جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
6 راه برای ذخیره پول به عنوان یک فریلنسر
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

6 راه برای ذخیره پول به عنوان یک فریلنسر

زندگی فریلنسری می‌تواند زندگی پر از جایزه و پر از امتیاز باشد. انجام درست‌تر و بهتر آن به شما آزادی بیشتر، همراه با زندگی سالم کاری و نرخ انرژی روزانه بیشتری را می‌دهد. 

در کنار این موضوعات، همه فریلنسر‌ها این موضوع را قبول دارند که چرخه زندگی به عنوان یک فریلنسر در کنار تمام خوبی‌ها می‌تواند نگرانی‌هایی نیز داشته باشد. نه تنها شما موظف هستید که تمام کارها را انجام داده و تحویل دهید بلکه باید زمان و منابع‌تان را برای انجام کار، خودتان تعیین و تقسیم کنید. در کنار این شما باید نگران وضعیت مالی و مواردی مانند قبض‌ها، مشتری‌ها، خریدهای مختلف و… باشید. 

این کار می‌تواند پر از موانع و مشکلات باشد. گاهی اوقات ممکن است با وجود اینکه هفته‌ها همواره کار کرده‌اید و مشغول بوده‌اید، اما هنوز قبض‌ها و بدهی‌هایی وجود دارد که نتوانسته‌اید آن‌ها را پرداخت نمایید. 

یکی از نصیحت‌ها این است که پرداخت‌های سه ماه اول سال را در بانک ذخیره کنید تا در جاهایی که به پول نیاز دارید بتوانید از آن استفاده نمایید. اما باز هم ممکن است مشکلات دیگری به وجود بیاید.

این دغدغه‌ها برای شما آشنا است؟ در این مطلب قصد داریم ۶ راه ساده برای حل کردن دغدغه‌های‌تان را ارائه کنیم. 

۱. یک بودجه zero-sum تعیین کنید

 یک بودجه zero-sum تعیین کنید

داشتن بودجه و ذخیره می‌تواند برای مواقع ضروری بسیار مفید باشد. هزینه‌های ناگهانی می‌توانند در هر زمانی به سمت شما بیایند، مطمئنا هیچکس نمی‌خواهد به صورت منفی سورپرایز شود. اما وقتی شما با آمادگی برای چنین مواقعی مواجه شوید بسیار خوب و بجا است. 

وقتی شما یک معامله‌گر تنها هستند، خواه دوست داشته باشید یا نه منابع شخصی و شرکتی گاهی اوقات با همدیگر ترکیب می‌شوند. حتی اگر حساب‌های بانکی جداگانه از همدیگر را داشته باشید، وقتی مشتری سر موقع پول شما را تحویل ندهد، پس تعطیلات شما لغو می‌شود.

اگر می‌خواهید بودجه مالی‌تان را به سطح عالی برسانید می‌توانید از تکنیک zero-sum استفاده کنید. در این تکنیک به صورت ساده تمام پول‌های حساب بانکی برای شما حساب می‌شوند و شما برای هرکاری مالک آن‌ها هستید، پس می‌توانید آن‌ها را در یک ماه خرج کنید، در این حالت ماه بعدی شما از مبلغ صفر دوباره شروع به کار می‌کنید. این حالت جانشین حالتی خواهد شد که مقداری پول در حساب شما وجود دارد و شما در حال خرج کردن آن هستید.

اولین قدم برای این کار این است که مخارج‌تان را رهگیری کنید. تا جایی که می‌توانید این کار را به صورت درست و تعیین شده انجام دهید. این کار را برای بازه زمانی سه ماه انجام دهید. در حالی که برخی هزینه‌ها مانند اجاره خانه، خرید موارد معمولی و… چیزهایی هستند که به سادگی پیش‌بینی می‌شوند، اما هزینه‌هایی وجود دارد که منعطف‌ند و پیش‌بینی کردن آن‌ها بسیار سخت است. در این حالت است که به راحتی شکست می‌خورید.

وقتی که بازه زمانی بالا را محاسبه کردید یک میانگین را بدست بیاورید و آن را با هزینه‌های ورودی یا درآمدتان مقایسه نمایید. بعد از آن شما می‌توانید یک بودجه را تعیین کنید.

اضافه بر هزینه‌های روزانه‌تان سعی کنید که یک مقدار ثابت را نیز برای ذخیره کردن در نظر بگیرید، این مقدار ثابت می‌تواند به دو قسمت تقسیم شود. مقدار ثابتی برای هزینه‌های بلند مدت (یعنی مواردی که در آینده دور نیاز دارید) و مقدار ثابتی برای هزینه‌های کوتاه مدت (هزینه‌هایی که در آینده نزدیک نیاز دارید و معمولا کم هستند).

۲. مواظب خرج‌های منعطف‌ و متغیرتان باشید

مواظب خرج‌های منعطف‌ و متغیرتان باشید

دنبال کردن هزینه‌های منعطف تکنیک بسیار مفیدی است. اگر میانگین درآمدتان به مقداری است که در رابطه با خرید موارد غیرضروری نگران نیستید، پس مطمئنا از میزان هزینه‌ای که برای موارد معینی کرده‌اید شگفت‌زده خواهید شد.

ممکن است از این موضوع نیز که به چه سادگی می‌توانید هزینه‌های نالازم را برگردانید شگفت زده شوید. برای مثال اگر شما در خانه کار می‌کنید، می‌توانید هزینه‌های نهار و شام در بیرون، قهوه در کافه و موارد مختلفی را برگردانید.

خرید خواروبار نیز اگر به صورت درستی اندازه گیری شود و تعیین گردد می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را برای شما برگرداند. 

۳. کسریه‌های مالیات را متوجه شوید

کسریه‌های مالیات را متوجه شوید

به عنوان یک فریلنسر یکی از شگفت انگیزترین چیزها برای ذخیره پول دانستن تخفیف‌های لازم برای مالیات است. البته نه تنها مالیات این موضوع می‌تواند به هر چیز دیگری مانند هزینه تبلیغات، مسافرت، سخت‌افزار، نرم‌افزار و… باشد.

حتی اگر بعضی چیزها برای استفاده شخصی‌ است، شما می‌توانید آن‌ها را به وضعیت مناسب تغییر دهید و براساس منابع مالی خودتان آن‌ها را محاسبه کنید. 

در هر حال اگر جریان درآمدی‌تان کم است از تخفیف‌های مختلف مالیاتی مطلع شوید. قبل از اینکه هرچیزی را نیز خریداری کنید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا واقعا درست در این زمان آن را می‌خواهید یا نه. اگر درست در این زمان ضروری نیست، می‌توانید آن را برای زمانی که وضعیت مالی بهتری دارید نگه‌دارید.

۴. به موقع مالیات خود را بپردازید

 به موقع مالیات خود را بپردازید

پرداخت کردن مالیات‌های سالانه یکی از بزرگترین سردردها و مشکلات برای پروسه توسعه فردی است، همواره سعی کنید که در زودترین زمان ممکن این هزینه را بپردازید، زیرا که می‌شود استرس زیادی را از خودتان با این کار دور کنید و به بهترین شکل ممکن هزینه‌ها را ذخیره نمایید، به این دلیل که پرداخت دیروقت این هزینه‌ها ممکن است مشمول جریمه شود.

اگر می‌خواهید روی این هزینه‌ها تمرکز داشته باشید و به موقع تمام آن ها را پرداخت نمایید می‌توانید از نرم افزارهای موجود در بازار استفاده کنید. FreeAgent و Solo از بهترین ابزارهای موجود در این زمینه به حساب می‌آیند. 

۵. هدف‌ بلند مدتی را در ذهن داشته باشید

هدف‌ بلند مدتی را در ذهن داشته باشید

مدیریت کردن دخل و خرج‌های‌تان بسیار مهم و کاری مناسب است، اما جدای از اینکه می‌توانید از پس هزینه‌های فعلی و آینده نزدیک‌تان بر بیایید، بسیار خوب است که بتوانید یک هدف بلند مدت را نیز برای خودتان در نظر بگیرید. اهداف بسیار مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید، برای مثال، تشکیل خانواده، ادامه تحصیل و… تمام این‌ها می‌توانند باعث شوند که شما هزینه مازادی را بدست بیاورید.

یک قاعده کلی برای رسیدن به اینگونه اهداف این است که بتوانید روی ۵۰ درصد از هزینه‌های ورودی‌تان زندگی کنید. این مقدار ثابت است، اگر ۳۰ درصد دیگر از ورودی‌های‌تان را برای هزینه‌های منعطف و متغیر قرار دهید، حدود ۲۰ درصد از ورودی‌های‌تان را می‌توانید برای ذخیره کردن در بلند مدت قرار دهید. 

۶. نرخ فریلنسری خود را افزایش دهید

نرخ فریلنسری خود را افزایش دهید

هیچ اهمیتی ندارد که چگونه ذخیره‌های‌تان را تحت نظر می گیرید، اگر شما نمی‌توانید به اندازه کافی برای حالت ۵۰-۳۰-۲۰ هزینه صرف کنید،‌ پس یقینا فقط می‌توانید به اندازه هزینه‌های متغیرتان پول در بیاورید. 

اگر کارهای زیادی به سمت شما نمی‌آیند، پس مطمئنا نیاز است که زودتر دست به کار شوید و مقدار پولی را برای بدست آوردن پول بیشتری خرج کنید. -یک سرمایه گذاری کوچک-. بهتر است که در شرایط حالتان همه چیز را در نظر بگیرید، آیا به اندازه کافی پول دریافت می‌کنید؟ آیا نرخ کاری‌تان جوابگو است؟ و موارد مختلفی که باید از خودتان بپرسید.

اگر برای مدت زیادی است که با یک مشتری به صورت مناسب کار می‌کنید، هیچ اشکالی وجود ندارد که روی نرخ کارها با همدیگر گفتگو کنید و همه چیز را با همدیگر بررسی نمایید. 

اعتماد به نفس داشته باشید، مطمئنا هر تغییر کوچکی می‌تواند تغییرات بزرگی در آینده به دنبال داشته باشد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است