بهترین رویکردهای طراحی تجربه کاربری برای مخاطبین جهانی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

بهترین رویکردهای طراحی تجربه کاربری برای مخاطبین جهانی

در این پست قصد داریم به صورت کوتاه و مختصر به شما نکاتی را برای طراحی تجربه کاربری ارائه دهیم، که با استفاده از آن طراحی‌های شما برای مخاطبین جهانی و گسترده‌ای مناسب و قابل استفاده خواهد بود. 

در دنیایی که به صورت فزاینده‌ای در حال رشد است، ما به طراحی‌هایی نیاز داریم که با فرهنگ‌های مختلف منعطف باشد. -Senongo Akpem

بهترین رویکردهای طراحی تجربه کاربری برای مخاطبین جهانی

۱. طراحی برای دسترسی آفلاین

دسترسی به اینترنت چیزی است که برای بسیاری از ما به سادگی به دست می‌آید، اما برای افرادی دیگر ممکن است این مسئله ساده نباشد و خارج از محوطه اینترنت قرار گرفته باشند. برای افرادی که به نمی‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند و یا اینکه ارتباط مطلوبی با اینترنت ندارند، سعی کنید که شرایط دانلود محتوا و استفاده به صورت آفلاین را برقرار کنید. همچنین برای آسان کردن تجربه بارگذاری و تلاش مجدد و در مشکلات مربوط به تاخیر و… تلاش کنید. 

۲. دستگاه‌های متنوع را در نظر بگیرید

پیشرفت گرایشات برای کاربران اینترنت بیشتر در دستگاه‌های موبایلی اتفاق می‌افتد تا دستگاه‌های دسکتاپ؛ در حقیقت نرخ استفاده از دستگاه موبایل به صورت بسیار فزاینده‌ای بیشتر از هر پلتفرم دیگر است. 

شخصیت مشتریان امروزی به گونه‌ای است که بیشتر علاقه‌مند به داشتن دستگاه‌هایی با اندازه کوچک است. از آن‌جایی که بیشتر استفاده کاربران امروزی از این موبایل‌ها است و پس طراحان باید این موضوع را در نظر بگیرند. بیشتر کاربران نیز نمی‌توانند موبایل‌هایی با توان پردازشی بالا را در اختیار داشته باشند به همین دلیل باید این موضوع را در نظر داشته باشید که وبسایت توانایی اجرا روی دستگاه‌های ضعیف را با سرعت بالا داشته باشد.

۳. محتوای فرهنگی را فراموش نکنید

فرهنگ‌ها ممکن است که قواعد و ارزش‌های متفاوتی نسبت به همدیگر داشته باشند. برای مثال فرهنگ افرادی که در شرق زندگی می‌کنند اغلب فرهنگی اجتماعی است این در حالی است که فرهنگ جوامع غربی بیشتر به صورت فردگرا در نظر گرفته شده است. به همین دلیل شما باید تفاوت‌های فرهنگی موجود را در نظر داشته باشید و آن‌ها را بشناسید. 

در حقیقت برای شناسایی فرهنگ‌های متفاوت علائم و رنگ‌های مختلفی وجود دارد که می‌شود با استفاده کردن از آن‌ها در وبسایت جامعه کوچک جهانی در وبسایت را به وجود بیاورید. 

در برخی از جوامع و فرهنگ‌ها ممکن است از یک سمبول استفاده خاصی شود، برای مثال در نمایش یک چشم‌انداز یا یک مفهوم منحصر به فرد. برای همین موضوع اگر وبسایتی با کاربران از چند منقطه مختلف دارید، بسیار شایسته است که تیم متخصصی را برای این کار از مکان‌های مختلف استخدام نمایید. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات