جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۶ نکته برای شروع کسب‌و‌کار آنلاین
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۶ نکته برای شروع کسب‌و‌کار آنلاین

عصر دیجیتال فرصت‌های شگفت‌انگیزی را برای ما فراهم کرده است. ارتباط جهانی با مردم سراسر دنیا، ارتباط فوری و پاسخ دادن سریع به سوالات ما جزو آن دسته از فرصت‌ها هستند. اگر نحوه‌ی کار کردن با فناوری را بلد باشید، می‌توانید از فرصت‌های زیادی بهره‌مند شوید. راه اندازی یک تجارت‌آنلاین می‌تواند خسته کننده به نظر برسد، اما ما نکاتی عالی را در اینجا بیان کرده‌ایم تا مطمئن شویم که شما در کسب‌وکار جدیدتان موفق می‌شوید.

۱. بفهمید که تجارت شما چه نیازهایی را برآورده می‌کند

کسب‌وکار خود را با یک محصول شروع نکنید. بهتر است ابتدا یک بازار پیدا کنید. ممکن است محصول شما بی‌نظیر باشد، اما شاید بازار کاری برای آن وجود نداشته باشد. سعی کنید افرادی را پیدا کنید که به دنبال چیزی هستند اما در پیدا کردن آن چیز مشکل دارند. با پیدا کردن چنین افرادی، تجارت شما می‌تواند راه‌حل مشکل را به آن‌ها بفروشد. اگر مطمئن باشید که محصولتان یک نیاز را برآورده می‌کند، قطعاً متوجه‌ی موفقیت خواهید شد.

بعد از اینکه در مورد نوع محصول خود تصمیم‌گیری کردید، بهتر است در مورد رقابت موجود در بازار هم تحقیقاتی را انجام دهید. ببینید در چه جایی خواسته‌های آن‌ها شنیده نمی‌شود. با پی بردن به آن موقعیت، تجارت شما شکافی در بازار را پر می‌کند. با جای‌گیری درست تجارت شما در بازار، شاهد رشد سریع کسب‌وکارتان خواهید بود. 

۲. یک برند قابل تشخیص و قدرتمند بسازید

شما باید در اولین قدم، خودتان را به یاد ماندنی و جذاب جلوه دهید. وقتی مشتریان قدرت برند شما را درک کنند، در استفاده از محصول شما احساس امنیت و اعتماد به‌نفس می‌کنند. سپس درک کردن جایگاه و ارزش واقعی تجارت شما برای آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد شد. با انجام این کار، هنگامی که آن‌ها به محصول بعدی نیاز داشتند، مطمئناً اول به شما مراجعه می‌کنند.

برای خلق یک برند خوب، شما به صدایی مداوم و قوی احتیاج دارید. وقتی در حال نوشتن کپی هستید، نوشته‌های خود را واضح، مختصر و مستقیم بیان کنید. محصول خود را به خوبی توضیح دهید. به مشتریان بفهمانید که محصول قرار است چه نیازی را برطرف کند. داشتن صدایی خاص می‌تواند به مشتریان کمک کند تا برند شما را متمایز از سایر برندها تصور کنند. بسته به نوع کسب‌وکاری که ایجاد می‌کنید، ممکن است بخواهید با مشتریان خود معمولی، دوستانه و یا رسمی صحبت کنید. 

۳. شما به یک وبسایت فوق‌العاده نیاز دارید 

 

برای یک تجارت آنلاین، وبسایت مانند نمای یک فروشگاه است. وبسایت شما باید ظاهری مرتب، خوب و حرفه‌ای داشته باشد. از همه مهم‌تر، وبسایت باید با برند شما مطابقت داشته باشد. وبسایت شما باید نشان‌دهنده محصول و خدمات شما باشد. شما می‌توانید به تنهایی و با استفاده از برنامه‌های مختلف وبسایت خود را بسازید؛ اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید بهتر است یک حرفه‌ای را استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهد.

از نحوه‌ی مرور و پیمایش افراد در وب مطلع شوید. بگذارید به شما نکته‌ای را بگویم، همه چیز به سرعت شما بستگی دارد. اگر نتوانید در عرض ۵ ثانیه توجه آن‌ها را جلب کنید، احتمالاً آن‌ها را برای همیشه از دست می‌دهید. صفحه‌ی اصلی شما باید واضح، جذاب و زیبا باشد.

پیمایش در وبسایت شما باید آسان و واضح باشد. اگر مشتری به دنبال برقراری ارتباط با شما بود، صفحه‌ی «درباره‌ی ما» و «تماس» باید آنقدر مشخص باشند که مشتری بتواند به راحتی آن‌ها را پیدا کند. مطمئن شوید که روند خرید کردن تا حد امکان ساده باشد. مشتریان خود را بیش از اندازه معطل نکنید. هرچه آن‌ها بیش‌تر معطل شوند، بیش‌تر در خرید محصول شما شک می‌کنند. بنابراین روند خرید را سریع و ساده کنید. از آن‌ها ایمیل، مشخصات کارت بانکی و آدرس را بخواهید.

۴. در رسانه‌های اجتماعی زرنگ باشید

 

وجود وبسایت برای شما ضروری است. اما حضور شما در رسانه‌های اجتماعی مربوط به نحوه‌ی برخورد مشتریان با محصول شما خواهد بود. فیسبوک، توییتر و اینستاگرام شما باید مطابق با برند شما باشد. پست‌های منتشر شده شما باید جذاب باشند. 

موفق‌ترین برندها به طور مداوم تبلیغات را پست نمی‌کنند. در عوض پست‌های آن‌ها به شکلی طراحی شده تا مشتری را درگیر خودشان کنند. محتوای پست‌های آن‌ها هدفمند و گیرا است. سعی کنید کسی باشید که مشتریان از دنبال کردن شما و پست‌هایتان لذت ببرند. این رویکرد باعث ایجاد یک رابطه سالم و شاد بین تجارت و مشتری خواهد شد.

۵. لیست‌های پستی، بایدها و نبایدها

لیست پستی شما یک ابزار اساسی برای بازاریابی است، اما همچنین مرز بین از دست دادن و به‌دست آوردن یک مشتری را نشان می‌دهد. به یاد داشته باشید که هنگامی که مشتری قبول کرد از شما ایمیل دریافت کند، این بدان معنا نیست که شما باید هر روز آن‌ها را با ایمیلی‌های تبلیغاتی کلافه کنید. حفظ کردن تعادل مناسب نقشی مهم در افزایش مشتریان شما دارد.

شما باید ایمیل‌های جذاب و واضحی را ایجاد کنید که به سرعت محصولات جدید شما را توضیح بدهند. از تصاویر و بک لینک‌ها استفاده کنید تا مراحل بعدی را برای مشتریان آسان‌تر کنید.

شما نباید بیش‌تر از چند ایمیل در هفته ارسال کنید. ایمیل‌های طولانی و گیج‌کننده ننویسید. گاهی این‌گونه ایمیل‌ها می‌توانند مشتریان بالقوه را از شما دور کنند.

۶. در جستجوی کمک بازاریابی باشید

 

اگر از بازاریابی‌های لازم برای شروع یک کسب‌وکار آنلاین خسته شده‌اید، به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید از کمک‌های حرفه‌ای و فوق‌العاده استفاده کنید. شرکت‌هایی مثل «Riserr Marketing» تمام ابزارها و تجربه‌های لازم را دارند تا مطمئن شوند که تجارت شما برای مشتریان بالقوه قابل رویت است و همیشه بهترین به نظر برسد.

تخصص Riserr در اطمینان حاصل کردن از بیش‌تر دیده شدن همه‌ی مشاغل در اکثر الگوریتم‌های موتور جستجو است. این شرکت با استفاده از اصول سئو و تجربه‌های چندین ساله در این زمینه، برنامه بازاریابی کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با Riserr دیگر نیازی به نگرانی در مورد کسب کردن مقام اول در گوگل نیست. وبسایت شما به سرعت در الگوریتم‌های گوگل بهینه می‌شود. این بدان معناست که وبسایت شما در تمام جستجوهای مرتبط ظاهر خواهد شد. اگر مشتریان نتوانند شما را پیدا کنند، نمی‌توانید محصولات خود را بفروشید.

با کمک Riserr دیگر نیازی به نگرانی در مورد تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد شهرتی آنلاین، بک لینک‌ها و برندسازی نیست. شما می‌توانید بنشینید و استراحت کنید؛ این در حالی است که Riserr مشغول پیاده‌سازی یک استراتژی بازاریابی موثر برای جذب و ماندگار کردن مشتریان است.

نتیجه‌گیری

ایجاد یک تجارت آنلاین و موفق، کار آسانی نیست. دنیا فضایی پر از رقابت است و شما باید در این بین یک برند قدرتمند را خلق کنید تا بتواند توجه مشتریان را به خودش جلب کند. مشتریان باید از تعامل برقرار کردن با برند شما لذت ببرند. برای اینکه شرکت شما قابل مشاهده و سودآور باشد، حتماً از یک استراتژی بازاریابی کامل و واضح استفاده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است