تلاش برای حفظ تجارت خود در دوران قرنطینه
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

تلاش برای حفظ تجارت خود در دوران قرنطینه

من از سال ۱۹۹۱ یک طراح‌وب فریلنس و مستقر در خانه هستم. بنابراین هنگامی که کرونا شیوع پیدا کرد و موجب دور کاری در بسیاری افراد شد، من تغییر زیادی را در برنامه‌های روزمره خود احساس نکردم. من حتی در رسانه‌های اجتماعی نیز گفته بودم که این فاصله گذاری اجتماعی چیزی است که من سال‌ها با آن آشنا هستم. کار کردن در یک خانه به مدت بیش از ۲۰ سال می‌تواند سبک زندگی شما را تغییر دهد. در طول هفته‌ی کاری‌ام، دورترین مسیری که طی می‌کنم تا مدرسه‌ی فرزندم است. مدرسه‌ی او تنها چند خیابان با خانه فاصله دارد، پس ماندن در خانه برای من چیز جدیدی نیست.

با این وجود یک سری چالش‌های غیرمنتظره‌ای در تکمیل کارها وجود داشته است. من دوست داشتم بگویم که کار کردن در همچین شرایطی مثل مشاغلی است که قبلاً داشته‌اید، اما واقعاً این چنین نیست. در اینجا مواردی که در قرنطینه به آن‌ها پی برده‌ام را برای شما بیان می‌کنم.

تمرکز کردن مشکل شده است

 من اعتراف می‌کنم که علاقه‌ی بسیاری به اخبار ندارم، اما نادیده گرفتن قضیه‌ی ویروس کرونا برای من دشوار بود. هرچه بیشتر در موردش می‌خواندم، بیشتر نگران می‌شدم. مسائل زیادی برای هضم شدن وجود دارد. مردم بیمار می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند. تجارت‌ها در حال تعطیل شدن هستند. بسیاری از این کسب و کارها دیگر نمی‌توانند بعد از گذشت کرونا به حالت عادی خود برگردند. مشاغل بسیاری صدمه خورده‌اند. کودکان دیگر نمی‌توانند به مدرسه بروند.

اکنون من در طی روزهای کاری از کمک یک شخص استفاده می‌کنم. او به من در کارهای خانه کمک می‌کند. فرزندپروری و کار کردن به طور همزمان واقعا دشوار است. اما من خوشحالم که فرصت بزرگ کردن فرزند خود را دارم. من متوجه هستم که افراد زیادی در موقعیتی نیستند که بتوانند شخصی را برای کمک استخدام کنند. همه‌ی این مسائل سبب می‌شود تا تمرکز کردن بر روی کارها سخت‌تر شود. مسائل زیادی از جمله خبرهای فوری و وظایف من در قبال فرزندم ذهن من را به خودشان مشغول می‌کنند. 

مطمئناً این‌ها مسائلی است که هم‌اکنون افراد زیادی با آن روبرو هستند. برای بسیاری از مردم تعادل بین زندگی و کار دچار اختلال شده است.

تلاش برای حفظ تجارت خود در دوران قرنطینه

رسیدگی به بروزرسانی‌های فوری در وبسایت 

مانند بسیاری از افراد دیگر در سراسر دنیا، زندگی روزمره من نیز در آمریکا تحت تاثیر قرار گرفته است. یک روز همه چیز برای تجارت‌ها باز بود. روز بعدی تنها مکان‌های اساسی و مهم باز بودند. همه یا در خانه مشغول کار کردن هستند یا تا اطلاع ثانویه کارهایشان را کنار گذاشته‌اند. مطمئناً این تغییر فوری سبب شده است تا جدول کاری طراحان وب بسیار شلوغ شود. مشتریان بسیاری مجبور شده اند تا پیام‌هایی را در مورد نحوه تحت تاثیر قرار گرفتن مشاغل خود ارسال کنند. برخی مجبور شده‌اند ساعات کاری خود را مجددا تنظیم کنند، برخی دیگر محل کار خود را بسته‌اند و برخی تجارت‌های الکترونیک تصمیم گرفته‌اند به طور موقت کار نکنند چون نمی‌توانند سفارشات مردم را ارسال کنند. این موضوع سبب شده تا چرخه‌ای از «وفور و قحطی» به وجود بیاید. مشتریان به بروزرسانی‌های فوری نیاز دارند و می‌خواهند فورا پست ارسال کنند. سپس برای مدتی همه چیز آرام است تا زمانی که موج بعدی از راه می‌رسد. بی نظمی‌های موجود بر روی پروژه‌های در حال اجرا نیز تاثیر داشته است. به نظر می رسد پیشرفت کردن در این بخش کمی دشوار خواهد بود.

تلاش برای حفظ تجارت خود در دوران قرنطینه

عادی باقی ماندن

ما باید بین این اخبارهای متحیرکننده و هجوم کارهای فوری، قدردان چیزهایی باشیم که عادی مانده‌اند. من هنوز هم بسیاری از کارهای و برنامه‌های روزمره خود را حفظ کرده‌ام. انجام دادن آن‌ها به طرز عجیبی به من احساس راحتی می‌دهد. آن‌ها به ما نشان می‌دهند که اوضاع و کارهایمان در گذشته به چه شکل بوده است. جامعه‌ی توسعه وب نیز به پیشرفت خود ادامه داده است. هنوز هم مقالات و اطلاعات زیادی برای یادگیری وجود دارد.

تلاش برای حفظ تجارت خود در دوران قرنطینه

وردپرس به کارهای خود ادامه داده است

یکی از مسائل شگفت انگیز این است که هنوز هم تعداد زیادی از افزونه‌ها در وردپرس بروز می‌شوند. من مدام این سوال را از خودم می‌پرسیدم که آیا شیوع این ویروس باعث کند شدن در روند بروزرسانی‌های برنامه‌ها می‌شود یا نه. شاید من نباید از این موضوع خیلی متعجب شوم. احتمالاً بیشتر بروزرسانی‌ها قبل از شیوع کرونا در حال بررسی و اعمال شدن بوده‌اند. بسیاری از افرادی که در وردپرس کار می‌کنند، این کار را از راه دور انجام می‌دهند. بنابراین عقلانی است که آن‌ها همچنان به کدنویسی خود ادامه می‌دهند.

هیچکس از اتفاقات آینده خبردار نیست. وردپرس زمان انتشار بروزرسانی‌های خود را تغییر نداده است. نسخه‌ی اصلی WooCommerce 4.0 به تازگی منتشر شده است. بنابراین ما هنوز هم می‌توانیم در محیط گرم خانه از ویژگی‌های جدید بسیاری استفاده کنیم. بخشی از جامعه که به خاطر شیوع کرونا آسیب دیده است، تجمعات حضوری می‌باشد. WordCamps در سراسر جهان به تعویق افتاده است. با این حال یک سری رویدادهای آنلاین تشکیل شده است، حداقل این می‌تواند راهی برای یادگیری و اجتماعی شدن به صورت مجازی باشد.

تلاش برای حفظ تجارت خود در دوران قرنطینه

کنار آمدن با شرایط جدید برای طراحان وب

من فکر نمی‌کنم که تجربه‌ام همان چیزی بوده که تصورش را می‌کردم.اگرچه این بدان معنا نیست که ما وقت زیادی برای فکر کردن در مورد آن‌ها داریم. برخی از موضوعات زندگی ما بسیار یکسان باقی مانده است. من هر روز در یک زمان خاص کامپیوتر را روشن می‌کنم. من کارها و سفارش‌های مشتریان را انجام می‌دهم و هنوز بر روی صندلی چند ساله‌ی خود مشغول به کار هستم.

مطمئناً در این شرایط میزانی نگرانی وجود دارد. اخبارها هنوز هم نگران کننده هستند. اینکه بدانید چه اتفاقی برای تجارت و مشتریان‌تان رخ خواهد داد با گذشت زمان دشوار می‌شود. من باور دارم که همه‌ی ما در یک موقعیت مشابه قرار داریم. خوشبختانه طراح‌وب بودن این امکان را به ما می‌دهد تا در شرایط بحرانی هم به کارهای خود ادامه دهیم و من از این بابت بسیار سپاسگزارم.

قرنطینه چه تاثیری بر تجارت و زندگی شخصی شما گذاشته است؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی