جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
آیا می‌توانید یک پروژه وب فقط با HTML و CSS بگیرید؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

آیا می‌توانید یک پروژه وب فقط با HTML و CSS بگیرید؟

زمانی که من در حال یادگیری توسعه وب بودم و فقط HTML و CSS را می‌دانستم، برای هیچ شغلی متقاضی نمی‌شدم، زیرا اکثر افراد به من گفتند که فقط با HTML و CSS نمی‌توانید یک کار توسعه وب پیدا کنید. در این مقاله، کمی بهتر آن را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و سعی می‌کنیم اشتباه آن را اثبات کنیم.

طراحی وب در مقابل توسعه وب

اولا شما باید بدانید که HTML و CSS زبان برنامه نویسی نیستند، آن‌ها زبان‌های نشانه گذاری‌اند. بنابراین اگر آن‌ها را بشناسید، در اصل یک طراح وب هستید و نه یک توسعه دهنده وب. طراح وب بودن چیز بدی نیست، اما کمتر از یک توسعه دهنده وب متوسط (در حدود 50 هزار دلار در سال طبق PayScale) حقوق دریافت خواهید کرد. نقش طراح وب طراحی چگونگی ظاهر وبسایت است، در حالی که نقش توسعه دهنده وب مدیریت پایگاه داده‌ها، درخواست‌ها، پاسخ‌ها و سایر کارهای دیگر است.

بنابراین اگر مهارت‌های HTML و CSS قوی دارید، به راحتی می‌توانید به عنوان طراح وب یا طراح UI / UX شغل خود را بدست آورید که اصولا همان موارد یکسان هستند. طراحان وب بیشتر در شرکت‌های بزرگ‌تر استخدام می‌شوند و شرکت‌های نوپای کوچک معمولا آن‌ها را استخدام نمی‌کنند. اما اگر مایل به یادگیری هستید و اشتیاق زیادی برای این کار دارید، می‌توانید در شرکت‌های نوپا نیز شغل پیدا کنید.

توانایی یادگیری

بهترین کار در یک شغل عادی این است که شما توانایی یادگیری مهارت‌های جدید را داشته باشید، که می‌تواند به شما در دستیابی به یک شغل با درآمد بهتر نیز کمک کند. بهترین مکان برای یادگیری مهارت‌های جدید، شرکت‌های نوپا هستند. اما همانطور که در ابتدا گفتیم، آن‌ها معمولا افراد زیادی را که فقط طراح وب هستند استخدام نمی‌کنند. معمولا آن‌ها کسی را به کار می‌گیرند که از همه چیز کمی می‌داند یا توانایی خیلی خوبی دارد و مایل به یادگیری آن است.

بنابراین، توصیه ما این است که در تمام شرکت‌های کوچک در ابتدای راه به کار خود ادامه دهید و اگر به مصاحبه رسیدید، احتمالا توسط توسعه دهنده دیگری مصاحبه خواهید شد. آن توسعه دهنده احتمالا از وضعیت شما اطلاع خواهد داشت و اگر به او ثابت کنید که علاقه زیادی به برنامه نویسی دارید و علاقمند به یادگیری هستید، به احتمال زیاد شغل پیدا خواهید کرد. در حالی که در آن کار مشغول هستید، فن‌آوری‌هایی را که آن‌ها از آن استفاده می‌کنند را یاد خواهید گرفت و همچنین به شما مهارت می‌دهد تا در برخی از موقعیتهای بهتر از آن استفاده کنید. بعضی از افراد این کار را انجام نمی‌دهند، زیرا احساس صلاحیت نمی‌کنند، اما باید این کار را انجام دهند زیرا بدترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد این است که شما را رد می‌کنند.

گزینه دوم این است که یک شغل طراحی وب در یک شرکت بزرگ‌تر به دست آورید، مدتی در آنجا کار کنید و سپس در حالی که آنجا هستید، سعی کنید جاوااسکریپت یا برخی از زبان‌های سمت سرور را نیز بیاموزید که می‌تواند به شما در پیدا کردن شغل توسعه وب کمک کند.

فریلنسینگ 

اگر فقط HTML و CSS را می‌دانید، بهترین کار ممکن این است که فریلنسر (آزاد کار) باشید. به طور جدی، وقتی شما یک کارمند فریلنس هستید، تنها چیزی که مصرف کنندگان به آن اهمیت می‌دهند یک محصول تمام شده است. برای آن‌ها اهمیتی ندارد که چگونه این کار را انجام دهید.

بهتر است شروع به ساختن وبسایت برای رستوران‌ها و کافی شاپ‌های محلی کنید و همیشه سعی کنید از جاوااسکریپت استفاده کنید. با گذشت زمان، شما جاوااسکریپت را می‌شناسید و پروژه‌هایی برای نمایش دارید و اگر تصمیم گرفتید که در برخی شرکت‌ها کار کنید، می‌توانید تمام پروژه‌هایی را که انجام داده‌اید به آن‌ها نشان دهید.

اگر می‌خواهید HTML و CSS را یاد بگیرید، در اینجا دوره‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

جمع بندی

اگر فقط HTML و CSS را بلد باشید، کاملا می‌توانید به عنوان یک طراح وب شغل پیدا کنید، در حالی که به عنوان یک توسعه دهنده وب کار سخت‌تر می‌شود، اما اگر به شرکت‌های کوچک مبتدی نیز متوسل شوید، این امکان وجود دارد.

امیدوارم که در این مقاله به شما کمک کرده باشم. اگر این مقاله را دوست داشتید، حتما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر فکر می‌کنید چیزی را از قلم انداخته‌ام یا سوال دیگری دارید، حتما سوالات خود را در زیر ارسال کنید، خوشحال می‌شوم به آن‌ها پاسخ دهم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.67 از 3 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است