نکاتی برای تبدیل شدن به توسعه دهنده موفق
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

نکاتی برای تبدیل شدن به توسعه دهنده موفق

به عنوان یک برنامه نویس جوان در دنیای امروز،بسیار مهم است که خود را به روز نگه دارید. و در حال تغییر چشم‌انداز فناوری باشید زیرا یک برنامه نویس با به روزرسانی به بهترین شیوه‌ها و تکنیک‌ها نیاز به تکامل دارد. درست مانند هر حرفه‌ای‌، فرد باید به کار خود ادامه دهد و دانش جدیدی را جمع آوری کند تا بتواند بهترین راه‌حل ممکن را ارائه دهد. در این مقاله، شما برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده موفق می‌آموزید که چگونه بهترین نسخه از یک توسعه دهنده باشید.

اخلاق خوب در کار

اگر می‌خواهید در حرفه خود موفق شوید، باید روی خود و مهارت‌های خود سرمایه گذاری کنید. افزودن یک ساعت اضافی کاری برای به روزرسانی خود، امتیاز فوق‌العاده‌ای نسبت به دیگران به شما می‌دهد. از این نظر، می‌توان زمان اضافی را که صرف این کار کردید‌، به عنوان سرمایه گذاری برای خود و حرفه خود در نظر بگیرید. کارفرمایان همیشه به دنبال افرادی هستند که مشتاق پیشرفت خود و مهارت‌های خود هستند.پس این موضوع برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده موفق امری ضروری محسوب می‌شود.

پایه محکم

برای یک توسعه دهنده بسیار آسان است که با انجام یک جستجوی ساده در گوگل راه‌حل یا کدی را برای یک مشکل پیدا کند اگرچه این می‌تواند یک ابزار مفید برای یادگیری باشد، اما انجام این کار در مورد هر مشکلی که با آن روبرو می‌شوید در طولانی مدت فقط باعث آسیب به شما می‌شود. بهتر است فقط به چند راه‌حل مختلف آنلاین نگاه کنید و سپس خودتان راه‌حل را پیدا کنید. به این ترتیب، نه تنها اصالت را حفظ خواهید کرد، بلکه مهارت‌های برنامه نویسی و حل مسئله را نیز تقویت کرده‌اید و پایه و اساس شغل شما قوی‌تر شده است.

 

انتقاد پذیر باشید و به آن احترام بگذارید

بیایید این را برای خودمان جا بیندازیم: هیچ کس کامل نیست، حتی یک توسعه دهنده. شما باید یاد بگیرید که انتقاد پذیر باشید و به آن احترام بگذارید. پذیرش انتقاد باعث فروتنی شما می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بیشتر بدانید (این در مورد همه صادق است). احترام به انتقاد به این معنی است که شما به کسانی که وقت می‌گذارند تا فرصت بهبودی به شما دهند (که اغلب باعث بازخورد بیشتر و در نتیجه رشد شخصی بیشتر می‌شود) احترام بگذارید.

ارتباطات

درست مثل اینکه لبخند می‌تواند کلید خوشبختی باشد، ارتباطات نیز کلید اصلی یک پروژه موفق است. ارتباطات در اتمام و موفقیت آمیز بودن یک پروژه نقشی اساسی دارد. چه شما یک مبتدی باشید و چه یک توسعه دهنده سطح متوسط، باید با همکاران خود برای بحث در مورد استراتژی‌های توسعه، طرح‌های آزمون یا اگر با مشکل کد نویسی روبرو هستید، همکاری کنید. بحث آزاد درباره استراتژی‌ها و اشتراک دانش، دانش و تخصص شما را در این زمینه افزایش می‌دهد و به شما اطمینان می‌دهد که پروژه را بدون دردسر انجام دهید.

کد خود را تست کنید

تست به شما در مورد کیفیت کدتان می‌گوید. اگرچه این ممکن است در ابتدا سخت و یا کسل کننده به نظر برسد ولی عادت به بررسی کد برای شما یک ویژگی عالی در طولانی مدت خواهد بود. یک توسعه دهنده موفق می‌داند تست کد تا چه اندازه مهم است و البته با این کار مطمئن می‌شوید شما یک راه‌حل موثر و کارآمد برای مشتری خود دارید.

آزمایش کنید

هر توسعه دهنده راهی برای انجام کارهای خاص یا نزدیک شدن به یک مشکل را دارد اما اگر کمی وقت بگذارید و به روش‌های جدیدی فکر کنید که شما را به مسئله نزدیک‌تر کند، ممکن است برای آن یک راه‌حل کارآمد بیابید.

برخوردار بودن نظم در کد

یک توسعه دهنده موفق اطمینان حاصل می‌کند که تیم آنها فرایندهای مناسبی را برای کمک به تیم در ایجاد کار با کیفیت بالا انجام داده است به عنوان مثال، فرایندهایی مانند بررسی کد، مدیریت فنی و داکیومنت کردن می‌توانند تا حد زیادی به تولید محصولات جامع کمک کنند. به جای دیدن این فعالیت‌ها به عنوان باری که وقت شما را هدر می‌دهد، این فرآیندها را به عنوان یک گام مهم در ایجاد بهترین نتیجه ممکن در آغوش بگیرید.

خوب داکیومنت کردن

سعی کنید کدی را بنویسید که به صورت خود توصیفی باشد اما مطمئن شوید که کد را داکیومنت می‌کنید. تجربه شخصی من، پس از ماه‌ها نوشتن کد و برگشتن دوباره به آن اگر کد فاقد داکیومنت باشد و الگوریتمی پیچیده‌ای داشته باشد، برای درک مجدد آن زمان و انرژی زیادی لازم است. در ابتدا می‌توانید با نوشتن داکیومنت خوب در زمان صرفه جویی کنید.

به یک زبان گیر نکنید

برنامه نویسی که چندین زبان برنامه نویسی را بلد است بیشتر از یک برنامه نویس که یک زبان را می داند مورد تقاضا است. این فرصت های بیشتر و همچنین پتانسیل درآمد بهتر را به همراه خواهد داشت. برای ساختن صحیح راه‌حل ،شما می توانید از زبان برنامه نویسی مناسب برای موارد استفاده مناسب استفاده کنید. درباره تحولات جدید فنی بخوانید و خود را در جریان آنها قرار دهید.

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق؛ چند زبان را به صورت اصولی یاد بگیرید.

نتیجه

روشهای ارائه شده در اینجا به شما کمک می کند تا به یک توسعه دهنده موفق تبدیل شوید. به قول معروف شما آنچه می کارید درو می کنید. بذر فداکاری، کیفیت کار، نظم حرفه‌ای را بکارید. روی مهارت های خود کار کنید و پاداش شغلی موفق را خواهید گرفت. علاوه بر این، اگر به بهبود مهارت های خود ادامه دهید ،همیشه یک قدم جلوتر از بازی خواهید بود. علاوه بر این، آماده باشید تا در تحقیق و کاوش در هر جنبه از فناوری برای رسیدن به انتظارات مشتری فراتر بروید ،زیرا این یک روش مطمئن برای تحت تأثیر قرار دادن اطرافیان است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@mohamadresaaa
محمدرضا مصلی
توسعه دهنده وب

حدود ۶ سالی هست که دارم برنامه نویسی میکنم و به دلیل علاقه زیادی که به زبان جاوا اسکریپت داشتم، به سمت تکنولوژی nodejs و فریم ورک های آن رفتم و همچنان در این حوزه فعالیت میکنم و دوست دارم تجربه خودم را با دیگران به اشتراک بگذارم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

محمدرضا مصلی

توسعه دهنده وب

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات