جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
منابع تازه برای توسعه دهندگان وب - تیر 97
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

منابع تازه برای توسعه دهندگان وب - تیر 97

در این قسمت از منابع تازه، لیست متنوعی داریم. جدا از برخی ابزار Code-base مانند کتابخانه‌ها و فریم‌وورک‌های JavaScript، چند برنامه کاربردی با رابط کاربری گرافیکی نیز آماده کرده‌ایم، که مطمئنم هم توسعه دهندگان و هم طراحان دوست خواهند داشت.

حال بیایید این لیست را به همراه جزئیات بررسی کنیم.

Unique

یک ابزار برای یافتن فونت‌هایی خاص، که به ندرت در جاهای دیگر دیده می‌شوند. Unique برای ساخت لوگوها و یافتن فونت‌های ترکیبی برای اسناد شما بسیار مناسب است. پس از این که اولویت‌های خود را انتخاب کردید، می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و نام‌گذاری کنید.

Unique

Duotones

یک وب‌اپلیکیشین ساده که هر عکسی را تبدیل به یک Duotone می‌کند؛ عکس‌های تک رنگی که از کنتراست دو رنگ تشکیل شده‌اند. می‌توانید عکس‌های خود را آپلود کرده، یا عکس‌های فراهم شده توسط این ابزار را استفاده کرده، و نتیجه پایانی را دانلود کنید. این یک ابزار مناسب برای ساخت پس‌زمینه‌های برجسته برای وبسایتتان است.

Duotones

MDX

MDX مشخصه‌ای است که Markdown و JSX را ترکیب می‌کند. این کار شما را قادر می‌سازد تا کار‌هایی انجام دهید که قبلا نمی‌توانستید؛ مانند وارد کردن فایل‌های Markdown، استفاده از آن‌ها به عنوان یک کامپوننت مجزا و استفاده از یک کامپوننت React در آن‌ها.

MDX

FontDrop

یک ابزار کاربردی برای نمایش اطلاعاتی به همراه جزئیات درباره فونت مورد نظر. به سادگی فونت را در آن قرار دهید و این ابزار نام، استایل، نسخه، اطلاعات کپی رایت، زبان‌های پشتیبانی شده و... را نشان می‌دهد.

FontDrop

DOM Testing Library

یک کتابخانه JavaScript برای آزمایش DOM. (ماژول آبجکت سند = Document Object Module) می‌توانید از این کتابخانه برای نوشتن یک واحد آزمایش برای کامپوننت‌های رابط کاربری صفحه خود، با تضمین این که کامپوننت مورد نظر درست به مانند استفاده یک کاربر واقعی کار می‌کند، استفاده کنید. همچنین این ابزار در حفظ کارایی رابط کاربری، به شما کمک می‌کند.

DOM Testing Library

Dumb

یک کامپوننت React ساده برای نمایش logها در خود مرورگر، به جای کنسول (console.log) آن. این ابزار توسط Wes Bos، یکی از معروف‌ترین نام‌ها در React ساخته شده است.

Etcher

یک ابزار کاربردی برای نوشتن ایمیج‌های سیستم عامل بر روی دیسک‌های فلش. این فرایند قبلا بسیار سخت بود؛ اما با استفاده از Etcher، بسیار ساده است. این ابزار از اکثر سیستم عامل‌های معروف مانند Windows، Linux و macOS پشتیبانی می‌کند.

Etcher

Ni

یک روش جانبی برای نصب پکیج‌های NPM. Ni می‌تواند Dependencyهای ناموجود در فایل package.json را نصب کند، Dependencyهای منسوخ را نمایش دهد و رابط کلی بهتری دارد.

Ni

Cuttlebelle

یک مولد سایت استاتیک برای React.js. Cuttlebelle توسعه پذیری بهتری به ارمغان می‌آورد، به طوری که می‌توانید Layout صفحه را بر پایه کامپوننت‌های React گسترش دهید. اگر از قبل با React.js آشنا باشید، می‌توانید به سادگی یک Layout جدید بسازید و از آن در هر فایل Markdown که می‌خواهید استفاده کنید.

Cuttlebelle

ImgBlur

یک کامپوننت ساده JavaScript برای بارگذاری صفحات به روشی مدرن. ImgBlur یک CLI برای محو کردن عکس به همراه خود دارد. عکس محو شده، حجم کمی دارد و قبل از عکس اصلی بارگذاری می‌شود.

ImgBlur

Dinero.js

یک کتابخانه JavaScript برای ساخت، محاسبه و قالب‌بندی پول. Dinero.js تمام واحدهای پولی فعلی را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید با استفاده از CommonJS یا EcmaScript 6، از این کتابخانه در محیط Node.js استفاده کنید و یا آن را در مرورگر بارگذاری کنید.

Dinero.js

WiredJS

WiredJS با استفاده از کامپوننت‌های وب بومی ساخته شده است. WiredJS یک کتابخانه رابط کاربری خاص، به همراه ظاهری مانند تصاویر طراحی شده با دست دارد. نکته جالب درباره آن این است که عناصر استفاده شده به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند، که یعنی هیچ دو عنصری یکی نخواهند بود. این کتابخانه، یک کتابخانه مناسب برای ساخت Wireframeها و Mockupها است.

 WiredJS

Vuido

Vuido یک فریم‌وورک سبک بر پایه Vue.js است. می‌توانید از Vue.js API و افزونه‌های آن مانند Vuex، برای ساخت برنامه‌هایی برای ویندوز، لینوکس و macOS استفاده کنید. این فریم‌وورک، جایگزین مناسبی برای Electron است.

Vuido

Hybrids

یک کتابخانه JavaScript برای ساخت عناصر سفارشی HTML با استفاده از کامپوننت‌های وب با APIهای سازگارتر. این کتابخانه، یک API ساده‌تر، مشابه API موجود در Vue.js یا React.js را فراهم کرده است.

Hybrids

Saber.js

یک مولد سایت استاتیک، ساخته شده برای Vue.js. Saber.js هیچ ابزار شگفت‌انگیزی مانند ابزارهای موجود در Nuxt.js را به همراه خود ندارد. گزینه‌ها و پیکربندی‌های موجود، پایه‌ترین آن‌ها هستند و اگر می‌خواهید فقط یک وبسایت استاتیک داشته باشید که مدیریت و نگهداری آن نیز آسان باشد، این گزینه جایگزین مناسبی است.

Saber.js

Winds

Winds یک RSS Reader و Podcast Reader مدرن است. Winds برای ویندوز، لینوکس و macOSv در دسترس است. این برنامه با ظاهری دلنشین، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. این یک برنامه مناسب برای مشترکان وبسایت شما و بروز ماندن با این صنعت در حال تغییر است.

Winds

Relaxed

یک مبدل که فایل‌های HTML یا Pug را به PDF تبدیل می‌کند. با استفاده از آن، می‌توانید یک Layout‌ پیچیده با استفاده از HTML، CSS و JavaScript بسازید. به علاوه، می‌توانید از کتابخانه‌های JavaScript مانند Chart.js برای اضافه کردن نمودار استفاده کنید.

Relaxed

Font Style Matcher

ابزاری برای انتخاب دو فونت گوگل و فونت‌های موجود بر روی کامپیوتر شما، که شبیه هم هستند. این یک ابزار پر کاربرد برای توسعه‌دهندگان وب است، تا بتوانند زمانی که فونت‌های گوگل هنوز بارگذاری نشده‌اند، محتویات نامرتب خود را کمتر کنند.

Font Style Matcher

PWA WP

ابتکاری برای آوردن وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده به هسته WordPress. در هنگام نوشتن این مقاله، این پروژه در مراحل ابتدایی خود است. این یک ابزار بسیار جالب است؛ مخصوصا اگر با سیستم WordPress زیاد کار می‌کنید.

PWA WP

Blueprint.js

یک کتابخانه رابط کاربری بر پایه React. Blueprint.js تعداد زیادی از ابزار معمولی مانند دکمه‌ها، تب‌ها و دیگر کامپوننت‌های رابط کاربری که برای ساخت وب‌اپلیکیشن‌های مدرن نیاز هستند را داراست.

Blueprint.js

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید