چگونه می‌توان در گوگل کد نویس شد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه می‌توان در گوگل کد نویس شد

چه کسی نمی‌خواهد که در گوگل کد نویس شود؟ گوگل یکی از شناخته شده‌ترین برندها در کل جهان است و تقریباً ۲۵٪ از کل ترافیک شبکه در آمریکای شمالی از طریق سرورهای گوگل انجام می‌شود.

چگونه می‌توانید در چنین شرکت معتبری موقعیت کاری کسب کنید؟ چگونه می‌توان به یکی از کد نویس‌های گوگل تبدیل شد؟ بیایید ببینیم برای بدست آوردن این شغل رویایی باید چه چیزهایی بدانید.

با سابقه گوگل آشنا شوید

گوگل کار خود را به عنوان یک موتور جستجوی ساده در سال ۱۹۹۸ آغاز کرد و توسط لری پیج و سرگئی برین تاسیس شد. اما به همین بسنده نکرد و به مراتب بالاتری رسید. این سرویس به ایمیل، نرم افزار، سخت افزار و خدمات وب گسترش یافته و حتی به عنوان یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیز تبدیل شده است. آنقدر بزرگ شد که هم اکنون در زیر مجموعه شرکت Alphabet قرار دارد.

طبق گزارش ۵۰۰ Fortune Global در سال ۲۰۱۹، Alphabet با درآمد بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار پانزدهمین شرکت تجاری بزرگ در جهان شناخته شد و بیش از ۱۲۷۰۰۰ کارمند دارد. بنابراین احتمالش وجود دارد که یکی از آن‌ها شما باشید.

ایالت متحده بر این حرفه تسلط دارد، اما در جایی دیگر شانسی وجود دارد

تعداد بسیار زیادی از مشاغل گوگل مهندسی نرم افزار است و گفتن آمار دقیق دشوار است. اما به نظر می‌رسد که در ماه نوامبر آن‌ها برای حدود ۱۵۰۰ شغل تبلیغ می‌کردند که تقریبا نیمی از آن‌ها به نوعی مربوط به مهندسی نرم افزار بود.

بنابراین به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از مشاغل موجود در گوگل به مهندسی نرم افزار مربوط می‌شوند. خیلی بیشتر از آن چیزی که در شرکت‌های دیگر می‌بینیم.

این نکته به ویژه هنگامی که به بررسی مشاغل مربوطه می‌پردازیم بسیار مهم است. ما دقیقا نمی‌توانیم ببینیم که در هر شهر چند شغل برای توسعه نرم افزار وجود دارد، اما می‌توانیم تعداد کل مشاغل را ببینیم. بنابراین بیایید نگاهی به موقعیت و تعداد مشاغل در شهرها بیندازیم:

همانطور که مشاهده می‌کنید بیشترین مشاغل در ایالت متحده وجود دارد. با این حال، لازم به ذکر است که این شغل‌ها در سراسر دنیا گسترش مناسبی دارند. خیلی تعجب آور است که گوگل را با دیگر شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مقایسه می‌کنید. اگر هم می‌خواهید به کشور‌ دیگری به جز ایالت متحده سفر کنید نگران نباشید، چون گستردگی گوگل در جهان زیاد است و تقریبا از هیچ کشوری غافل نشده است.

این را هم بگویم که ممکن است این اعداد تغییر کنند. اما امیدوارم بهترین شهری که مورد نیاز شماست را انتخاب کنید. اگر در شهری مهندس نرم افزار کم باشد، شما می‌توانید این خلا را پر کنید.

در واقع گوگل دورکاری را تبلیغ نمی‌کند

جدا از اینکه بعد از همه گیری بیماری کرونا شرکت گوگل دورکاری را در راس امورش قرار داده، اما دیگر هیچ خبر دیگری را ندیده‌ایم که دورکاری در این شرکت همیشگی شود. و وقتی از صفحه شغلی گوگل استفاده می‌کنید، نمی توانید شغل موردنظر خود را براساس دورکاری جستجو کنید. بنابراین ما تصور می‌کنیم این چیزی نیست که آن‌ها بخواهند.

گوگل به کدام ترند های بزرگ نگاه می‌کند؟

با نگاهی گذرا به آگهی‌های شغلی آن‌ها متوجه چند پاراگراف و عبارت رایج خواهید شد که تقریبا همه چیز را بیان می‌کند:

"ما به دنبال مهندسانی هستیم که ایده‌های تازه‌ای در همه زمینه‌ها، از جمله بازیابی اطلاعات، محاسبات توزیع شده، طراحی سیستم در مقیاس بزرگ، شبکه و ذخیره اطلاعات، امنیت، هوش مصنوعی، پردازش زبان طبیعی، طراحی UI و تلفن همراه، ارائه دهند. این لیست ادامه دارد و هر روز در حال رشد است".

تعجب آور نیست که بیشتر این ترند ها در بخش فناوری‌های جدید قرار دارند. اما به نظر می رسد که آن‌ها همچنین می‌خواهند درک خوبی از تئوری اصلی داشته باشند، به عنوان مثال چگونه امنیت برنامه‌های خود را حفظ کنید.

هنگامی که به مصاحبه فنی می‌روید، عاقلانه است که از اصول اولیه و همچنین روند پیشرفته‌تر استفاده کنید.

به چه مهارت‌هایی نیاز خواهید داشت؟

ما برخی از زبان‌های معمول را در تبلیغاتشان دیده‌ایم و در ادامه ۳ زبانی که به نظر می‌رسید در هر یک از تبلیغاتشان وجود دارد را ارائه خواهیم داد:

- C

- C++

- Java

و تعجبی ندارد که آن‌ها به دنبال افرادی هستند که سیستم اندروید خود را گسترش دهند.

مدارک تحصیلی یا تجربه عملی

اگر مدرک کارشناسی ندارید، باید دانش خود را به روش دیگری اثبات کنید. به نظر می‌رسد کلمه کلیدی در اینجا همان "تجربه عملی" باشد. مطمئن هستیم که اگر بتوانید ثابت کنید چند برنامه اندروید موفق ایجاد کرده‌اید، باید بتوانید از مصاحبه فنی آن‌ها عبور کنید.

با توجه به این موضوع، همیشه ارزش دارد که از نظریه و پیشینه اصلی آن اطمینان حاصل کنید. یک راه مطمئن برای بدست آوردن این کار، کسب سایر مشاغل برنامه نویسی و نشان دادن این است که مدت طولانی در جایی کار کرده‌اید.

فرآیند کار چگونه است؟

اگر می‌خواهید در گوگل کد نویس شوید و در مورد مراحل کار همه چیز را بدانید، باید به صفحه مشاغل آن‌ها مراجعه کنید. اما آن‌ها اشاره می‌کنند که پنج روش وجود دارد تا بتوانند از قابلیت‌های شما مطمئن شوند:

- تقاضانامه

- ارزیابی آنلاین

- گفتگوی کوتاه مجازی

- پروژه

- مصاحبه دقیق

به احتمال زیاد برای یک کار برنامه نویسی، باید نوعی پروژه کد نویسی را انجام دهید. بنابراین مطمئن شوید که زمان کافی برای اتمام آن را به خود اختصاص داده‌اید.

مهم‌ترین چیز آماده شدن برای مصاحبه‌های فنی است. شاید لازم باشد به سوالات مربوط به ساختار داده‌ها، الگوریتم‌ها و جنبه‌های خاص زبان برنامه نویسی که بر روی آن آزمایش کرده‌اید، پاسخ دهید. اگر واقعا می‌خواهید یک کد نویس در گوگل شوید، سرعت خود را بالا ببرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 3 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات