۸ راه پویا برای اینکه تبدیل به یک شخصیت تاثیرگذار شوید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

۸ راه پویا برای اینکه تبدیل به یک شخصیت تاثیرگذار شوید

یکی از راه‌های بسیار موثر برای اینکه اطرافیان متوجه‌تان شوند و حرف‌های شما را بشنوند، این است که تبدیل به یک تاثیرگذار شوید. وقتی فردی تاثیرگذار باشید، همه به شما می‌نگرند، احترام می‌گذارند و برای شنیدن حرف‌ها و پشتیبانی‌تان دنبال‌تان خواهند آمد. درحالیکه متدهای مختلفی برای اینکه تبدیل به چنین فردی شوید وجود دارد، اما اینجا می‌توانید تعدادی از موارد را دنبال کنید که تاثیرگذاران معمولا در زندگی‌شان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این‌جا می‌توانید ۸ مورد که شما را تبدیل به یک تاثیرگذار قدرتمند می‌کند را دنبال کنید:

۱. روی توده‌ها اثر بگذارید

اگر قصد دارید به یک تاثیرگذار موفق تبدیل شوید نیاز دارید که بتوانید روی مقیاس بزرگ‌تری از مردم تاثیر بگذارید. تبدیل شدن به یک تاثیرگذار در محیط کاری خود و صنعتی که پیش می‌برید ممکن است ساده باشد، البته در صورتی که به درستی پیش بروید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید چنین کاری را انجام دهید تبدیل شدن به یک سخنگو است، می‌توانید مجموعه توانمندی‌هایی را نیز یاد بگیرید، این موضوع باعث می‌شود مردم بیشتر به سمت شما بیایند، به گروه‌های محلی بروید و دانش‌تان را به اشتراک بگذارید.

۲. بزرگ‌تر فکر کنید

بزرگ فکر کردن به شما کمک می‌کند که بتوانید سریع‌تر به اهداف‌تان برسید. البته این بدان مفهوم نیست که اهداف غیر واقعی مانند اینکه فردا به مریخ بروید، را دنبال کنید. شما باید اهدافی را تعیین کنید که واقعی و دست یافتنی باشند و مطمئن باشید که شما را برای رفتن به مسیر درست راهنمایی می‌کند. همواره یک لیست از کارهایی که باعث می‌شوند به اهداف بزرگی در مدت زمانی طولانی دست یابید، تهیه کنید. سعی کنید مواردی که روزانه می‌توانید انجام دهید تا به هدف‌تان نزدیک‌تر شوید را نیز یادداشت کنید.

۳. فرصت‌ها را ایجاد کنید

یکی از مهمترین کارهایی که به عنوان یک تاثیرگذار باید انجام دهید این است که برای دیگر افراد فرصت‌هایی را ایجاد کنید. مردم دنبال رشد و یادگیری هستند، پس وقتی که شما فرصتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کنید که با آن بتواند به موفقیت دست‌ یابند مطمئن باشید که همواره با شما می‌مانند و همراهی‌تان می‌کنند. چیزهایی که دیگران دنبال آن هستند را دنبال کنید و به این موضوع که قرار دادن چه چیزی در زندگی‌شان آن‌ها را به موفقیت نزدیک می‌کند را بیابید.

یکی از کارهای مهم برای داشتن یک شبکه عظیم از افراد، ایجاد ارزش در ارتباط است. منظور آن زمانی‌ست که شما راهی جدید برای کمک به یک نفر را پیدا کرده و آن را عملی می‌کنید. -لوئیس هاوس

۴. گرایشات را دنبال کنید

موفقیت یک دنباله است. اگر واقعا قصد دارید به یک تاثیرگذار موفق تبدیل شوید، به کارهایی که در حال حاضر انجام می‌دهید دقت کنید. پی ببرید که افراد چگونه در حال حاضر برای حوضه‌ای که در آن کار می‌کنند تبدیل شده‌اند به یک تاثیرگذار موفق، آن‌ها را دنبال کنید، اما مطمئن شوید که از آن‌ها کپی نمی‌کنید. افراد تاثیرگذار موفق در حال حاضر چه کاری انجام می‌دهند، سعی کنید پی ببرید که چگونه می‌توانید کاری کنید که از آن‌ها بیشتر ارزشمند و بهتر باشد. موفقیت آن‌ها را مدل‌سازی کنید.

۵. چیزی که در حال یادگیری آن‌ هستید را به‌کار ببرید

وقتی چیزی را یاد می‌گیرید باید سریعا آن را نیز به کار ببرید. هیچوقت کتابی را صرفا برای اینکه کتابی بخوانید، نخوانید. بجای آن چیزی را مطالعه یا نگاه کنید، که به شما کمک می‌کنند به مرحله جدیدی دست یابید. انجام چنین کاری شما را برای انجام عمل بیشتر یاری می‌دهد و شما را هر روز به اهداف‌تان نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌کند. 

۶. سیستم‌ها را دنبال کنید

انسان‌ها شکست می‌خورند. اما سیستم نه. دلیلی که افراد تاثیرگذار موفق شده‌اند این است که پی برده‌اند که مردم اشتباه می‌کنند. اگر بتوانید روند ساخت متدها و انجام عملیات‌ها که در نهایت منجر به انجام کار می‌شود را سیستماتیک کنید، نرخ موفقیت خودتان را به عنوان یک تاثیرگذار موفق بیشتر خواهید کرد.

۷. به دیگران بیشتر از خودتان کمک کنید

Zig Ziglar می‌گوید: «اگر به مردم برای رسیدن به خواسته‌های‌شان بیشتر کمک کنید، هرچیزی را که در دنیا بخواهید به دست می‌آورید». وقتی شما بتوانید به مردم برای مشکلات‌شان، رویاهای‌شان و موانع‌شان کمک کنید، شما نیز چنین درمانی را دریافت خواهید کرد. مجموعه‌ای از موارد را یاد بگیرید که دیگران برای آن تلاش می کنند، اینگونه می‌توانید روی زندگی دیگران تاثیر مثبت بگذارید.

هیچ‌کسی با بخشیدن، فقیر نمی‌شود. -آن فرانک

۸. هر روز حضور داشته باشید

یکی از مواردی که مردم اغلب اوقات فراموش می‌کنند این است که پایداری باعث به وجود آمدن اعتماد می‌شود. اعتماد مهمترین فاکتوری‌ست که باید در انتهای روزهای‌تان به آن دست پیدا کنید. هرچقدر پایداری بیشتری از خودتان نشان دهید، افراد اطراف‌تان نیز بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود که تاثیرگذار قدرتمندتری باشید.

فواید بسیاری برای تبدیل شدن به یک فرد تاثیرگذار وجود دارد. آیا آماده شروع کردن هستید؟ آیا آماده آنکه تبدیل به فردی شوید که دوست دارید باشید،‌ هستید؟ از اینکه چه تعداد از افراد تاثیرگذار از این موارد در زندگی خودشان استفاده کرده اند مطمئنا تعجب خواهید کرد. 

کدام یک از این موارد را تا به الان در زندگی‌تان پیاده‌سازی کرده‌اید؟ با ما در قسمت نظرات آن را به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات