۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

ویژوال استدیو کد را تقریباً تمام توسعه‌دهندگان دنیا می‌شناسند، کد ادیتور رایگان و متن بازی که توسط مایکروسافت منتشر شده و توانایی کار با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف را دارد. یکی از ویژگی‌های مهم وی‌اس‌کد در مقایسه با دیگر ادیتورهای موجود، قابلیت‌های کاربردی آن برای شخصی‌سازی تقریباً تمام جنبه‌های ادیتور است. یکی از راه‌های شخصی‌سازی این کد ادیتور تغییر پوسته‌ در آن است.

اما شاید افراد مبتدی بپرسند که چه دلیلی برای تغییر پوسته ادیتور وجود دارد؟ خب این موضوع بیشتر به علایق فرد بستگی دارد برخی از افراد دوست دارند که در محیط مورد علاقه‌شان کار کنند. ممکن است به نظر ساده بیاید اما همین موضوع می‌تواند کارایی و بهره‌وری فرد را به شدت افزایش دهد. از طرفی دیگر اگر قصد داشته باشید که از رنگ‌های روشن و یا تاریک برای ادیتورتان استفاده کنید نیاز است تا در بین پوسته‌های موجود انتخاب نمایید.

از کجا می‌توان پوسته‌های VS Code را پیدا کرد؟

ویژوال استدیو کد دو نوع پوسته یا تم دارد: تم‌های رنگ یا Color Themes و تم‌های فایل آیکون. به صورت پیشفرض خود وی‌اس کد شامل ۴ تم با رنگ روشن، ۹ تم با رنگ تاریک، یک تم به صورت high contrast و ۲ تم فایل آیکون می‌شود.

شما می‌توانید این تم‌ها را در قسمت File > Preferences > Color Theme و File > Preferences > File Icon Theme مشاهده و انتخاب کنید. اگر با پوسته پیش‌فرض نیز راضی هستید نیازی به ایجاد تغییر در پوسته نیست.

حال اگر دنبال انتخاب‌های دیگری باشید نیاز است تا از طریق قسمت اکستنشن‌ها پوسته مورد نظر را روی وی‌اس‌کد نصب کنید. برای این‌کار کافی‌ست بعد از کلیک روی آیکون Extensions عبارت Color Theme را سرچ کرده و منتظر باشید تا لیستی از پوسته‌های مختلف برای شما بارگذاری شوند.

  حال با وجود آن‌که انتخاب تم می‌تواند یک امر شخصی باشد اما می‌توانید براساس سلایق دیگران و مواردی که محبوبیت بالایی پیدا کرده است نیز پیش بروید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از محبوب‌ترین پوسته‌های VSCode آشنا کنیم.

WINTER IS COMING LIGHT

 ۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

Winter is Coming  مجموعه‌ای از پوسته‌های وی‌اس‌کد با رنگ‌های مختلف روشن، آبی تیره، سیاه، آبی تیره و سیاه بدون حالت italic است. البته در نظر داشته باشید که حتی اگر شما یکی از این رنگ‌ها را نیاز داشته باشید باید تمام آن‌ها را نصب بکنید. می‌توان این پوسته را یکی از بهترین پوسته‌ها برای شرایط مختلف دانست چرا که می‌تواند برای استفاده‌های روز رنگ روشن آن را استفاده کرد و برای شب نیز از رنگ‌های تیره آن.

MATERIAL LIGHT

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

 Material Light یک انتخاب عالی برای افرادی‌ست که به طراحی متریال علاقه دارند. برای آن‌که وی‌اس‌کد به صورت کامل از ظاهر متریال برخوردار شود می‌توانید از Material Icon Theme نیز استفاده کنید. 

BLULOCO LIGHT

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

Bluloco Light یک پوسته وی‌اس‌کد با رنگ روشن است که به خوبی و با دقت طراحی شده است. منظور از بالا بودن دقت در طراحی این است که اسکوپ‌ها به خوبی قرار می‌گیرند، کنتراست رنگی بالاست، خوانایی کدها نیز بسیار مناسب است و… . جدای از حالت روشن می‌توانید برای فعال‌سازی حالت تیره Bluloco Dark را نصب بکنید.

SNAZZY LIGHT

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

 Snazzy Light یک پوسته روشن دیگر است که با رنگ‌های روشن و تمیز عرضه می‌شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید کدها در این پوسته به خوبی نمایش داده شده و فرایند highlighting به درستی صورت می‌گیرد. 

NOCTIS LUX

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

 Noctis یک پوسته وی‌اس‌کد است که در خود ۸ پوسته تیره و ۳ پوسته روشن را دارد. براساس توضیحاتی که توسعه‌دهنده این پوسته قرار داده، Noctis قرار است کمک کند تا خواندن کدها برای چشم‌ انسان‌ها ساده باشد و درد چشم را در بلند مدت کاهش دهد. Noctis Lux یکی از اعضای روشن خانواده Noctis است اما بلافاصله بعد از نصب آن می‌توانید از رنگ‌های دیگر نیز استفاده کنید.

SANDSTORM

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

 Sandstorm یک پوسته تاریک برای وی‌اس‌کد است. اما توجه داشته باشید که این پوسته منحصر به فرد بوده و ممکن است همه افراد از ساختار آن خوششان نیاید. دلیل اصلی ساخت این پوسته نیز کدنویسی در شب و زمانی است که نور روشنی وجود ندارد.

SHADES OF PURPLE

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

Shades of Purple یک پوسته مبتنی بر رنگ بنفش است که در فرایند هایلایتینگ به خوبی از دیگر رنگ‌ها استفاده می‌کند. تمام رنگ‌های موجود در این پوسته به صورت منحصر به فرد توسط نویسنده انتخاب شده است. این پوسته ۱.۵ میلیون بار دانلود شده و در نظرسنجی ۵ ستاره را دریافت کرده است.

NIGHT OWL

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

 Night Owl یک پوسته ویژوال استدیو کد است که با رویکرد «جغد شب» طراحی شده است. این پوسته برای افرادی مناسب است که اغلب اوقات در شب‌ها مشغول کدنویسی هستند. البته در کنار این حالت تاریک گزینه Light نیز وجود دارد که آن هم استفاده‌پذیری منحصر به‌فرد خودش را دارد. البته براساس نظرات کاربران باید گفت که در روند انتخاب رنگ‌ها برای این پوسته دقت چندانی نشده و افرادی که دچار کوررنگی هستند نمی‌توانند به خوبی از این پوسته استفاده کنند.

DRACULA OFFICIAL

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

 Dracula Official سازنده‌ای است که جدای از وی‌اس‌کد برای دیگر ادیتورها نیز پوسته‌های زیبایی را طراحی کرده است. این پوسته به صورت پیش‌فرض تاریک بوده و برای افرادی که تحمل صفحات روشن را ندارند مناسب است. البته در این پوسته می‌توانید شاهد رنگ‌های دیگری نیز باشید.

ONE DARK PRO

۱۰ تم محبوب ویژوال استدیو کد

One Dark Pro پوسته مورد علاقه من است. البته این پوسته از پوسته پیش‌فرض کد ادیتور Atom گرفته شده و پوسته منحصر به‌فردی نیست. با این حال شکل و حس و حال این پوسته بسیار زیبا بوده و توسعه‌دهنده را به کدنویسی ترغیب می‌کند. می‌توانید در این پوسته علاوه بر حالت تاریک شاهد حالت‌های دیگری نیز باشید.

در هنگام انتخاب تم VSCode باید به چه چیزهایی توجه کرد؟

هنگام انتخاب یک تم برای Visual Studio Code (VSCode)، چند عامل مهم وجود دارد که می‌توانند تجربه کدنویسی شما را بهبود ببخشند. در اینجا به برخی از مهم‌ترین عواملی که باید در نظر گرفته شوند اشاره می‌کنیم:

  1. راحتی چشم: انتخاب یک تم که برای چشم‌های شما راحت باشد، بسیار مهم است، به خصوص اگر ساعات طولانی را صرف کدنویسی می‌کنید. تم‌های تیره معمولا در محیط‌های کم‌نور محبوب هستند، زیرا فشار کمتری به چشم وارد می‌کنند، در حالی که تم‌های روشن در محیط‌های پرنور بهتر عمل می‌کنند.

  2. خوانایی کد: تم انتخابی باید تضاد مناسبی بین پس‌زمینه و متن فراهم کند تا خوانایی کد بهبود یابد. همچنین، رنگ‌های استفاده شده برای تاکید بر عناصر مختلف کد مانند کلمات کلیدی، متغیرها و رشته‌ها باید به گونه‌ای باشد که به راحتی قابل تشخیص باشند.

  3. سازگاری با زبان‌های برنامه‌نویسی: برخی تم‌ها برای زبان‌های خاصی بهینه شده‌اند. مطمئن شوید که تم انتخابی شما با سینتکس زبان‌های برنامه‌نویسی که بیشتر کار می‌کنید، خوب کار می‌کند.

  4. تنظیمات قابل شخصی‌سازی: برخی از تم‌ها امکان تنظیم و شخصی‌سازی بیشتری نسبت به دیگران ارائه می‌دهند. اگر دوست دارید تم خود را تا حد زیادی شخصی‌سازی کنید، به دنبال تم‌هایی باشید که این قابلیت را فراهم می‌کنند.

  5. نظرات و امتیازات: قبل از انتخاب یک تم، نظرات و امتیازات دیگر کاربران را بررسی کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از تجربه کاربری و عملکرد تم در عمل داشته باشید.

  6. سازگاری با افزونه‌ها: اگر از افزونه‌های خاصی در VSCode استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تم انتخابی شما با آن‌ها به خوبی کار می‌کند و تداخلی ایجاد نمی‌کند.

انتخاب تم مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر بهره‌وری و راحتی کاری شما داشته باشد، بنابراین صرف زمان برای پیدا کردن تمی که به خوبی با نیازها و ترجیحات شما مطابقت دارد، ارزشمند است.

در پایان

وجود پوسته‌های مختلف یکی از دلایل من برای انتخاب وی‌اس‌کد در مقایسه با دیگر کد ادیتورهاست. البته شما تنها محدود به انتخاب پوسته نیستید بلکه می‌توانید خودتان نیز دست به کار شده و پوسته مورد نظر خودتان را توسعه بدهید. برای اینکار به راهنمای مایکروسافت در این لینک مراجعه کنید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.25 از 4 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات