با وجود اینکه امروزه شرکتها در حال جمعآوری دادههای بیشتر و بیشتری از کاربران هستند، چگونه میشود طراحان به طراحی محصولی کمک کنند که در روند آن به سلامت ذهنی کاربران، ارتباطات اجتماعی و زمانشان آسیب وارد نشود؟ در اینجا چند راهحل برای بالا بردن مسئولیتپذیریتان به عنوان یک طراح تجربهکاربری را یاد میگیرید.
۱. وقتی در روند کاری هستید، مسائل اخلاقی را به یاد بیاورید
روندهای طراحی تاثیر بسیار بسزایی روی کاربر نهایی خواهد داشت. همانطور که تکنولوژی در حال پیشرفت کردن در زندگی ما است، طراحان باید بدانند که آنها مسئول خشنود کردن کاربران و محصولی که در نهایت وارد بازار جهانی میشود هستند.
در حالیکه فشار شرکتها و کمبود زمان کافی باعث میشود که طراحان به فکر میانبرهایی باشند، اما طراحان تجربه کاربری باید صادقانه کاربران را در وهله اول قرار دهند و به آنها فکر نمایند. طراحان تجربه کاربری هیچگاه نباید به خاطر سود شرکت، کاربران را نادیده بگیرد.
۲. رفتار مثبتی نشان دهید
تکنولوژی باید یک نیروی مثبت در زندگی ما باشد، باید ما را قادر سازد تا کارهای خارقالعادهای انجام دهیم و زندگیمان را بهتر نماییم. محصولات باید روی چیزی که بهترین نتیجه را برای سلامت کاربران در نظر بگیرد.
در حالیکه ممکن است مثبت و خوب بودن برای جوامع مختلف متفاوت باشد، اما طراحان باید به زمان افراد احترام بگذارند و بهترین فواید را برای کاربران به ارمغان بیاورند.
۴. گفتگو و تامل
یک راه برای بودن به عنوان یک طراح تجربه کاربری اخلاقی این است که به آسیبپذیریهای انسان فکر کنیم و ببینیم که چه چیزهایی برای آنان خوب است. تاثیرات خوب و منفی طراحی روی جامعه ما را در نظر بگیرید و ببینید که چه چیزی بسیار خوب است. روشی برای تجارت اخلاقمدارانه را در پیش بگیرید.
بیشتر یاد بگیرید
دو تن از طراحان اروپایی در وبسایتی با نام ind.ie سعی کردهاند یک مانیفست در رابطه با طراحی اخلاقی را ارائه دهند که میتوانید از طریق وبسایت آن را مطالعه کنید. اما این مانیفست شامل یک الگوی هرمی به صورت زیر است که بیانگر همه چیز است:
دیدگاه و پرسش
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید