جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۷ نکته مهم برای یادگیری سریع برنامه نویسی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۷ نکته مهم برای یادگیری سریع برنامه نویسی

در این مقاله قصد داریم به ۷ نکته در ارتباط با یادگیری سریع برنامه نویسی بپردازیم.

۱. با انجام دادن یاد بگیرید. همیشه در هنگام یادگیری با کدها بازی کنید

وقتی که با هر موضوع جدید شروع به بازی کردن با کدها می‌کنید، سریع‌تر مفاهیم داده شده را یاد می‌گیرید. حتی وقتی یک فصل کامل مثل مبحث ساده لوپ‌ها را بخوانید، وقتی زمان پیاده سازی آن برسد به مشکل خواهید خورد. پیش خود فکر می‌کنید که نحوه اجرایش چگونه بوده است؟!.

پی نوشت: یک پروژه ایجاد کنید - یک پروژه شخصی در اغلب اوقات بهترین نقطه شروع است.

۲. اصول را برای منافع طولانی مدت درک کنید

هر چقدر هم که مبتدی باشید، اصول برنامه نویسی همیشه باید در اولویت قرار بگیرند. هرچه بهتر آن‌ها را درک کنید، یادگیری مفاهیم پیشرفته‌تر آسان‌تر است. طبق تجارب ما دانش آموزانی که در هنگام یادگیری دوره‌های آموزشی عجله می‌کنند، در رسیدن به بخش‌های پیشرفته‌تر دچار مشکل خواهند شد.

پی نوشت: این مقاله عالی که در مورد مفاهیم اساسی برنامه نویسی است را بخوانید.

۳. با دست کدنویسی کنید. این کار مهارت شما را بالا برده و برای گرفتن شغل به آن نیاز پیدا خواهید کرد

مانیتورها نازک‌تر می‌شوند، هارددیسک‌ها سبک‌تر و زبان‌های برنامه نویسی از قدرت بیشتری برخوردار می‌شوند، اما کدنویسی با دست همچنان یکی از موثرترین روش‌ها برای یادگیری نحوه برنامه نویسی است. با استفاده از وایت‌بورد یا دفترچه یادداشت، کدنویسی به صورت دستی را با احتیاط و دقت بیشتری انجام دهید، زیرا بر خلاف رایانه، کد دست نوشته شده در وسط صفحه اجرا نخواهد شد و همچنین نمی‌توانید به درست یا غلط بودن کد پی ببرید. اگرچه وقت گیر‌تر است، اما این محدودیت،‌ شما را به یک توسعه دهنده کاملا منطقی‌تر و رده بالاتر در بازار کار تبدیل می‌کند. برای امتحانات دانشگاهی و مصاحبه‌های فنی، یکی از مولفه‌های مهم روند مصاحبه شغلی کدنویسی با دست است، زیرا این امر نه تنها برای یادگیری مفید است، بلکه به عنوان آزمون نهایی برای مهارت برنامه نویس شناخته می‌شود. بنابراین این کار را زود شروع کرده و به این تمرین قدیمی مدرسه عادت کنید.

۴. کمک بخواهید. شما به آن نیاز خواهید داشت

 

بسیار جذاب به نظر می‌رسد که استیو جابز بعدی شما باشید، واقعیت این است که افراد با راهنمایی و بازخورد همکاران سریع‌تر یاد می‌گیرند. آنچه از نظر شما یک باگ یا یک موضوع غیر قابل حل به نظر برسد، ممکن است با یک جفت چشم جدید یا یک تفسیر جدید قابل حل شود. کارتان چه آنلاین باشد و چه حضوری، مسخره شدن را نادیده بگیرید و از درخواست کمک واهمه‌ای نداشته باشید، زیرا هر برنامه نویس زمانی در این جایگاه قرار گرفته است. علاوه بر این، بیشتر توسعه دهندگان عاشق کدنویسی هستند و یکی از موارد مورد علاقه‌شان این است که دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

ما توصیه می‌کنیم که از قانون ۲۰ دقیقه استفاده کنید. قبل از درخواست کمک حداقل ۲۰ دقیقه وقت بگذارید تا ببینید که می‌توانید به تنهایی تغییری را رقم بزنید؟!. این احتمال وجود دارد که پاسخ از قبل در مقابل شما قرار داشته باشد و علاوه بر آن، سعی و تلاش و مبارزه کردن از شما یک برنامه نویس بهتر می‌سازد.

۵. به دنبال منابع آنلاین بیشتری باشید. محتوای زیادی وجود دارد

اگر چیزی برای شما قابل درک نبود، فرقی نمی‌کند که در کتاب درسی باشد یا در حین سخنرانی در کلاس، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و به دنبال منابع آنلاین جایگزین برای یادگیری همان مطالب باشید. یادگیری همه افراد متفاوت است. چون منبع یادگیری شما کم بوده، دلیل بر این نیست که شما مشکلی دارید. منابع آنلاین برای یادگیری برنامه نویسی رایانه بینهایت زیاد است و همیشه آموزش یا وبلاگ‌هایی وجود دارند که باعث می‌شوند مطالب موجود کاملا برای شما شفاف شود.

پی نوشت: قدرت جستجو را دست کم نگیرید.

۶. فقط کدهای نمونه را نخوانید، با آن بازی کنید

 

خواندن کدهای نمونه برای درک نحوه کار کافی نیست. برای ایجاد یک درک درست، شما باید این کد را اجرا کرده و با آن بازی کنید. با اضافه کردن نظرات و دستورالعمل‌ها، کد نمونه توسط بازدیدکننده مشاهده می‌شود؛ اما در واقع تکرار آن از صفر خیلی سخت است. خواندن همان درک کردن نیست و در واقع تلاش برای نوشتن کد توسط خودتان، یا حداقل اجرای آن، روند یادگیری را بسیار آسان می‌کند.

۷. هنگام اشکال زدایی استراحت کنید

ممکن است اشکال‌زدایی ساعت‌ها از زمان شما را بگیرید و هیچ تضمینی وجود ندارد که مشکل را برطرف کنید. برای جلوگیری از این کار، بهتر است چند ساعتی از انجام این کار فاصله بگیرید تا با یک دیدگاه تازه برگردید. انجام این کار نه تنها یک روش تضمینی برای کمک به حل مشکل خواهد بود، بلکه از سردردهای مداوم شما جلوگیری می‌کند. اگر نمی‌توانید از کسی کمک بگیرید، کمی استراحت کنید. از طرفی باگ جایی نمی‌رود و با استراحت کردن مقداری از سلامت روانی لازم را برای بهبود بهره وری بازیابی خواهید کرد.

نتیجه گیری

با وجود این ۷ نکته، مهم‌ترین چیز برای یادگیری سریع برنامه نویسی با اعتماد به نفس است. برای این کار، شما باید انتظار داشته باشید که به طور مکرر شکست بخورید و با پیشرفت خود صبور باشید. زیرا متخصص شدن در هر کاری به سختکوشی و وقت گذاشتن نیاز دارد. و اگر شک و شبهه‌ای در ذهن شما پدید آمده است، به یاد داشته باشید که هر برنامه نویسی که این مسیر را طی می‌کند، دچار این مشکل خواهد شد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.75 از 4 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید