8 سایت معروف که از Node.js استفاده می کنند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

8 سایت معروف که از Node.js استفاده می کنند

در این مقاله می خواهیم در مورد 8 وبسایت معروفی که از Node.js در سیستمشون استفاده می کنند, صحبت کنیم.

Paypal & eBay

PayPal یک پردازشگر پرداختی هست. درسال 2015 نزدیک به 4 بیلیون معامله و 179 میلیون اکانت پی پال وجود داشت. پی پال به سمت NodeJS حرکت کرد چون به شدت فرایند توسعه رو ساده کرده. اون ها میتونند یک تیم ترکیب شده برای وب داشته باشند بجای اینکه مثل قبل یک تیم مجزا برای مرورگر و یک تیم برای اپلیکیشن بدارند. برنامه نویسان جاوا یاد گرفتند با Nodejs کار کنند و متوجه شدند این راه بهتری هست.

کمپانی زیرشاخه پی پال که eBay نام داره هم با Node نوشته شده.

LinkedIn

LinkedIn یک شبکه بیزینسی و پلتفرم وبلاگی هست. اونها حداقل 400 میلیون کاربر دارند و یک سوم آمریکایی ها حساب کاربری دارند. اونها Node.js رو بخاطر این انتخاب کردن که جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی ساده برای یادگیری و کدنویسی هست. اونها بخش front-end رو با Nodejs بازنویسی کردند.

Google

Google ابتدا با سرویس جستجو شروع کرد. و سپس سراغ بخش های دیگر مثل سرویس های ایمیل, تقویم, پیام رسانی و spreedsheets رفت. تنها سرویس جستجوی گوگل 100 بیلیون درخواست در یک ماه سال 2015 داشت و این باعث شده پربازدیدترین سایت جهان بشه.

Netflix

نزدیک به 75 میلیون حساب کاربری در Netflix دربین بیش از 100 کشور وجود داره. پانزده درصد از آمریکایی ها یک حساب Netflix دارند. این به کاربران اجازه میده بصورت قانونی به نمایش های مختلف در سراسر جهان دسترسی داشته باشند. یکی از دلایلی که Netflix به Node.js کوچ کرد این بود که بصورت قابل توجهی زمان ساخت رو بهبود بخشید, اون ها دیگه مجبور نبودند 40 دقیقه برای کامپایل اپ صبر کنند.

Uber

Uber یک اپلیکیشن حمل و نقل هست که خدمات زنجیره ای و تاکسی رو اراده میده. اونها از Nodejs برای سیستم اعزام رانندگان و سواران استفاده می کنند.

Github

Github یک اپلیکیشن وب هست که ورژن کنترل رو برای استفاده در یک محیط گرافیکی فراهم میکنه. اونها از Node.js برای سرو دانلود های repository ها استفاده می کنند.

Medium

Medium ساخت بلاگ رو راحت کرده. این وبسایت توسط صاحت توئیتر در سال 2012 راه اندازی شد. این یک رابط WYSIWYC دارد و بهترین قابلیت ها رو از پلتفرم های انتشار مثل توئیتر و وردپرس ترکیب کرده. این سیستم بسرعت رشد کرد و نزدیک به 25 میلیون خواننده در ماه دارد.

Trello

Trello یک سیستم مدیریت پروژه هست که کار تیم ها رو ساده می کنه. نزدیک به 10 میلیون کاربر در سال 2015 داشت. سرور اونها توسط node ساخته شده تا امکان بروزرسانی سریع رو داشته باشند. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات