آزاردهنده‌ترین چیزها برای برنامه‌نویس‌های سنیور
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

آزاردهنده‌ترین چیزها برای برنامه‌نویس‌های سنیور

مسائل متعددی در محل کار باعث آزار و اذیت توسعه‌دهندگان می‌شود. برخی از این مسائل می‌تواند کاری و یا کلی باشد. خیلی از توسعه‌دهندگان در زندگی خود با همکاران، رئیسان و یا سایر افراد شرکت در ارتباط هستند. از بین تمام چیزها و کسانی که باعث اذیت شدن توسعه‌دهندگان می‌شود، می‌توانم به موارد زیر اشاره کنم:

1. اصلاح خطاها و باگ‌ها

اصلاح کردن باگ‌ها، قسمتی از زندگی روزمره هر توسعه‌دهنده است. گاهی اوقات برطرف کردن مشکلات و خطاها بسیار دشوار خواهد شد. توسعه‌دهندگانی که از شیوه‌های کدنویسی نادرست استفاده می‌کنند، بیشترین آسیب را در اینجا خواهند دید.

2. نوشتن مستندات

تمام توسعه‌دهندگان روی مهم بودن مستندات توافق دارند. مستندات باید به خوبی نوشته شوند. اگر مستندات لازم را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار ندهیم، از این بابت شکایت می‌کنند. با این حال وقتی مستندات را به آن‌ها می‌دهیم، در مورد حجم یا روش نوشته شدن آن‌ها گله می‌کنند. اما وقتی مجبورند خودشان مستندات را بنویسند، آن را به عنوان یک کار بسیار سخت تلقی می‌کنند. آن‌ها مستنداتی خوب، دقیق و مختصر می‌خواهند اما هیچکس حاضر به نوشتن آن نمی‌شود.

3. جلسات

هیچکس از جلسات غیرضروری، خسته‌کننده یا طولانی لذت نمی‌برد. این مشکل تنها مختص توسعه‌دهندگان نیست.

4. همکاران

گاهی اوقات کار کردن در یک تیم می‌تواند خسته‌کننده شود. مهارت‌های محدود یک توسعه‌دهنده، روی کارهای گروهی تاثیر منفی خواهد داشت. کار کردن با یک همکار که نمی‌تواند کدهای خوبی را بنویسد، یکی دیگر از بزرگ‌ترین مشکلات توسعه‌دهندگان است. گاهی اوقات افراد مغروری در گروه وجود دارند که حاضر به پذیرفتن اشتباهات خود نیستند. شاید بتوانید با چنین افرادی کار کنید، اما پیامدهای آن به کارهای تیمی شما آسیب خواهد زد.

5. مدیران پروژه/ محصول

اگر بخواهیم از لحاظ فنی نگاه کنیم، معمولاً توسعه‌دهندگان دید بهتری نسبت به محصول تولید شده دارند. گاهی اوقات مدیران محصول یا پروژه، به توسعه‌دهندگان فشار وارد می‌کنند و نحوه‌ی درست کار کردن را به آن‌ها گوشزد می‌کنند. این موضوع اغلب باعث ایجاد ناراحتی بین آن‌ها خواهد شد.

6. رئیس

مدیران توسعه با هدایت کردن فعالیت‌های توسعه‌دهندگان، مطمئن می‌شوند که کارها به موقع تکمیل خواهند شد. گاهی اوقات این مسئله می‌تواند باعث درگیری شود چون در برخی شرکت‌ها، مدیر توسعه همان عضو فعال تیم بوده که حالا باید این نقش را ایفا کند.

7. مهندسان QA (تضمین کیفیت)

تضمیت کیفیت یک المان اساسی در توسعه نرم‌افزار است. وظایف مربوط به توسعه در تیم‌های بزرگ، از تضمین کیفیت محصول جداست. در چنین شرایطی مهندسان QA واقعاً باعث اذیت شدن افراد توسعه‌دهنده می‌شوند. توسعه‌دهندگان در مسیر تکمیل پروژه با محدودیت‌ها و موانع بسیاری روبرو هستند، اما مهندسان QA بدون در نظر گرفتن این مشکلات از توسعه‌دهندگان می‌خواهند تا دوباره روی بخش خاصی از کد کار کنند.

8. مصاحبه‌های شغلی

استخدام‌کنندگان از روش‌های عجیب و غریبی برای استخدام کردن افراد استفاده می‌کنند، به همین دلیل مصاحبه‌های شغلی برای توسعه‌دهندگان بسیار آزاردهنده است. پرسیدن سوالات احمقانه یا حل کردن یک مشکل برنامه‌نویسی عجیب جزو مواردی است که توسعه‌دهندگان را آزار می‌دهد.

9. استعدادیاب‌ها

توسعه‌دهندگان همیشه برای شغل پیدا کردن به استخدام‌کنندگان نیاز ندارند. در بازار یک حرفه به نام استعدادیابی ظهور کرده است. این افراد معمولاً از سایت‌های مختص توسعه‌دهندگان بازدید می‌کنند تا اشخاص خوبی را برای مشتریان پیدا کنند. وقتی یک شخص ایده‌آل را پیدا کردند، دائماً قصد ارتباط برقرار کردن با او را دارند. شاید شما اصلاً به دنبال شغل نباشید، اما آن‌ها همچنان با شما تماس می‌گیرند یا ایمیل می‌فرستند. سماجت آن‌ها اغلب بسیار آزاردهنده است.

گاهی اوقات مشتریان در لحظه آخر یک درخواست جدید را به شما ارائه می‌دهند یا همکارتان از شما می‌خواهد تا پرینتر او را تعمیر کنید، این‌ها جزو مواردی هستند که به خوبی در بین توسعه‌دهندگان شناخته شده‌اند؛ بنابراین آن‌ها را در این مقاله ذکر نکردم .

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.8 از 5 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات