خود استفاده کنید. افراد موفق می‌دانند که در زیر لایه های غرور، هسته ای وجود دارد که اشتیاق شما به این هسته نیازمند است.

از خودتان بپرسید چرا احساس غرور می‌کنید. اگه مسئله پول باشد، این پول برای شما نمایانگر چه چیزی است؟ اغلب اوقات درباره زمان و آزادی است. وقتی به علت ریشه ای و اصلی یک چیز پی ببرید، می‌توانید برای دستیابی به آن چیز(زمان و آزادی) راه های مختلفی را امتحان کنید. اینکار را همین الان که دارید برای خود رویا می‌سازید انجام دهید.

۳. هیچ تردیدی نداشته باشید.

یکی از بزرگترین تمایزات بین کسانی که به مسیر رشد و تکامل ادامه می‌دهند در مقایسه با کسانی که در بین راه بیخیال می‌شوند و کنار می‌کشند، توانایی عقب نشینی فوری هنگام شکست خوردن است. افراد موفق می‌دانند که زندگی همیشه عادلانه نیست و هیچ چیز به آنها تضمین داده نشده است. همچنین آنها درک می‌کنند که بهانه آوردن برای کارها، فقط قدرت شخصی آنها را کم می‌کند.وقتی شما عوامل و شرایط بیرونی را سرزنش می‌کنید، به طور تاثیر گذاری قدرت شخصی خود را از دست می‌دهید. کلید موفقیت در زندگی این نیست که چه اتفاقاتی برایتان افتاده است، بلکه این است که واکنش شما نسبت به این اتفاقات چگونه بوده است.

۴. درک کنید که "شکست" نوعی بازخورد است.

شکست درباره ی دیدگاه است. چنین چیزی وجود نخواهد داشت تا زمانی که آنرا متوجه شوید. افراد موفق درک می‌کنند که شکست، توهمی است که در مغزشان ساخته شده و به وسیله ی قدرت ذهنی خود سعی می‌کنند تا یک واقعیت قوی را به جای این توهم جایگزین کنند. وقتی افراد موفق به دنبال یک هدف می‌روند، ممکن است ۲ چیز اتفاق بیفتد: به نتیجه ی دلخواه خود می‌رسند یا اینکه شکست می‌خورند و یک بازخورد بدست می‌آورند.

شکست خوردن در راه رسیدن به اهدافتان یک شکست واقعی نیست، بلکه درسی است که می‌توانید از آن برای دفعات بعدی استفاده کنید.

۵. با یک ذهنیت سرمایه گذار رفتار کنید.

همانطور که بازار سهام دچار نوسان می‌شود، سفر شما نیز به پستی و بلندی های خودش می‌رسد. سرمایه گذارانی که با وجود این موضوع، سرمایه گذاری بلند مدت می‌کنند اغلب پاداش صبر و شکیبایی خود را خواهند گرفت. این موضوع در مورد ارتقای شخصی شما نیز صادق است. افراد موفق می‌دانند که ممکن است در مسیر، نتایج و احساساتشان کم و زیاد شود.

کلید موفقیت این است که در مسیر باقی بمانید و سفرتان را به چشم یک ماراتن ببینید نه یک مسابقه ی دوی سرعت. با یک ذهنیت سرمایه گذار وارد عمل شوید و خشنودی خود را برای رسیدن به فردایی بهتر به تاخیر بیاندازید.

۶. دیدگاهی ثابت داشته باشید اما در برابر جزئیات انعطاف به خرج دهید.

اهداف خود را به عنوان مقصد در نظر بگیرید و از اقدامات، عادت ها و استراتژی های مختلف به عنوان وسیله ای برای رسیدن به این مقصد استفاده کنید. وسایل با پتانسیل بالا می‌توانند شما را به مقصد مطلوبتان برسانند؛ کلید موفقیت در این راه، پیدا کردن وسیله ای است که بهترین تناسب را با شما داشته باشد.

افراد موفق در رسیدن به خواسته هایشان مصمم و یک دنده هستند. اما آنها می‌دانند که با رسیدن به مقصد، راه های فرعی و جاده های غیرمنتظرانه ای برای کشف کردن به وجود خواهد آمد. چیزی که شما را به نقطه A می‌رساند لزوما سبب نمی‌شود که به نقطه B برسید.

همینطور که رشد می‌کنید و به پیشرفت خود ادامه می‌دهید، باید به طور مداوم تکامل یافته و آغوشتان را به روی ایده های جدید باز کنید. اگر اینکار را نکنید، فرصت های زیادی را برای رسیدن به هدف و موفقیت از دست خواهید داد.

چطور این اصول ذهنی را در زندگی خود اجرا می‌کنید؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات