۷ عادتی که از آن‌ها پرهیز کردم تا بتوانم به فردی با بهره وری بالا تبدیل شوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

۷ عادتی که از آن‌ها پرهیز کردم تا بتوانم به فردی با بهره وری بالا تبدیل شوم

اگر این مقاله را می‌خوانید، حتما می‌خواهید کارهای زیادی را در طول روز انجام دهید، از جمله: کسب و کار خود را ایجاد کنید، ورزش کنید، وقت بیشتری را با دوستان و خانواده خود بگذرانید، کتاب‌های بیشتری بخوانید و غیره. پس چطور می‌توانید این کارها را در یک روز ۲۴ ساعته تقسیم بندی کنید، وقتی که همیشه در حال خوردن و خوابیدن بودید. در حالی که اکثر مردم سعی می کنند با افزودن مواردی بهره وری بیشتری داشته باشند، من متوجه شدم که با کم کردن چیزی که باعث از بین رفتن بهره وری می‌شود، کار بسیار ساده‌تر خواهد شد. زیرا وقتی به افرادی با بهره وری بالا نگاه می‌کنید، حتی اگر آن‌ها در صنایع مختلف با گردش کاری متفاوت باشند، آن‌ها همیشه از اشتباهات اساسی که باعث خرابکاری دیگران می‌شود، اجتناب می‌کنند.

از این ۷ عادت خاص خودداری کنید. به محض خلاص شدن از شر آن‌ها می‌بینید که بهره وری شما به سرعت رشد خواهد کرد.

۱. تمرکز بر جزییات کم اهمیت، نه نتایج

وینستون چرچیل: هر چقدر هم که استراتژی زیبا باشد، باید گهگاه به نتایج نگاه کنید.

بهره وری مربوط به میزان مشغله کاری شما در یک ساعت، میزان منظم بودن تقویم کاری‌تان، نداشتن ایمیل خوانده نشده یا داشتن عالی‌ترین برنامه‌های زمان بندی نیست. این موضوع مربوط به نتیجه‌ای است که تولید می‌کنید.

افراد با بهره وری بالا کارهای خود را به دنیا می‌سپارند. آن‌ها جرات وقوع اتفاقات را دارند و علی رغم ترسشان عمل می‌کنند. اگرچه تمرکز بر روی فرآیند مهم است، اما از نتایج غافل نشوید.

می‌خواهید به چه چیزی برسید؟ اطمینان حاصل کنید که نتایج شما با اهداف شما در یک سو باشد. هنگامی که تمرکز خود را بر روی خروجی خود می‌گذارید، بهره وری شما سر به فلک می‌کشد.

۲. بررسی دستگاه‌ها بعد از بیدار شدن در اول صبح

۸۸ درصد از افراد در اولین ساعت از روز تلفن خود و ۵۵ درصد از افراد ایمیل خود را قبل از رفتن به محل کارشان چک می‌کنند.

با این حال این مورد یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید برای رسیدن به تمرکز، بهره وری و انگیزه انجام دهید. این موضوع یک نگاه غیرمعمول به نظر می‌رسد، حتی نمی‌توانید در این زمینه کاری انجام دهید. این موضوع فقط در ذهن شما خواهد ماند و از حضور شما جلوگیری می‌کند.

در عوض، افراد با بهره وری بالا قبل از اینکه اجازه دهند چنین چیزهایی در روند کاری‌شان تداخل ایجاد کند، قدم در راه اهداف خود برمی‌دارند. آن‌ها اوج انرژی ذهنی، عاطفی و جسمی صبحگاهی خود را بر بالاترین اولویت‌های خود متمرکز می‌کنند و انرژی خود را صرف تماشای اینستاگرام یا اخبار نمی‌کنند.

برای جلوگیری از حواس پرتی‌های صبحگاهی سخت تلاش نکنید. هنگامی خواب تلفن خود را بر روی حالت هواپیما بگذارید. حالت «مزاحم نشوید» را بر روی تلفن خود تنظیم کنید تا در اول صبح خود اعلان دریافت نکنید.

۳. اجازه حواس پرتی در حین کار

هر چقدر هم که تلاش کنید، اگر حواستان پرت شود برای رسیدن به تمرکز باید به سختی تلاش کنید. سپس، اگر فضای کار شما به هم ریخته یا نامرتب باشد، می‌تواند بر شناخت، استرس و احساسات شما تاثیر منفی بگذارد. در واقع، دیدن بی نظمی به عملکرد ذهنی و عملکرد شما آسیب می‌رساند.

با این وجود افراد با بهره وری بالا، به قول معروف خود را در برابر حواس پرتی و اعلان‌های مداوم ضد گلوله کرده تا بتوانند بر روی وظیفه خود تمرکز کنند. همچنین آن‌ها در یک فضای نامرتب و به هم ریخته کار نمی‌کنند و همه چیز را (نسبتا) تمیز، منظم و مینیمالیست نگه می‌دارند.

سعی کنید تلفن خود را در حالت هواپیما قرار دهید یا اعلان‌های ایمیل را هنگام کار کردن خاموش کنید تا حواستان پرت نشود. همه زبانه‌ها، مرورگرها و برنامه‌هایی را که نیازی ندارید ببندید.

فضای کاری خود را سازماندهی کنید تا شلوغی کمتری ایجاد شود. هنگام کار به پادکست‌ها یا ایستگاه‌های رادیویی گوش ندهید و در عوض همان آهنگ را به صورت تکراری پخش کنید (که در واقع برای بهبود تمرکز شما کار می‌کند).

۴. تا خستگی کار کردن

اگرچه زمان‌هایی وجود دارد که برای به اتمام رساندن یک پروژه باید تا دیر وقت کار کنید، اما این یک دستور العمل طولانی مدت برای موفقیت نیست. اگر به صورت مداوم کار کنید و خسته شوید، چند ساعت آخر کار به خوبی پیش نخواهد رفت.

افراد با بهره وری بالا قبل از خسته شدن کار خود را متوقف کرده و کمی استراحت می‌کنند. به یاد داشته باشید که ما به طور معمول در طول روز تا سه ساعت عملکرد ذهنی خوبی خواهیم داشت. آن ساعت‌های طلایی را بر روی موارد مهم اعمال کنید. مطمئنا، بعد از این سه ساعت هنوز هم می‌توانید کار کنید، اما همین که احساس کردید عملکردتان پایین آمده، از ادامه کار دست بکشید. پس از همه این‌ها، شما باید استراحت کنید و بهبود یابید تا بتوانید روز بعد عملکرد خوبی داشته باشید.

همچنین، در طول روز به طور منظم استراحت کنید تا به شما در بهبود بخشیدنتان کمک کند و دوباره انرژی بگیرید و برای عملکرد ذهنی بهتر تمرکز کنید. به این ترتیب، می‌توانید برای مدت طولانی‌تری کار کنید.

۵. کار کردن بدون داشتن اولویت

دوایت آیزنهاور: فوری‌ها مهم نیستند و برای مهم‌ها هیچوقت فوریتی وجود ندارد.

همه مواردی که در لیست کارهای شما قرار دارد به یک اندازه مهم نیستند. افراد با بهره وری بالا، انرژی خود را معطوف به مهم‌ترین کارها می‌کنند، نه فقط کارهای فوری که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بیشترین نتیجه را از هر روز بگیرند.

قبل از شروع کار، وظایف خود را به ترتیب اهمیت رتبه بندی کنید تا بتوانید بهترین ساعات روز خود را به آنچه بیشترین نتیجه را برای شما دارد اختصاص دهید. شما نمی‌توانید همه کارها را در یک زمان انجام دهید و یک فرصت برای انجام وظایفتان وجود دارد. همیشه به این فکر کنید که کدام کار جز ۳ اولویت برتر شماست و آن کارها را زودتر انجام دهید.

۶. یافتن زمان برای انجام کارها

اگر به کسی که زمان زیادی دارد وظیفه‌ای محول کنید، ﺁنان با تلاش و زحمت تمام ﺁن وقت را از دست می‌دهند. اما اگر آن کار را به شخصی که به شدت سرش شلوغ است بسپارید، آن را عملی می‌کند.

افراد با بهره وری زیاد وقت برای انجام کارهایی که می‌خواهند پیدا نمی‌کنند، آن‌ها وقت ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، ورزش منظم یا گذراندن وقت با فرزندان خود. آن‌ها آن را در برنامه خود تنظیم کرده و از انجام آن اطمینان حاصل می‌کنند.

آن‌ها می‌دانند که چگونه زمان خود را سازماندهی و مدیریت کنند تا تمام اولویت‌های کاری و زندگی آن‌ها محقق شود.

۷. شکست خوردن در ایجاد مرز و حدود

لاف زدن در مورد کار نشانه بهره وری نیست، نشانه داشتن مرزی ضعیف است. بسیاری از مردم انواع پروژه‌ها را به عهده می‌گیرند که صادقانه بگویم، سوزن را در زندگی خود تکان نمی‌دهند. یا وقتی مردم آن‌ها را به کاری که نمی‌خواهند دعوت می‌کنند، احساس تکلیف کرده و وقت و انرژی خود را تلف می‌کنند.

اما افراد با بهره وری بالا، محدودیت‌هایی را در زمان خود تعیین می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که کمیت جای کیفیت را بگیرد. آن‌ها بی‌ادبی نمی‌کنند؛ آن‌ها احترام می‌گذارند تا نشان دهند که بر چیزها، افراد، فعالیت‌ها و موارد دیگری که برای آن‌ها مهم‌ترین چیزهاست تمرکز می‌کنند.

افراد با بهره وری بالا از روند کار خود نیز بسیار محافظت می‌کنند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌دانند که صبح‌هایشان برای کار خلاق بهترین زمان است، تماس‌های تلفنی خود را برای بعد از ظهر برنامه ریزی می‌کنند.

بیاموزید که چگونه با حفظ ادب به درخواست‌ها یا دعوت‌ها "نه" بگویید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

نتیجه گیری

۱. بهره وری مربوط به میزان خلق و ارائه شماست نه فقط اتمام کار پرمشغله. بر روی جزئیات کم اهمیت بیش از حد تمرکز نکنید. نتایج خود را بسنجید و کار شما بهتر خواهد شد.

۲. صبح اول وقت از بررسی تلفن، ایمیل‌ها و رسانه‌های اجتماعی خودداری کنید. در عوض، به دنبال لمس اهداف خود قدم بردارید.

۳. چند وظیفه‌ای بودن و تغییر کارایی بهره وری شما را از بین می‌برد. در عوض، حواس پرتی را در حین کار به حداقل برسانید و بی نظمی را از فضای کار خود پاک کنید.

۴. تا زمان خستگی کار نکنید. بازدهی شما کم خواهد شد و دیگر چیزی برای روز بعد نخواهید داشت. درعوض، وقتی احساس کردید بهره وری شما کاهش یافته است، دست نگه دارید و برای صرفه جویی در انرژی در طول روز استراحت کنید.

۵. وظایف خود را بر اساس اهمیت و نه فقط فوریت، در اولویت قرار دهید، بنابراین می‌توانید نتایجی را که از هر روز کاری می‌گیرید به حداکثر برسانید.

۶. برای چیزهایی که برای شما مهم هستند وقت پیدا نکنید، وقت ایجاد کنید. آن را در تقویم خود تنظیم کرده و برنامه خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

۷. از گفتن "بله" به هر درخواست پرهیز کنید و خود را با چیزهای غیر مهم غرق نکنید. برای زمان خود محدودیت تعیین کنید و بیاموزید که چگونه به صورت مودبانه "نه" گفته تا بتوانید به آنچه واقعا مهم است "بله" بگویید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید