افسانه های UX - طراحی یعنی ساختن یک وبسایت خوب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

افسانه های UX - طراحی یعنی ساختن یک وبسایت خوب

بیشتر مردم کلمه طراحی وب را در واژه دکوراسیون و شکل کلی خلاصه می کنند و یا هنری برای زیبا نشان دادن چیزی. اما در حقیقت طراحی و دیزاین بیشتر از پی بردن به اینکه چیزی چگونه کار می کند و یا چیزی چگونه دیده می شود، است. در حقیقت طراحی همان فرم ها و توابع است که یک وبسایت را کارآمد می کند، پس اصلی ترین جلوه و طراحی یک سایت تنها زیبایی وبسایت نیست، بلکه کارآمدی وبسایت نیز جزوی اصلی در طراحی به شمار می آید.

هدف اصلی از طراحی، اثر بخشی روی حل مشکلات می باشد، یعنی اینکه طراحی باید توجه اصلی اش روی این باشد که چگونه مردم دنیا را می بینند، چگونه فکر می کنند و چگونه رفتار می کنند. ابزاری که در این راه به طراح کمک می کند تا به هدف اصلی اش برسد، رنگ ها، فونت ها، پروتوتایپ ها، تحقیقات و آیتم های دیگری است.

یک طراح چگونه طراحی را می سازد

استیو جابز می گوید: - طراح کسی نیست که صرفا ببیند و احساس کند، کسی است که بتواند انجام دهد.

جرد اسپول می گوید: - وقتی که یک طرح به خوبی طراحی می شود، ناپدید می شود. فقط زمانی طراحی ناچیزی ساخته شود، همگان از آن با خبر می شوند. این فکر مانند دستگاه تهویه یک اتاق است. ما فقط زمانی متوجه آن می شویم که هوا یا سرد باشد، یا خیلی گرم، یا صدای زیادی از آن بیاید و یا اینکه اجزای آن به بیرون بپرد (خراب شود). این درحالیست که اگر یک تهویه هوا بسیار خوب کار کند، هیچکس متوجه آن نخواهد شد..

چارلز ایمز می گوید: - طراحی یعنی کشیدن نقشه ای که به بهترین شکل تمام اجزا را به صورتی کنار همدیگر قرار می دهد تا به هدف اصلی برسد.

پاول اسکریونس می گوید: - طراحی برای من یعنی بستن تمام مشکلات تا زمانی که یک راه حل اساسی برای آن پیدا می کنید.

آلیور رایکنستاین می گوید: - هدف اصلی و مفهوم اصلی از طراحی به معنی زیبا بودن و شکیل بودن نیست بلکه هدف انجام دادن و کارآمد بودن است.

یوشا پورتر می گوید: - طراحی یعنی حل کردن مشکلات با استفاده از دیدن و کارکرد چیزهاست. این چیزها ممکن است یک متن نوشته شده باشد، یک اینترفیس، طراحی یک کرسی و یا هر چیز دیگر.

پتر بیلاک می گوید: - درست و غلط در دنیای طراحی گرافیک وجود ندارد. اینجا فقط ارتباطات اثربخش و بدون اثر وجود دارد. همه از تبلیغات در مجله ها شکایت دارند و ناراضی هستند اما مشتری ها برایشان بسیار جذاب خواهد بود که ببینند آیا می توانند خریداری را جذب کنند یا نه.

ایوان کرمایف می گوید: - طراحی با پیشرفت انسان ها جلو می رود، بخاطر اینکه طراحی به انسان ها کمک می کند که بتواند مشکلات را بشناسد و آن ها را حل نماید.

برای دیدن بیشتر این جملات می توانید به این منبع مراجعه کنید.

نتیجه: در این مقاله چندین سخن از بزرگان دنیای فناوری زده شد، کسانی که با طراحی ها و ایده هایشان توانسته اند دنیای زیباتر برای انسان ها بیافرینند، اما جالب اینجاست که تعریف هر کدام از این افراد می تواند با فرد دیگری در تضاد باشد اما با این وجود این افراد موفق بوده اند و پیروی از هرکدامشان مطمئنا سود خود را خواهد داشت. اما این تضاد ما را در دنیای تجربه کاربری به جایی خواهد برد که می گویند «طراحی یک تعریف معلوم و معین ندارد». پس تضادها کاملا طبیعی است و باید هم اینگونه باشد چون طراحی هنر است و دنیای هنر قاعده و قانون نمی شناسد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات