المان‌های اصلی برای ساخت وبسایت‌های آژانس طراحی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

المان‌های اصلی برای ساخت وبسایت‌های آژانس طراحی

امروز قصد دارم نکات مهمی در رابطه با چگونگی ساخت بهترین لایه‌بندی وبسایت برای شرکت طراحی‌تان را بگویم. آزمایشگاه‌ها و آژانس‌های طراحی یا اینکه با یکسری از مشتری‌ها کار می‌کنند و یا اینکه محصولات خودشان را منتشر می‌نمایند و برای مشتریان این محصولات پشتیبانی‌ انجام‌ می دهند. این دو حالت کلی هر آژانس و آزمایشگاه طراحی است.

بگذارید مقصد‌تان شناخته شود

مشتری‌های آینده‌نگر و یا حتی بازدید‌کنندگان همیشه وقتی که وبسایت را کاوش می‌کنند دوست دارند که بدانند شما دقیقا چه کاری را انجام می‌دهید. این موضوع می تواند در سناریوهای مختلفی انجام شود، برای مثال می‌توان یک بلاک بزرگ متنی یا یک تصویر مفهومی را در نظر بگیرید، که به خوبی مطمئنا کار خواهد کرد. برخی از طراحان جدید در زیر عنوان اصلی وبسایت‌شان یک متن کوچک نوشته و از طریق آن هدف خودشان را بیان می‌کنند، برای مثال «we build mobile apps».کوتاه، شیرین و اشاره‌ای به اصل ماجرا!

وقتی که یک کاربر به این علاقه پیدا کند که بخواهد بیشتر راجع به وبسایت/شرکت شما اطلاعات کسب کند، باید چنین مواردی به سادگی در دسترس باشند. می‌توانید جدای از منوهای ناوبری اطلاعات کامل تری راجع به وبسایت را از طریق برگه‌های دیگر و از طریق رسانه‌هایی مانند تصاویر و ویدیو‌ها به معرض نمایش قرار دهید.

یکی دیگر از جایگزین‌ها نمایش قسمت‌هایی از بخش نمونه کارها است. استفاده از یک اسلایدر یا یک گالری تصویری در صفحه خانگی برای چنین قصدی مطمئنا بسیار خوب خواهد بود. این استراتژی می تواند تنها در ۲ یا ۳ کار بسیار ساده، توجه کاربران را به خود جلب کند.

قرار دادن پروفایل‌ شبکه‌های اجتماعی

استفاده نکردن از یک فرم تماس باما کوچک یا حداقل قرار ندادن یک ایمیل ساده می‌تواند آسیب زیادی به کار شما برساند. جدای از آن افراد مختلفی وجود دارند که اکانت‌های رسمی برای شرکت‌شان را در شبکه های اجتماعی معروف ایجاد نمی کنند. توییتر، تامبلر و دریبل می‌توانند انتخاب های مناسبی برای اینکار باشند. 

طراحان گرافیک نیز در زمینه به اشتراک گذاری کارهای‌شان باید کار کنند. می‌توانید برای استفاده از آیکون های پروفایل شبکه‌های اجتماعی در وبسایت، از آیکون‌های ایجاد شده توسط این طراحان استفاده کنید. موارد مختلفی وجود دارد، پس شانس اینکه مواردی پیدا شوند که با وبسایت یا وبلاگ شما تطابق بالایی داشته باشند بسیار زیاد است. به نظر می رسد که این مورد بسیار کوچک باشد، اما در نهایت توجه مورد نظر را جلب می کند، این پروفایل‌ها در نهایت راه بسیار معقولی برای ارتباط برقرار کردن و بازاریابی خواهند بود. 

برندینگ منحصربه‌فرد

وقتی در رابطه با برندینگ آژانس‌تان فکر می‌کنید سعی کنید از مفاهیم بزرگی که برای طراحی وجود دارد استفاده کنید. چیزهایی که وبسایت شما را زنده نگه می دارند. اگر به این برندینگ در هر صفحه استفاده کنید، مؤثرا می‌توانید نام وبسایت و برند آن را در ذهن مخاطب‌تان به جای بگذارید.  بسیاری از افراد نیز از این حالت در قسمت های مختلف وبسایت استفاده می‌کنند.

با وجود این موضوعات باید بگویم که برای داشتن یک برند منحصر به فرد نیازی نیست که هنرمند توانایی باشید. هر جزئیات کوچکی مانند یک رنگ، یک الگوی متنی و … می توانند تمایز را ایجاد نمایند. طوری این تمایز را ایجاد کنید که کاربر وقتی به وبسایت شما برگشت بتواند آن را به یاد بیاورد.

یک راه جالب دیگر این است که یک تصویر از اپلیکیشن یا نمونه کار خود را نمایش دهید. این ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد به طراح این توانایی را می دهد تا تنها در چند ثانیه اول بتواند مخاطب خود را جذب کند.

محتوای داینامیک

مرورگرهای وب راه طولانی برای متحد کردن استفاده از اسکریپت‌های برگه‌های وب را آمده‌اند. کدهای نوشته شده با جاوااسکریپت یا اینکه منحصرا مبتنی بر جی‌کوئری هستند، در حال حاضر تقریبا کامل توسط مرورگر‌های بروز پشتیبانی می شوند. با دانستن این موضوع مطمئنا با استفاده کردن از این کارکردها برای قسمت انیمیشن و AJAX Loader شگفت زده خواهید شد.

برای چنین ایده‌ای به سادگی می توانید کارهای جالبی را انجام می‌دهید. برای مثال می توانید آخرین نوشته های وبلاگ‌تان را در قسمت ابزارک‌ها قرار دهید. هر آژانسی باید یک وبلاگ ساده را راه اندازی بکند تا بتواند بروزرسانی ها را نگه دارد و یا اینکه جدید‌ترین اتفاقات داخل شرکت را بازتابد.اما باید به خاطر داشته باشید که این مطالب نباید قسمت زیادی از صفحه اصلی شما را بگیرد. 

با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس می توانید متوجه شوید که کدام قسمت از وبسایت‌تان بیشترین بازدید کننده را داشته. این موضوع می تواند به عنوان یک کلید طلایی برای اینکه متوجه شوید وبسایت‌تان چقدر می‌تواند مبتنی بر محتوای پویا باشد، است. این موضوع حتی می تواند برای پیگیری افکت های پویا روی دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف نیز استفاده داشته باشد. 

روش‌های طراحی مختلفی را تلفیق کنید

بجای اینکه صرفا روی یک لایه‌بندی ساده برای طراحی وبسایت‌تان تمرکز کنید، پیشنهاد می‌کنم که از روش‌های مختلف طراحی استفاده کنید. طراحان همواره سعی می‌کنند که از موارد بسیار کوچکی صرفا برای اینکه در بازار رقابت بهتر باشند استفاده نمایند. وقتی که در چنین حالتی محدودیتی روی استفاده از «minimalism» یا «tabbed content» نداشته باشید می توانید هردوی آن‌ها را با همدیگر تلفیق کنید. 

اگر وبسایت‌های مورد علاقه‌ای دارید، پس به همه آن‌ها سر بزنید و لیستی از ویژگی‌هایی که دوست دارید تهیه نمایید. مخصوصا این کار را با وبسایت‌ها و آژانس های طراحی انجام دهید. معمولا نمی‌توانید چیزی را زیر خورشید مشاهده کنید، مگر اینکه موقعیت خودتان را تغییر دهید. طراحان درست بخشی از انجام این کار هستند. آن‌ها باید با دید جدیدی به موارد نگاه کنند.

نمونه وبسایت‌های آژانس

برای اینکه بتوانید دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشید می توانید مجموعه‌ای از نمونه وبسایت‌های آژانس‌های طراحی را مشاهده کنید. ترکیب کردن موارد الهام بخش همراه با دانش رویکردی به شما این کمک را می‌کند تا چیزی خارق العاده را ایجاد کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا