۹ راه برای ارتقای مهارت‌های پشتکار خود
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

۹ راه برای ارتقای مهارت‌های پشتکار خود

همه‌ی انسان‌ها در زندگی خود، مشکلات کوچک و بزرگی دارند. شاید مشکلات بزرگ، به نظر واضح‌تر و مشخص بیایند اما حتی مشکلات کوچک هم می‌توانند بر نحوه ی رفتار و تفکر ما تاثیر بگذارند. این چالش‌ها باعث می‌شود تا مردم برای ادامه دادن به فعالیت‌های خود تلاش کنند. گاهی نیز باعث می‌شود افراد از تصمیمات خود تجدید نظر کرده و مسیر و اهداف دیگری را انتخاب کنند.

یادگیریِ نحوه‌ی مقابله و غلبه بر موانع، یک ویژگی مهم برای کارآفرینان است. پس رهبران باید در زمان‌های سخت و در مواجه با چالش‌های پیش بینی نشده، از چه رویکردها و تکنیک‌هایی استفاده کنند؟ 

برای کسب اطلاعات بیشتر، ما از اعضای شورای کارآفرینان جوان خواسته‌ایم تا توصیه‌هایی را در مورد نحوه‌ی بهبود مهارت‌های پشتکاریِ مردم با ما به اشتراک بگذارند این همان چیزی است که آن‌ها توصیه می‌کنند:

۱. از شکست خوردن نترسید

پشتکار و استقامت، ناشی از عدم رسیدن به موفقیت و بازگشت به عقب است. بدون شکست خوردن، نمی‌توانید مقاوم شوید. شما باید رابطه خود را با شکست تغییر دهید. شکست را به عنوان درس عبرت ببینید نه به عنوان یک مشکل یا ناکامی. شما می‌توانید درس‌های زیادی را از شکست خوردن یاد بگیرید و اگر بتوانید نگرش خود را در مورد شکست تغییر دهید، پیامدهای شگفت انگیزی در زندگی‌تان خواهد داشت.

۲. هر روز ۱ درصد بهتر شوید

داشتن یک ذهنیت رشد و تکاملی، روشی عالی برای افزایش استقامت و انگیزه است. درک کنید که این مهارت‌ها مانند سایر مهارت‌ها هستند و شما باید سعی کنید آن‌ها را هر روز فقط ۱٪ بهبود ببخشید. با درک کردن این مفهوم و اجرای آن در طول روز، می‌توانید از هر لحاظ بهبود پیدا کنید.

۳. شروع به ریسک کردن کنید

وقتی ریسک کردن را یاد می‌گیرید، احتمال مواجه شدن با شرایط دشوارتر را بالا می‌برید. اگر بتوانید در آن موقعیت و شرایط سخت، سازگار شدن را یاد بگیرید و بفهمید که چه گام‌هایی برای حرکت شرکت در مسیر درست لازم است، می‌توانید به عنوان یک رهبر رشد کنید. 

۴. مقاومت را درک کنید

وقتی افراد درک بهتری از مقاومت داشته باشند، می‌توانند پشتکار و استقامت بیشتری را از خود به نمایش بگذارند. هر مدیر و کارآفرینی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند، باید حداقل یک بار کتاب "The War of Art" به نوشته استیون پرسفیلد را بخواند. این کتاب به مردم کمک می‌کند تا عواملی را شناسایی کنند که آن‌ها را از رسیدن به پیشرفت و موفقیت دور می‌کند. با درک بهتراز مقاومت، فضای بیشتری برای استقامت و پشتکار به وجود خواهد آمد.

۵. به طور منظم ورزش کنید

قانون ۴۰٪ را اعمال کنید. این قانون بدین شکل است که اگر بتوانید ۴۰ درصد از کار را انجام دهید، احتمال ترک کردن مکرر آن کار کاهش می‌یابد. من معتقدم که بهترین روش برای پرورش این مهارت، تمرین‌های فیزیکی، وزنه زدن و برخی تمرینات استقامتی می‌باشد. این فعالیت‌ها سبب تحریک ذهنی شما می‌شود.

۶. شبکه‌ای از پشتیبانی را تشکیل دهید

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه مقاوم باشید، باید یک شبکه پشتیبانی بسازید. ایجاد شبکه‌ی پشتبانی‌ای که شامل خانواده، دوستان، همکاران و همسالان می‌باشد این امکان را به شما می‌دهد تا به مکانی آرام دست پیدا کنید که در مواقع سخت بتوان بازخورد و تشویق دریافت کرد. هر وقت که مشکلی پیش آمد، می‌توانید به شبکه پشیبانی خود مراجعه کرده و در مورد اتفاقات صحبت کنید. 

۷. اهداف خود را به خاطر داشته باشید

بسیاری از افراد با تجربه‌ کردن اولین اشتباه یا شکست، تصمیم می‌گیرند که از ادامه دادن به آن کار صرف نظر کنند. در عوض اگر می‌خواهید پشتکار داشته باشید، اهداف خود را همیشه به یاد داشته باشید. شما می‌توانید برای شروع، اهداف کوتاه و بلند مدت خود را در جایی که در دسترس است یادداشت کنید. سپس، وقتی در مسیر رسیدن به موفقیت با مشکل روبرو شدید، به فهرست نگاهی بیاندازید تا بتوانید از آن الهام بگیرید و به جلو حرکت کنید.

۸. معیارهای روشنی را تنظیم کنید

موفقیت می‌تواند یک سفر طولانی و دشوار باشد. من به شما پیشنهاد می‌کنم که برای پاداش و دلگرمی دادن به خودتان در این مسیر، معیارهایی را مشخص کنید. حال این جوایز می‌تواند یک ناهار مجلل، لباسی جدید یا رفتن به مسافرتی در آخر هفته باشد. معیارها به شما یادآوری می‌کنند که پیشرفت کرده‌اید. علاوه بر این‌ها، پاداش گرفتن سبب ایجاد انگیزه‌ای مداوم برای مقاوم ماندن در زمان‌های دشوار می‌شود. 

۹. علت را به یاد داشته باشید

چند سال پیش، یک پروفسور باتجربه همچین حرفی را به من زد:« این بااستعدادترین افراد نیستند که به موفقیت می‌رسند، کسانی به موفقیت می‌رسند که بیشترین استقامت را داشته‌اند.» 

حرف او کاملاً درست است. من باید علت انجام کارهای خود را به خاطر بسپارم. چرا من این کار را انجام می‌دهم؟ دلیل اصلی من در این مسیر چیست؟ با فکر کردن به این موضوع می‌فهمم که این سفر ارزش وقت گذاشتن را دارد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی