10 ابزار برتر ایرادیابی برای توسعه دهندگان وب و طراحان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

10 ابزار برتر ایرادیابی برای توسعه دهندگان وب و طراحان

برنامه نویسان وب امروزه دائما در حال جابه‌جا کردن مرزهای فنی و خلاقانه برای ساختن وبسایت هستند. در دنیای متحول توسعه وب، روز به روز روش‌ها و ابزارهای جدیدی به وجود می‌آیند اگرچه تجربه وبگردی را برای کاربران لذت‌بخش می‌کند اما برای توسعه دهندگان وب پیچیده‌تر و وقت‌گیرتر می‌شود که این خود باعث مواجهه افراد شاغل در این حوزه با چالش‌های جدیدی است.

یکی از این چالش‌ها، راه‌اندازی وبسایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. به دلیل اینکه تیم برنامه نویسی و مشتریان در جاهای مختلف مستقر هستند، توسعه دهندگان به ابزاری نیاز دارند که در هنگام همکاری، کار را برایشان راحت‌تر کرده و مشکلات و باگ‌هایشان را برطرف کند. کار توسعه به دلیل رد و بدل شدن ایمیل‌های طولانی بین طرفین پروژه برای حل مشکلات و برطرف کردن ایراداتشان، فرایندی سخت و خسته کننده می‌شود.

ابزارهای ایرادیابی معروف مانند Redmine و Bugzilla برای ساده‌تر کردن توسعه وب مناسب نیستند. به خاطر اینکه آن‌ها توانایی این را ندارند که بتوانند بازخورد محتوایی را به تیم‌ها ارائه دهند. تعداد زیادی از گزارشات دیباگینگ، حل مشکلات را برای برنامه نویسان موثر نمی‌کند.

باز آفرینی اشکال به همان اندازه اهمیت دارد که رفع اشکال دارد. به علاوه، تیم‌ها مجبور هستند سرورها و بانک‌های اطلاعاتی را برای میزبانی از ابزارهای معمول ایرادیابی تنظیم کنند که این سربار زیادی را به چرخه توسعه می‌افزاید.

توسعه دهندگان وب امروزه برای تسریع در روند توسعه خود به ابزارهای ایرادیابی تصویری و سرعت بخشیدن به همه افراد در تیم نیاز دارند. با توجه به این، در زیر برخی از ابزارهای عیب‌یابی تصویری را آورده‌ایم که توسعه وب را برای برنامه نویسان و طراحان بسیار ساده‌تر می‌کند.

DebugMe

به شما این امکان را می‌دهد که حاشیه‌نویسی را به پروژه وب خود اضافه کنید و مشکلات را به اعضای دیگر تیم گزارش دهید. این برنامه با همه مرورگرهای مشهور وب از جمله اپرا، اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت edge کار می‌کند، در حالی‌که ابزارهای دیگر این قابلیت را ندارند.

علاوه بر افزونه مرورگر، این امکان را در متاتگ سایت فراهم می‌کند به گونه‌ای که ردیابی باگ در وبسایت قرار گرفته است و بازدید کنندگان می‌توانند بازخورد خوبی داشته باشند.

برای شروع می‌توانید رایگان از آن استفاده کنید اما هزینه استفاده از امکانات کامل این ابزار از ماهی 10 دلار شروع می‌شود.

10 ابزار برتر ایرادیابی برای توسعه دهندگان وب و طراحان

zipBoard

این برنامه یک ایرادیاب تصویری است که می‌تواند برای بررسی و همکاری در وبسایت‌ها استفاده شود. کاربران می‌توانند با وارد کردن url وبسایت یا آپلود تصاویر خود، کار را شروع کنند.

همه یادداشت‌ها را می‌توان به عنوان کار ذخیره کرد و به اعضای تیم (که می‌توانند به عنوان همکار اضافه شوند) ارائه داد. zipboard به لطف یک مدیر وظایف مرکزی به عنوان یک ابزار ردیابی کار می‌کند. اطلاعات سیستم مانند وضوح صفحه و مرورگر، به طور خودکار توسط این ابزار ضبط می‌شوند.

علاوه بر اشتراک رایگان برای استفاده از این برنامه، یک اشتراک با هزینه 29 دلار ماهانه را نیز دارد. همچنین محدودیتی برای کاربران در انتخاب طرح وجود ندارد.

10 ابزار برتر ایرادیابی برای توسعه دهندگان وب و طراحان

TrackDuck

TrackDuck که اکنون بخشی از طیف وسیعی از ابزارهای inVision است، می‌تواند به عنوان قطعه کد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

افزونه‌ای برای مرورگرهای کروم، سافاری و فایرفاکس هم دارد. اعضای تیم می‌توانند به عنوان همکار برای برطرف کردن اشکال‌های مختلف بر اساس میزان اجازه‌ای که به آن‌ها داده می‌شود، اضافه شوند. این نقش‌ها شامل مدیر، مشارکت کننده و گزارشگر می‌باشد. TrackDuck پلاگین‌هایی هم برای سیستم‌های مدیریت محتوا(CMS) معروف مانند Shopify، MODX، WordPress و Squarespace دارد.

هرچند TrackDuck یک بخش رایگان دارد، اما به عنوان یک برنامه رایگان در دسترس نیست. تعرفه اولیه پرداخت شده برای هر دو پروژه 9 دلار در ماه است.

BugHerd

BugHerd مسائل مربوط به ردیابی اشکال را در صفحه‌ای مانند kanban ترتیب می‌دهد. این مسائل را می‌توان در چهار لیست دسته بندی کرد که عبارتند از Backlog ،To Do ،Doing و Done. این به تیم‌ها کمک می‌کند تا پروژه‌ها را به‌طور مؤثر مدیریت کرده و پیشرفت هر کار را دنبال کنند. هر پروژه در صفحه kanban شامل تصویری از مسائل است.

BugHerd همچنین عنصر HTML دقیقی را که بر روی آن حاشیه نویسی شده است و نیز سایر اطلاعات سیستم را ضبط می‌کند.

تعرفه‌ها 29 دلار در ماه برای حداکثر 5 کاربر می‌باشد.

Usersnap

احتمالا ابزاری که بیشترین همگام‌سازی را نسبت به سایر ابزارها دارد، Usersnap است که با ابزارهای معمول مدیریت پروژه مانندJIRA، Slack ، Trello ، Zendesk و Intercom ترکیب می‌شود. همچنین با WordPress ، Joomla ، Drupal ، Magento و Evernote کار می‌کند. Usersnap یک ویجت شناور را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای ترک یادداشت‌ها در صفحه وب استفاده شود. به دلیل در دسترس بودن جاوااسکریپت تعبیه شده در Usersnap، توسعه دهندگان همچنین می‌توانند گزارش خطاهای مشتری را دریافت کنند.

این ابزار قیمت بسیار زیادی دارد که برای حداکثر 10 کاربر در ماه حدودا 69 دلار می‌باشد.

DoneDone

DoneDone بر ساده کردن گردش کار عیب‌یابی تمرکز دارد. اعضای تیم به منظور حل مسائل، نقش تستر و رفع کننده را دارند. همچنین تمام فعالیت‌ها را در یک مرکز اصلی جمع می‌کند تا تیم‌ها زمان کمتری را برای مشاهده وضعیت تکالیف و وظایف اعضای مختلف اختصاص دهند.

DoneDone می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که مشتریان بتوانند از طریق ایمیل، بازخورد ارسال کنند. این بازخورد مستقیماً به تیم می‌رسد و می‌تواند به ماندن در صدر فهرست در لحظه کمک کند. همچنین می‌تواند شخصی‌سازی شود تا با ضوابط مربوط به Git همگام باشد و برای همه اعضای تیم منتشر شود.

هزینه شروع کار برای تیم‌های کوچک 39 دلار در ماه است که 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را به همراه دارد.

Marker

Marker به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر مشکلات مربوط به کار تیمی‌تان را حل کنید. مسائل به شکل تصاویر درTrello، GitHub ، JIRA ، Slack یا Email بازخورد داده می‌شوند.

این ابزار اطلاعات محیطی که با آن کار می‌کنید مانند سطح زوم، نسبت پیکسل و ... را ضبط می‌کند که در بخش بازخورد نمایش داده می‌شود و در بخش مدیریت پروژه شما به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین پلاگین برای Asana و WordPress هم دارد. تنها اشکالش این است که فقط افزونه برای مرورگر کروم دارد.

کاربران هم می‌توانند اشتراک رایگان داشته باشند و هم می‌توانند ماهیانه 19 دلار برای 5 کاربر بپردازند.

PageProofer

کاربران می‌توانند با وارد کردن یک قطعه کد به وبسایت، اشکالات را با PageProofer ثبت کنند. یعنی این ابزار را می‌توان با هر مرورگری باز کرد اما نمی‌تواند به عنوان افزونه مورد استفاده قرار گیرد.

کد snippet به بازدیدکنندگان عمومی سایت اجازه می‌دهد تا نظرشان را ثبت کنند و مستقیما آن را برای توسعه دهندگان ارسال کنند. همه این گزینه‌ها بر روی یک میزکار به سبک kanban قرار دارند تا تیم‌ها به راحتی همه چیز را تحت نظارت داشته باشند.

هزینه اشتراک از 20 دلار در ماه برای 5 کاربر شروع می‌شود.

Sifter

هدف Sifter این است که فرایند باگ‌یابی را برای تیم‌های غیرفنی ساده‌تر کند. این در واقع Sifter را با ابزارهای مشابه متمایز می‌کند. موضوعات می‌توانند از طریق فرم یا حتی ایمیل وارد شوند، که همه چیز فهرست‌بندی شده است و می‌توان بر روی آن‌ها جستجو انجام داد. موضوعات همچنین می‌توانند با توجه به نقاط عطف در یک پروژه طبقه‌بندی شوند.

با اینکه Sifter از موضوعات اسکرین‌شات نمی‌گیرد، اما سادگی گزارش‌گیری و به روز نگه داشتن باعث شده تا نسبت به ابزارهای قدیمی بهتر عمل کند.

 خود Sifter ادعا می‌کند که برای تیم‌های کوچک مناسب است اما تیم‌های بزرگ نیز می‌توانند با آن کار کنند. قیمت هم از 29 دلار در ماه شروع می‌شود.

Notable

کاربران می‌توانند بر روی وبسایت، تصاویر و حتی پاورپوینت‌های آنلاین حاشیه‌نویسی کنند. علاوه بر افزونه‌های مرورگر، برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک هم قابل دسترس است. حتی می‌تواند از طریق اپلیکیشن iOS برای حاشیه‌نویسی روی صفحه‌ها در گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار گیرد. برای کاربران می‌توان سطوح مختلف دسترسی نیز تعریف کرد. بازخوردها را هم می‌توان در قالب url برای افراد خارج از سیستم به اشتراک گذاشت.

تعرفه‌های Notable از 19 دلار در ماه شروع شده و بسته به امکانات تا 99 دلار نیز ارائه می‌شود.

انتخاب ابزار مناسب

همان‌طور که ذکر کردیم، ابزارهای متنوعی در این زمینه وجود دارند که با توجه به ویژگی‌ها، همگام سازی‌ها و قیمت‌گذاری تفاوت‌های گسترده‌ای دارند. اما فاکتور اصلی انتخاب ابزار مناسب برای تیم شما باید نیازها و حجم کارتان باشد.

همه تیم‌ها به ابزارهای مدیریت پروژه داخلی نیاز ندارند و ممکن است راه بهتری را سراغ داشته باشند که به شرایط و اندازه تیم بستگی دارد. عامل دیگری که باید در نظر بگیرید تعداد اعضایی است که مشغول به کار روی یک پروژه هستند، زیرا بسیاری از ابزارهای ذکر شده در بالا بر اساس پکیجی که شما انتخاب می‌کنید محدودیت دارند.

منبع 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید