جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
الزامات بازاریابی دیجیتال برای هر تجارت
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

الزامات بازاریابی دیجیتال برای هر تجارت

بازاریابی آنلاین قدیمی به جای موثر بودن برای کاربران بیشتر آزاردهنده است. طبق گفته‌ی کارشناسان، افرادی که در محدوده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال قرار دارند، تمایل زیادی به نادیده گرفتن و رد کردن تبلیغات‌های موجود در وبسایت‌ها دارند. بیش از ۵۰ درصد از کاربران واقعاً بر روی تبلیغ‌های اینترنتی کلیک نمی‌کنند زیرا به آن تبلیغات‌ها اعتماد ندارند.

صنعت بازاریابی دیجیتال دارای تکنیک‌های بی‌شماری برای ارتقا مشاغل، محصولات و یا خدمات است. ارزیابی کردن اصول بازاریابی دیجیتال برای افراد مبتدی دشوار است. ممکن است این مسائل برای افراد تازه وارد پیچیده باشد، اما مواردی وجود دارد که می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند و با استفاده از آن‌ها به نتایج بهتر و مطلوب‌تری دست پیدا کنند. ما در اینجا الزامات بازاریابی دیجیتالی را بیان کرده‌ایم که هر تجارت برای زنده ماندن در این بازار رقابتی به آن نیاز دارد.

یک وبسایت سازگار با موبایل

در دنیای دیجیتالی امروز که میزان استفاده از داده‌های تلفن در حال افزایش است، گوگل اولین ایندکس موبایل را معرفی کرده است. به همین دلیل است که داشتن وبسایتی سازگار با موبایل، امری سلیقه‌ای نیست بلکه برای کسب رتبه‌ی بالاتر در موتورهای جستجو بسیار ضروری است. اگر از سازگار بودن وبسایت خود با موبایل اطمینان ندارید، می‌توانید تست سازگاری با موبایل گوگل را انجام دهید تا متوجه شوید آیا سایت شما با نیازهای موبایل مطابقت دارد یا خیر. اگر همچین وبسایتی ندارید، سریعاً آن را برای سازگاری بهینه کنید تا بتوانید رتبه‌های بالاتری را به خودتان اختصاص دهید.

استراتژی SEO و SEM

 

سئو اساس همه‌ی سطوح بازاریابی دیجیتال است و هر کسب و کاری باید دانشی پایه‌ای در مورد بهینه‌سازی موتورهای جستجو داشته باشد تا بتواند در مقابل رقیبان خود حرفی برای گفتن داشته باشد. نحوه‌ی بهینه‌سازی وبسایت خود برای موتورهای جستجو را یاد بگیرید و بفهمید که چه عواملی می‌تواند به شما در دستیابی به رتبه‌های بالاتر در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر کمک کند. محتوای منحصربه‌فرد، با کیفیت و آموزنده یکی از عناصر مهم در بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی موتورهای جستجو یا به اصطلاح SEM نیز در کنار سئو اهمیت دارد. وقتی مردم کلمات کلیدی‌ای را جستجو می‌کنند که وبسایت شما برای آن‌ها بهینه شده است، رتبه‌ی شما بالاتر می‌رود و در جایگاه‌های بهتری از صفحات جستجو نمایش داده می‌شوید. این استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را به سطحی دیگر می‌برد.

Google Analytics و ابزارهای گزارش مناسب

مهم نیست از چه روش‌های بازاریابی آنلاینی برای ارتقا مشاغل خود استفاده می‌کنید، Google Analytics برای استراتژی بازاریابی شما حیاتی خواهد بود. داشبورد Google Analytics گزارش‌های مفید و جزئیات دقیقی را فراهم می‌کند. این گزارشات و جزئیات می‌توانند به ما در راه‌حل‌های بازاریابی برای افزایش ترافیک و به حداکثر رساندن نرخ تبدیل کمک کنند. تجارت‌ها از این داشبوردها برای پیگیری تلاش‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. کارشناسان هم به منظور بهبود استراتژی بازاریابی خود برای روزهای آینده، از Google Analytics استفاده می‌کنند.

بازاریابی محتوا

 

همان‌طور که در بالا ذکر شد، محتوا برای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال ضروری است. بازاریابی محتوا به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از پروسه‌ی رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شود و سبب افزایش احتمال دیده شدن در موتورهای جستجو خواهد شد. بحث ما فقط مربوط به ایجاد محتوایی جدید، آموزنده و سازگار با سئو نیست. شما باید مخاطبان خود را درگیر محتوایتان کنید. هنگامی که در مورد بازاریابی محتوا صحبت می‌کنیم، باید متوجه شوید که متن‌های عالی تنها راه جذب و درگیر کردن مخاطبان نیست. تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها می‌توانند نقش مهمی در رسیدن به مخاطبان هدف داشته باشند.

بلاگ‌ها، خبرنامه‌های ایمیل، پادکست‌ها، کتاب‌های الکترونیک و محتوای اجتماعی روش‌های موثری برای تقویت تلاش‌های بازاریابی محتوای شرکت‌ها و مشاغل هستند. در دوره‌ای که فناوری‌های موبایل به وفور مشاهده می‌شود، بیشتر مردم محتواهای ویدیویی را در رسانه‌های اجتماعی مختلفی مشاهده می‌کنند. همین امر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد تا بتوانید پیام خود را از طریق فیلم و ویدیویی جالب به طور تاثیرگذار به مخاطب منتقل کنید.

حضوری قدرتمند در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی

وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال می‌شود، سعی نکنید خودتان را محدود کنید. روش‌های بسیاری برای دستیابی به مخاطبان هدف وجود دارد. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی روشی ایده‌آل و نتیجه بخش است که شما به وسیله‌ی آن می‌توانید به مشتریانی در سراسر دنیا دسترسی پیدا کنید. کانال‌های اجتماعی زیادی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و غیره وجود دارد که شما می‌توانید برای یافتن و دستیابی به مشتریان بالقوه خود از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین چیز در مورد بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی این است که شما می‌توانید در بخشی خاص، افراد را بر اساس علایق و طول مدت فعالیت هدف‌گذاری کنید. با این کار شما می‌توانید نتایج دلخواهی را به‌دست آورید. اهداف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما معیارهایی هستند که باید به درستی ردیابی شوند.

بازاریابان نمی‌توانند اهمیت معیارهای رسانه‌های اجتماعی را انکار کنند، زیرا این معیارها به آن‌ها کمک می‌کند تا بفهمند آیا استراتژیِ رسانه‌های اجتماعی آن‌ها مناسب است یا خیر. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی می‌تواند ترافیک زیادی را به وبسایت یا صفحات فرود شما هدایت کند تا نرخ تبدیل را افزایش دهد. رسانه‌های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید محصولات یا خدمات خود را به بازار عرضه کنید. ر‌سانه‌های اجتماعی بستری را برای شما آماده می‌کنند تا بتوانید به وسیله‌ی آن به مخاطبان خود گوش داده و مشکلات آن‌ها را در اسرع وقت حل کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است