جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
مجموعه‌ای از پکیج‌ها و افزونه‌های جاوااسکریپتی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

مجموعه‌ای از پکیج‌ها و افزونه‌های جاوااسکریپتی

مدتی زیادی نگذشته است که من جاوااسکریپت را یاد گرفته‌ام و مانند سایر زبان‌هایی که کار می‌کنم، دوست دارم روش‌هایی برای کد زدن کارآمد را کشف کنم. در این مقاله، می‌خواهیم برخی از جذاب ترین کتابخانه‌ها و افزونه‌های VSCode را به شما نشان دهیم که تجربه کد زنی جاوااسکریپت شما را بهبود می‌بخشد.

پکیج‌ها

Ramda

رامدا جاوااسکریپت را بسیار آسان می‌کند. شما لازم نیست که پس از شروع استفاده از آن، درباره منطق توابع خود فکر کنید. شما سه تابع ساخته‌اید و باید چندین بار آن‌ها را روی یک آرایه بکار ببرید؟ از applyEach() استفاده کنید. یا شاید می‌خواهید یک تابع را چندین بار اعمال کنید؟ از applyN استفاده کنید. لیست کامل این توابع را می‌توانید در گیت هاب مشاهده کنید.

MathJS

آیا شما در حال کار بر روی پروژه‌ای هستید که نیاز به محاسبات زیادی خارج از توانایی شما دارد؟ MathJS کتابخانه مناسبی برای شما است. از گرد کردن اعداد گرفته تا انجام چندین کار ریاضی، می‌تواند حلقه‌ها و شرط‌های شما را مانند عبارات بی فایده جلوه دهد. با توابع ساده، کد شما زیباتر از قبل به نظر می‌رسد.

Sugar

آیا کار با اشیائی مانند آرایه‌ها را دوست دارید؟ خوب، پس شوگر به شما کمک می‌کند تا با آن‌ها همکاری کنید. می‌توانید اولین و آخرین عنصر را از یک آرایه دریافت کنید یا حتی میانگین یک آرایه‌ای از اعداد را به دست آورید. با استفاده از توابع ساده می‌توانید تمام آن خطوط کد را که در حال حاضر در اختیار دارید حذف کنید و همه کارها را در یک خط انجام دهید.

Lazy

واقعا نیازی به پرسیدن ندارد که آیا برای شما مناسب است یا نه؟ اگر تنبل هستید، دست به کار شوید و Lazy را نصب کنید. فقط به توابع فراوانی که در کد شما وجود دارد فکر کنید، آیا آن‌ها را دوست دارید؟ البته که نه! با استفاده از این کتابخانه می‌توانید یک دنباله فیبوناچی بی‌نهایت با 8 خط کد ایجاد کنید یا شاید بخواهید 300 عدد تصادفی از 1 تا 1000 را با 4 خط کد تولید کنید.

افزونه‌ها

JavaScript (ES6) code snippets

آیا از جاوااسکریپت ES6 استفاده می‌کنید؟ مطمئن نیستید؟ البته ممکن است هنوز در حال یادگیری باشید. نگران نباشید، این برنامه به شما کمک می‌کند تا به راحتی این کار را انجام دهید. این برنامه افزودنی هنگام ساختن برنامه‌های React و Vue نیز کار می‌کند و استفاده از آن بسیار ساده است. اگر شما کاری را درست انجام دهید، برجسته خواهد شد و به شما نشان می‌دهد.

Bracket Pair Colorizer 2

این برنامه افزودنی نه تنها برای جاوااسکریپت بلکه برای هر زبان دیگری نیز مفید است. آیا شما از شمارش تعداد براکت‌هایی که نیاز دارید ببندید خسته شده‌اید؟ پس پیش برید و این یکی را امتحان کنید، خیلی شگفت‌انگیز است. دیگر نیاز نیست که توضیح دهم چه کار می‌کند چون از نامش مشخص است.

ESLint

احتمال می‌دهیم که شما در حال استفاده از ESLint برای بهبود کد خود هستید، اما هنوز هم npx eslint را تایپ می‌کنید؟ دیگر این کار را نکنید و این برنامه افزودنی را نصب کنید. براساس قوانینی که خودتان وضع کرده‌اید، اشتباهاتتان را به شما می‌گوید. این بسیار جذاب است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد از اشتباهات خود حین کد زدن درس بگیرید.

Quokka

دنیایی را تصور کنید که در آن یک تابع را برای جمع کردن اعداد فراخوانی می‌کنید و یک نتیجه شگفت انگیز در کنار فراخوانی تابع ظاهر می‌شود. این افزونه دقیقا همین کار را می‌کند و فقط به شما نشان می‌دهد که وقتی کد خود را اجرا می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد. دیگر وقت خود را برای دیباگ کردن چیزی که از مدت‌ها پیش اجرا کرده‌اید، تلف نکنید.

CodeMetrics

آیا نگران این هستید که کد شما خیلی پیچیده شده و از آن خسته شده‌اید؟ این افزونه پیچیدگی توابع را بعد از اتمام تایپ کردن آن‌ها به شما نشان می‌دهد. همچنین برای بازخورد دادن به شما پیام مناسبی را نمایش می‌دهد.

کلام آخر

" همیشه طوری کد بزنید که گویی فردی که پس از شما قراره اون پروژه رو نگهداری کنه یک دیوانهٔ عصبیه که می‌دونه شما کجا زندگی می‌کنید." John F.Woods

شما بعد از استفاده از این پکیج‌ها و افزونه‌ها کد زن فوق‌العاده‌ای نخواهید شد، اما آن‌ها به اندازه کافی به شما کمک می‌کنند. حتی این منابع به شما یاد می‌دهند که چگونه کدهای بهتری بنویسید، مخصوصا کد ESLint.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 2 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است