تعریف موفقیت به عنوان یک فریلنسر در طراحی وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

تعریف موفقیت به عنوان یک فریلنسر در طراحی وب

اغلب در جامعه، موفقیت به معنای نزدیک بودن به یک تعریف مختصر به تصویر کشیده می‌شود. وقتی از موفقیت صحبت می‌کنیم، یک کارآفرین موفق را تصور می‌کنیم که در حال رانندگی در خودروی تسلا و زندگی در خانه‌ای با بروزترین امکانات است. 

اما موفقیت یک موضوع بسیار شخصی و ذهنی است. برای موفقیت، هیچ تعریف صحیح یا غلطی وجود ندارد چون این مسئله مربوط به آنچه که در قلب ما وجود دارد است. ممکن است میزان موفقیت من نسبت به شما متفاوت باشد. اما آیا این بدان معناست که ما باید هنوز همان رویکرد را برای دستیابی به دست بیاوریم؟

در حالی که همیشه صفاتی مانند سختکوشی و صداقت نوعی فاکتور به شمار می‌روند، نحوه رسیدن به تجارت طراحی وب ما می‌تواند تاثیر بیشتری در موفقیت شخصی ما داشته باشد. در اینجا چند روش بیان شده است که با به کار بردن آن‌ها در تجارتتان، می‌توانید به جایگاه و موقعیت خوبی که می‌خواهید برسید.

بر روی پروژه‌های مناسب تمرکز داشته باشید

برای برخی از افراد، بخشی از تعریف موفقیت، شامل کار بر روی انواع خاصی از پروژه‌ها می‌باشد. اجرایی کردن این کار می‌تواند به شکل طراحی وب سایت برای سازمان‌ها یا انجام یک ورزش مورد علاقه باشد. ممکن است برای برخی دیگر از افراد، صنعت اهمیتی نداشته باشد چون آن‌ها به پروژه‌های فریبنده‌ای که پول زیادی در آن‌هاست اهمیت می‌دهند.

هدف ما این است که بتوانیم پروژه‌هایی را پیدا کنیم که بتوانند ما را به موقعیت دلخواه برسانند. وقتی به آن جایگاه رسیدید، باید خودتان را ارزیابی کنید تا ببینید در بازار کار، به چه موقعیت و تخصصی علاقه دارید.

البته، گفتن این کار بسیار آسانتر از عملی کردن آن است. گاهی اوقات واقعیت‌هایی در اداره کردن مشاغل شخصی وجود دارد، یکی از آن واقعیت‌ها این است که شما بعضی وقت‌ها مجبور هستید تا تن به پروژه‌هایی بدهید که با چشم انداز موفقیت شما مطابقت ندارند. اما این خوب است؛ تا زمانی که مانع رسیدن شما به اهداف بلندمدت‌تان نشود. 

اگر در دنیای صنعت، ارتباطات و آشناهایی را نداشته باشید، پیش بردن تجارتتان به سمت نوع خاصی از پروژه، اغلب فرآیندی زمانبر خواهد بود. اما زمانی که به آن راه پیدا کردید، می‌تواند درهایی از احتمالات را به روی شما باز کند.

در مورد مکان، زمان و مقدار کاری که می‌خواهید انجام دهید فکر کنید

موفقیت می‌تواند تا حد زیادی، تحت تاثیر محیط کار شما قرار بگیرد. وقتی به این موضوع فکر می‌کنید، می‌فهمید که محل کار شما همان منطقه‌ای است که موفقیت را تحت تاثیر قرار داده و مشخص می‌کند. اگر وب سایت‌های خود را در مکانی بسازید که به آن علاقه ندارید، درست کار کردن بسیار سخت خواهد شد. اما موفقیت فراتر از مرزهای موقعیت مکانی می‌باشد. در اینجا سناریوهایی وجود دارد که نشان می‌دهد علاوه بر محل کار، بخشی از موفقیت ما در مورد زمانی است که ما شروع به کار کردن می‌کنیم. سه مورد متداول را در نظر بگیرید:

پدر و مادر بودن و طراح بودن

فریلنسر بودن فرصتی عالی برای والدین فراهم می‌کند که هم بتوانند از طریق آن درآمد کسب کنند و هم بتوانند در کنار فرزندان خود حضور داشته باشند. به شخصه، فریلنسر بودن این امکان را به من می‌دهد تا دخترم را به مدرسه ببرم و دوباره ظهر او را به خانه برگردانم؛ همچنین فریلسنر بودن باعث شده است تا بتوانم زمان‌های اضافه و با کیفیتی را با دخترم بگذرانم. بنابراین برای من، کار کردن در خانه، همان مکان دلخواه و درست است. آخرهفته‌ها جزو محدودیت‌های کاری من است، مگر اینکه کاری ضروری داشته باشم.

این می‌تواند یک ترتیب نسبتاً ساده از نظر راه اندازی کسب و کار اولیه باشد. بزرگترین چالش در فریلسنر بودن این است که در طول روز، وقفه‌هایی وجود دارد که می‌تواند کمی شما را آشفته کند. اما یقیناً کنار آمدن با آشفتگی‌ها و مشکلات در خانه، بسیار آسانتر از سر و کله زدن با مشکلات در اداره است.

قرار دادن آزادی در فریلنسر

طراحان بسیاری وجود دارند که از حرفه خود، به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به سایر علاقه‌مندی‌های خود استفاده می‌کنند. بنابراین، وجود انعطاف در ساعات کاریِ دلخواه، یک مسئله‌ی مهم است. غلبه بر این چالش نیز کمی دشوار است.

کار کردن در ساعات نامعمول، واقعاً به نوع مشتری شما بستگی دارد. بعضی از کارها، خواستار دسترسی شما در ساعات "عادی" شغلی هستند. اگر می‌خواهید در یک اداره، از حد معمول (۵ روز) کمتر کار کنید، باید برنامه ریزی‌های دقیقی را انجام دهید.

این کارها هنوز هم می‌توانند انجام داده شوند. این موضوع در مورد پیدا کردن معادله‌ای است که:

الف) به شما این امکان را بدهد تا تحت یک برنامه شخصی سازی شده کار کنید.

ب) شما را قادر به تامین درآمد می‌کند.

اگر شما واقعاً به چیزی علاقه‌مند باشید، بلاخره راه عملی کردن تمام کارها را پیدا خواهید کرد.

رسیدن به زمان بزرگ

ممکن است افرادی که به دنبال پروژه‌های بزرگ هستند، نسبت به دو سناریوی بالا، از روشی متفاوت در فریلنسینگ استفاده کنند. برای یک شخص، ممکن است پروژه‌های سطح بالا به معنای کار کردن با شرکت‌های بزرگ باشد. ممکن است برخی از مشتریان با جلساتِ از راه دور راحت‌تر باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ملاقات‌های حضوری را ترجیح دهند. این بدان معناست که مسافرت یا داشتن یک فضای ملاقات، ممکن است ضروری باشد.

نکته‌ی مهم دیگری که در اینجا وجود دارد، میزان کار اضافی است. حتی اگر شما در حال مدیریت کردن سایر فریلنسرها باشید، شب‌ها و آخرهفته‌هایی وجود خواهند داشت که باید تا دیر وقت کار کنید. (جدا از زمانی که باید صرف بازاریابی خودتان کنید.)

اگر به چنین چیزی علاقه دارید، با تمرکز بر روی کارآیی فرآیند، می‌توانید شگفتی‌هایی را در جهت راحت اجرا شدن کارها ایجاد کنید. فرآیندی را برای چگونگی انجام پروژه‌ها در زمان مناسب به وجود آورید تا بتوانید آن ماشین پول ساز را به صورت متناوب حفظ کنید.

هنگامی که پیشرفت کند است 

یکی از بهترین جنبه‌های فریلنسر بودن، توانایی انجام کارها به روش شخصی است. البته این یک مسئولیت بزرگ است. روی آوردن به عادت‌های بدی که منجر به آسیب رساندن به شانس زندگی و کار مطلوب می‌شود بسیار آسان است. بنابراین اگر پیشرفتی را که دلتان می‌خواست بدست نیاوردید، ممکن است وقت آن باشد که به نحوه‌ی عملکرد شغل خود دقت کنید. در حالی که شانس بد می‌تواند در اینجا نقش داشته باشد، اغلب اوقات می‌بینید که موارد خاصی هستند که می‌توانستید متفاوت‌تر انجام دهید.

وقتی موضوع بر سر وضعیت مالی شماست، نرخ‌های تعیین شده بر روی خدمات خود و نحوه‌ی دریافت حقوق را بررسی کنید. طراحی وب، صنعتی است که در آن قیمت‌ها حکمرانی می‌کنند. شما باید مطمئن شوید که قیمت‌هایتان خیلی زیاد یا خیلی کم نباشد.

در مورد گرفتن حقوق، از خودتان بپرسید که آیا کاری کرده‌اید تا ارسال فاکتورها به مشتری و پرداخت حقوق از سمت آن‌ها راحت‌تر انجام شود یا خیر. برای مثال، من متوجه شدم که مدتی بعد از اینکه پرداخت‌های آنلاین را قبول کردم، تعداد مشتری‌هایی که حقوق را دیر پرداخت می‌کردند کاهش پیدا کرد. با اینکه پردازنده‌های پرداخت آنلاین، معمولاً برای هر معامله یک مبلغی را دریافت می‌کنند، فهمیدم که این روش بسیار بهتر از نگران بودن در مورد فاکتورهای حقوقی پرداخت نشده است.

مرور کردن سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید نیز بسیار حیاتی است. آیا شما خدماتی را ارائه می‌دهید که با اهداف شما مطابقت ندارند؟ آیا خدمات شما به منظور ایجاد یک جریان درآمد تنظیم شده‌اند؟ اگرچه ممکن است حذف کردن کامل خدماتی که طبق علایق شما نیست سخت باشد اما با گذشت زمان شدنی است. شما می‌توانید با گذشت زمان، قیمت گذاری بر روی سرویس‌ها را به گونه‌ای بسیار ارزشمندتر تنظیم کنید.

و در آخر، بررسی کنید که چقدر سازمان یافته هستید. اگر فهمیدید که همیشه در حال مقابله با مشکلات مربوط به کارهای خود هستید، ممکن است بخواهید تلاش بیشتری در جهت سازماندهی بهتر ساعات کاری خود انجام دهید. برای انجام این کار، ابزارها و وسایل زیادی وجود دارند. اگر چیزی بدون نیاز به قربانی کردن کیفیت، زندگی شما را بهتر و راحت‌تر می‌کند، به دنبال آن بروید.

موفقیت را براساس شرایط خود ایجاد کنید

فریلنسر بودن شما را در موقعیتی منحصر به فرد قرار می‌دهد تا حال و آینده خود را تعیین کنید. این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به موفقیتی که منعکس کننده شخص شماست، دست پیدا کنید. اما رسیدن به چنین موقعیتی، نیازمند یک رویکرد متفکرانه است. کار روزانه بدون توجه به اهداف شخصی کافی نیست. نکته اصلی این است که دریابید که شما چه می‌خواهید. پس از فهمیدن خواسته‌های خود، هرگونه تغییر لازم در جهت تحقق بخشیدن به آن را اعمال کنید.

ممکن است رسیدن به چنین موقعیتی به زمان زیادی احتیاج داشته باشد، اما این سفر بخشی از تفریح و سرگرمی است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات