۹ روش مستقیم برای دستیابی به چیزهای بزرگ
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۹ روش مستقیم برای دستیابی به چیزهای بزرگ

۱. تعریف شما از هدف

تعریف شما از هدف نقطه شروعی برای رسیدن به موفقیت است. بدون هدف یا نقشه، مردم درحال حرکت به سمت زندگی ای هستند که نتیجه و مقصدی نخواهد داشت.

۲. اهداف خود را به درستی و روشنی درک کنید

نبود درک کافی از اهداف دلیل اصلی این است که بسیاری از مردم توقع خود را کمتر کرده و اهداف کم ارزش تر را انتخاب می‌کنند. شما به دنبال اهداف کم ارزش می‌روید زیرا مسیر رسیدن به هدف واقعی و اصلیتان مشخص و واضح نیست.

وقتی سعی دارید تا به چیز بزرگی برسید، دلیلش را دارید اما نمی‌دانید چگونه باید انجامش دهید. مسیر رسیدن به هدفتان مشخص نیست و نمی‌دانید چگونه به هدف دلخواه تان برسید. 

ترس از ناشناخته ها ممکن است زمینه‌ی اصلی ترس های دیگر باشد. اکثر مردم اهدافشان را برای جلوگیری از مواجه شدن با ناشناخته ها، فدا می‌کنند. به این دلیل شما باید برای رسیدن به بزرگترین و باارزش ترین اهدافتان، درک واضح و درستی از آن داشته باشید.

۳. یک دیدگاه خلق کنید

وقتی بحث سر رسیدن به اهدافتان است، بهتر است نگاهی به روش کار گیاهان بیاندازید. در روانشناسی ۵ عنصر چینی، همه ی زندگی گیاه در پوسته چوبی آن نهفته است. هر عنصر با ارگانی حیاتی در ارتباط است. چوب حکم چشم ها و دیدگاه را دارد و عنصری حیاتی برای پایه ریزی اهداف و حرکت به سمت آنهاست.

اگر علاقه دارید تا انسان تاثیرگذارتری شوید و اهدافتان را به واقعیت تبدیل کنید، باید اول دیدگاهی بسازید تا نشان دهنده زندگی ایده آل شما در آینده باشد. باید دیدگاهی باشد که از ارزش ها و اهداف خودتان گرفته شده باشد نه دیدگاهی که خانواده یا جامعه به شما تحمیل کرده است. سعی کنید اهداف خود را طبق الهاماتی که از زندگی می‌گیرید، تعیین کنید.

۴. از لحاظ ذهنی ارتقا یابید

تکامل، الگوریتم های باورنکردنی را برای انسان ها فراهم کرده و آنها را به برترین گونه زیستی در این کره خاکی تبدیل کرده است. وظیفه ما این است که ناشناخته ها را کشف کنیم و از هر چیزی که باعث رشد و تکامل بیشتر می‌شود، کمک بگیریم و هر چیزی که ما را به عقب برمی‌گرداند، از خود دور کنیم.

نکته اینجاست که متوجه شوید چه کارهایی به شما کمک می‌کنند و چه کارهایی به شما آسیب می‌زنند. برای من جواب بسیار آسان است:« به تمام کارهایی که شما را به سمت هدفتان می‌برد، اعتماد کنید. همه چیز از این اعتماد سرچشمه می‌گیرد.»

هنگامی که تشخیص دادید کدام الگوریتم را اجرا کنید و کدام را دور بیاندازید، سوال اصلی مطرح می‌شود؟

چگونه الگوریتم طبیعت را متوقف کنیم؟ خب، طبیعت بسیار باهوش تر از این است که اجازه دهد الگوهای آن به آسانی تغییر کند. درعوض ما می‌توانیم از این الگوها برای پیشرفت در کارها و برنامه هایمان استفاده کنیم.

5. نگرشی مثبت داشته باشید

نگرش شما، سطح دنیایی که در آن زندگی می‌کنید را نشان می‌دهد. این نگرش، پایه های هر موفقیت و شکستی است که تا به حال کسب کرده اید. نگرش شما زندگی شما را تحت کنترل دارد. اما خبر خوب این است که شما نگرش خود را مشخص و کنترل می‌کنید. نگرش، چگونگی احساس شما به اطرافیان و موقعیت ها را نشان می‌دهد. کارهای شما نتیجه ی نگرش شماست.

این نگرش شما نسبت به دیگران و جهان است که نتایج نگرش شما را تعیین می‌کند. یک نگرش شاد و مثبت داشته باشید تا نتایج مثبت و شادی دریافت کنید. یک نگرش غلط را دنبال کنید تا قبل از اینکه شروع به کاری کنید، شکست بخورید.

در واقع هر چی بکارید، همان را برداشت می‌کنید.

6. ضرورت را احساس کنید

ضرورت، یک اصل عاطفی است که به جای ترجیح دادن، سبب عملکرد بالا می‌شود. ضرورت شما را مجبور به اقدام کردن و انجام دادن کارها می‌کند برخلاف علاقه هایتان که تنها به شما پیشنهاد انجام فلان کار را می‌دهند.

وقتی احساس ضرورت می‌کنید، یک جا به امید موفقیت نمی‌نشینید بلکه دست به کار می‌شوید و کارها را جمع و جور می‌کنید. چون مجبورید که این کارها را انجام دهید. انتخاب زیادی ندارید؛ قلب و ذهنتان به شما دستور می‌دهد که وارد عمل شوید. اگر دست به کار نشوید، احساس می‌کنید استانداردهای خود را رعایت نکرده اید یا به قول خود عمل نکرده اید.

ضرورت، یک حس برتر نسبت به علاقه شماست زیرا در اینجا پای هویت فردی شما در میان است.

۷. در رشته های مناسب تمرین کنید

شما نمی‌توانید از وقفه هایی که در روز در کارهایتان رخ می‌دهد اجتناب کنید. در روز ما با صداهای مختلفی مثل صدای بوق ماشین یا ابزارآلات اطرافمان، از کارهایی که انجام می‌دهیم منحرف می‌شویم و به نوعی ارتباط خود را از دست می‌دهیم. اما با خود می‌گوییم که این مسائل نقش زیادی در مقدار کاری که انجام می‌دهیم ندارند. اما در واقعیت این صداها در مقدار بازده ما تاثیر بسیار زیادی دارند.

تلاش بسیار زیادی می‌خواهد تا خودمان را از این طرز فکر جدا کنیم. اما وقتی در جهت دستیابی به دستاوردهای بزرگ تمرین می‌کنید، بهتر برای رسیدن به اهدافتان آماده می‌شوید و کمتر توسط عوامل بیرونی از مسیرتان منحرف می‌شوید.

۸. در هر مرحله از موفقیت پیروز شوید

تئودور روزولت می‌گوید:« اعتبار متعلق به کسی است که واقعا در میدان عمل قرار دارد. کسی که صورتش را گرد و غبار، خون و عرق پوشیده است. کسی که تشنه ی شجاعت است. کسی که خودش را وقف دلیلی ارزشمند می‌کند. کسی که بارها شکست می‌خورد ولی دست از تلاش بر نمی‌دارد و اگر در این راه شکست بخورد می‌داند که حداقل، جرات انجام دادن کاری را داشته است.»

درجه موفقیت ما با درجه اصول و ارزش های ما در زندگی، رابطه مستقیم دارد.

۹. صبور باشید

جان وودن، صبر و شکیبایی را یکی از ویژگی های رسیدن به موفقیت می‌داند و می‌گوید:« چیزهای خوب زمان می‌برند.»

او به سرعت از واقعیت زندگی مطلع شد، اگرچه، ما به ندرت می‌خواهیم منتظر پیشرفت لازم برای رسیدن به نتیجه نهایی باشیم. البته بلوغ می‌تواند سبب بی قراری در زندگی شود. البته با گذر سن یک حس خشنودی از دستاوردهایمان به وجود می‌آید که مانع رشد و تکامل بیشتر در ما می‌شود.

او اظهار داشت که:« به نظر می‌رسد جوانان، این روزه می‌خواهند خیلی سریع به همه چیز برسند. فکر می‌کنند تمامِ تغییر کردن فقط پیشرفت است. اما با بیشتر شدن سن، انسان شیفته ی موقعیت اجتماعی خود می‌شود و فراموش می‌کند که بدون تغییر، پیشرفتی هم وجود نخواهد داشت. هر حرکتی، حاصل تغییر است ولی هر تغییری، حرکت وپیشرفت را به دنبال نخواهد داشت

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات