برای غیر قابل توقف شدن، این ۳۰ کار را انجام دهید - بخش دوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 13 دقیقه

برای غیر قابل توقف شدن، این ۳۰ کار را انجام دهید - بخش دوم

در مقاله قبل با عنوان "برای غیر قابل توقف شدن، این ۳۰ کار را انجام دهید - بخش اول"  ما ۱۶ مورد اول را برای غیرقابل توقف شدن شما ذکر کردیم حالا نوبت به بخش دوم این مقاله رسید است.

۱۷. اطراف خود را با افرادی پر کنید که به جای گذشته، آینده را به شما نشان می‌دهند.

وقتی اطراف خود را با افرادی پر می کنید که شما را به یاد گذشته می‌اندازند، پیشرفت سختی خواهید داشت. به همین دلیل است که نمی‌توانیم بعضی قوانین را بشکنیم و آزادانه عمل کنیم. وقتی اطرافتان را با افرادی پر می‌کنید که آرزو دارید به آنها تبدیل شوید، این اجازه را به خود می‌دهید که آینده را واضح تر ببینید و در نتیجه می‌توانید عملکرد بهتری در برابر مشکلات داشته باشید. شما دیگر توسط گذشته خود تعریف نمی‌شوید، این آینده است که شما مشغول ساختنش هستید.

۱۸. بیخیال بعضی چیزهای شوید، اما فراموششان نکنید.

غیر قابل توقف بودن نیازمند این است که شما هیچ بار ذهنی و عاطفی را به دوش نکشید. در نتیجه، باید فورا تمام کسانی را که به شما آسیب رساندند ببخشید. هر چند، بخشیدن به معنای فراموش کردن نیست. و به این معنا هم نیست که شما باید با کسانی که شما را به اشتباه انداخته اند، همکاری بیشتری انجام دهید.

۱۹. اهداف مشخصی داشته باشید.

جاش وایتکینز می‌گوید:« در حالی که ثابت ماندن روی نتایج به طور قطع ناخوشایند است، اگر اهداف کوتاه مدت در یک فلسفه ی بلندمدت پرورش داده شوند، می‌توانند ابزارهای توسعه دهنده مفیدی باشند.»

با توجه به تحقیقات زیادی که در این باره شده است، انگیزشی ترین اهداف، مشخص و محدود به زمان هستند. اهدافتان می تواند روی رفتار یا نتایج دلخواه شما نیز متمرکز شده باشد. برای اکثر مردم، اهداف متمرکز بر رفتار، بهتر و موثرتر هستند. اهداف متمرکز بر نتایج، زمانی بهتر هستند که ریشه در دیدگاه و فلسفه ی بلندمدت داشته باشند. زمانی که دلیل انجام کاری را بدانید، چگونگی انجام آن به راحتی مشخص می‌شود.

۲۰. به جای آنالیز کردن، فورا جواب بدهید.

Cato می‌گوید:« کسی که تردید دارد، گمراه می‌شود.»

منتظر یک اتفاق (چه مثبت و چه منفی) ماندن، همیشه تنش زا تر از خود اتفاق است. فقط انجامش دهید. به خودتان این آموزش را دهید تا در صورتی که حس کردید باید کاری کنید، جواب فوری به مسائل دهید. از سوال پیچ کردن خودتان دست بردارید. مسائل را تجزیه و تحلیل نکنید. نپرسید که آیا منشا این کار مثبت است یا منفی، فقط عمل کنید.

مطمئن باشید که با اولین حرکت متوجه حرکت های بعدی می‌شوید. تا زمانی که دست به کار نشوید، کارها فرضی هستند اما زمانی که وارد عمل می‌شوید، کارها عملی می‌شوند.

۲۱. ساده بودن را به پیچیدگی ترجیح دهید.

آلبرت انیشتین گفته است:« اگر نتوانید موضوعی را به سادگی توضیح دهید، یعنی به خوبی آن را درک نکرده اید.»

خیلی آسان می‌توان پیچیده شد. اکثر تحقیقات و اصطلاحات در آکادمی و تجارت، بیش از حد پیچیده است. مو شکافانه عمل کردن تا به حقیقت رسیدن دشوار است، چون بسیار آسان است. همانطور که لئوناردو داوینچی گفته است:« ساده سازی، پیچیدگی نهایی است.»

افراد کمی هستند که به شما حقیقت را می‌گویند. هنگامی که از آنها سوال می‌پرسید، موضوع خیلی پیچیده می‌شود. آنها معمولا در جواب می‌گویند "متغیرهای زیادی وجود دارد" یا "بستگی دارد".

T.S.Eliot به زیبایی گفته است:« حکمتی را که ما در دانش گم کرده ایم، کجاست؟ دانشی را که در اطللاعات از دست داده ایم، کجاست؟»

حکمت بی انتها و ساده است. آن را انتخاب کنید و بیاموزید.

۲۲. هرگز به دستاوردهای دیگران حسودی نکنید.

غیر قابل توقف بودن یعنی شما واقعا برای همه، حتی رقبای خود، بهترین ها را می‌خواهید. حسادت از ترس سرچشمه می‌گیرد. دلیل خوشحالی شما از به موفقیت رسیدن دیگران این است ک موفقیت آنها هیچ ربطی به موفقیت شما ندارد. شما خودتان را تحت کنترل دارید و با دیگران فرق دارید. هیچکسی نمی‌تواند کاری که شما می‌کنید را دقیقا انجام دهد. شما قدرت و توانایی های خاص خودتان را دارید. با استفاده از همین توانایی هاست که به موفقیت می‌رسید.

۲۳. فرصت ها را غنیمت بشمارید.

بازاریاب و نویسنده، Seth Godin، می‌گوید:« اگر من بیشتر از شما شکست بخورم، برنده هستم.»

شما با نادیده گرفتن هر فرصت، آن را از دست می‌دهید، و اکثر مردم نمی‌خواهند از فرصت هایشان استفاده کنند چون ترس از شکست آنها را فلج می‌کند. تنها راه غیرقابل توقف شدن این است که دیگر به شکست خوردن فکر نکنید و فقط از فرصت استفاده کنید. این کار را فقط زمانی که احساس راحتی و آمادگی می کنید انجام ندهید. بروید و هر تغییری که احتیاج است را اعمال کنید.

۲۴. درگیر نتایج موفقیت خود نشوید.

همیشه به یاد داشته باشید که چه چیزی شما را به این نتایج رسانده است: "کار کردن"

زمانی که شروع به انجام کارهای با ارزش می‌کنید، مزایایی وجود دارند که می‌توانند حواستان را پرت کنند. به تمرین ادامه دهید. بهترین عملکرد را داشته باشید و هیچوقت فراموش نکنید که چه چیزی شما را به اینجا رسانده است.

۲۵. فکر کنید و ۱۰ برابر عمل کنید.

دن سالیوان می‌گوید:« هنگامی که وسیله اندازه گیری شما ۱۰ برابر است، سریعا متوجه می‌شوید که چگونه می‌توانید از کاری که دیگران انجام می‌دهند میانبر بزنید.»

اکثر مردم ۱۰ برابر کار نمی‌کنند. در حقیقت، اگر بتوانید سیستم تفکر و اعتقاداتتان را منعطف کنید، می‌توانید از هر کسی پیشی بگیرید. ۱۰ برابر عمل کردن همه چیز را تغییر می‌دهد. همانطور که دن سالیوان گفته است:« تفکر ۱۰ برابر، شما را از جعبه ی موانع و محدودیت های زمان حال بیرون می‌کشد.» 

۱۰ برابر کار کردن شما را از مشکلاتی بیرون می‌کشد که بیشتر مردم درگیر آن هستند و دری به روی احتمالات جدید باز می‌کند. وقتی هدف خود را از درآمد ۱۰۰ هزار دلاری در سال به ۱ میلیون دلار در سال تبدیل می‌کنید، مجبور هستید تا در سطح متفاوت تری فعالیت داشته باشید. رویکرد منطقی و قدیمی، تطابقی با کار ۱۰ برابر ندارد. طبق گفته های شین اسنو:« پیشرفت ۱۰ برابر، بر روی پایه های شجاعت و خلاقیت ساخته شده است.»

سوال این است که: آیا مایل هستید تا به این حد برسید؟ اینکه فقط برای چند روز طرز فکر خود را تغییر دهید و پس از مدتی دوباره به تفکر قدیمی خود برگردید درست نیست. 

آیا حاضرید ۱۰ برابر فکر کنید؟

 آیا مایل هستید تا افکار خود را زیر سوال ببرید و دری کاملا متفاوت به روی احتمالات جدید باز کنید؟

آیا می‌توانید خودتان را قانع کنید که به پتانسیل ۱۰ برابر خودتان اعتماد کنید؟

آیا حاضرید اهدافی را به عهده بگیرید که از نظر همه احمقانه و دیوانه کننده می‌آید؟

۲۶. اهدافی را انتخاب کنید که به مراتب بالاتر از قابلیت های فعلی شماست.

پاول آردن می‌گوید:« هدف شما باید فراتر از قابلیت های شما باشد. اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید در حوزه کاری خود در یکی از بهترین شرکت ها کار کنید، همین را هدف خود قرار دهید. اگر تصور می‌کنید که نمی‌توانید در مجله Time قرار بگیرید، مسیر فعالیت های خود را برای رسیدن به این هدف تغییر دهید. برای خود، دیدگاهی از موقعیتی که می‌خواهید واقعیت داشته باشد بسازید، هیچ چیز غیر ممکن نیست.»

اگر اهدافتان منطقی باشند، شما را مجبور به ایجاد فرصت نمی‌کنند. غیر قابل توقف بودن یعنی اهدافتان شما را به چالش می‌کشند تا به فرد بهتری تبدیل شوید. همانطورکه جیم ران گفته است:« آرزو نکنید که ای کاش کارها راحت تر بود، آرزو کنید که ای کاش شما بهتر بودید.»

۲۷. برای ریکاوری و بهبودی وقت بگذارید.

دن سالیوان می‌گوید:« هر کجا که هستید، مطمئن شوید در آنجا حضور دارید.»

وقتی به جای مشغله کار روی نتایج تمرکز می‌کنید، می‌توانید از ۱۰۰ درصد توانایی خود در زمان کار کردن و ۱۰۰ درصد از پتانسیل خود را در موقع استراحت استفاده کنیم. این کار نه تنها این اجازه را به شما می‌دهد که در زمان، حال حاضر باشید بلکه زمان کافی برای استراحت و بهبودی را نیز به شما می‌دهد.

توانایی شما در کار کردن در سطح بالاتر، شبیه به ورزش فیتنس است. اگر بین هر ست از تمرین استراحت نکنید، نمی‌توانید قدرت و استقامت خود را افزایش دهید. اگر چه، هر استراحتی بهبودی به ارمغان نمی‌آورد. برخی چیزها نسبت به چیزهای دیگر تسکین دهنده تر هستند. برای من ریکاوری شامل نویسندگی، آهنگ گوش دادن، گذراندن زمان با همسر و فرزندانم و پختن غذایی خوشمزه در خانه است. این کارها واقعا حال مرا سر جایش می‌آورند و کار کردن را برایم ممکن می‌سازند. این کارها، معنای بهتری به شغلم می‌دهند.

۲۸. قبل از اینکه آماده شوید، شروع کنید.

بیشتر مردم صبر می‌کنند. آنها باور دارند که بعد از اینکه به اندازه کافی زمان، پول، نفوذ و اعتبار بدست آوردند می‌توانند شروع کنند. آنها انقدر صبر می‌کنند تا احساس "امنیت" کنند. افراد غیر قابل توقف هرگز همچین کاری نمی‌کنند. آنها از سال پیش شروع کرده اند. آنها ۵ سال قبل از اینکه بدانند در حال انجام چه کاری هستند شروع کرده اند. آنها بدون داشتن جواب و پول کافی شروع کرده اند. آنها زمانی شروع کرده اند که هیچکسی به آنها باور نداشت. تنها اجازه ای که آنان نیاز داشتند، صدای درونشان بود که به آنها اجازه ی حرکت به سمت ناشناخته ها را می‌داد.

۲۹. اگر نیاز به اجازه دارید، بهتر است آن کار را انجام ندهید.

مربی من یک سرمایه گذار بسیار موفق است. در حرفه کاری اش، هزاران نفر از او پرسیدند که آیا باید فلان کار را انجام دهند یا نه. او به تمام آنها گفت که بهتر است آن کار را انجام ندهند. و در بسیاری از مواقع هم موفق شده بود با این حرف ها بسیاری را از انجام کار منصرف کند. اما چرا او این کار را انجام می‌دهد؟ او به من گفت:« آنهایی که می‌خواهند به موفقیت برسند بدون توجه به حرف های من، همان کاری را می‌کنند که خودشان می‌خواهند.»

من افراد زیادی را می‌شناسم که به دنبال کارهایی بودند که برای دیگران کارساز بود. آنها هیچوقت تصمیم نگرفتند که خودشان واقعا چه چیزی می‌خواهند، و در آخر از این کار به آن کار می‌روند و انتظار رسیدن به موفقیت سریع را دارند. آنها تنها چند متر با موفقیت فاصله دارند اما متوقف می‌شوند، مسیر فعلی را بی ثمر تصور می‌کنند و مسیر شخص دیگری را در پیش می‌گیرند چون هدف مشخصی ندارند.

هیچکس هیچوقت همچین حقی را ندارد که به ما شما اجازه دهد تا برای آرزوهایتان زندگی کنید.

۳۰. استثنا قائل نشوید.

زیگ زگلارداستانی از سفرش را تعریف کرد که تا ساعت ۴:۰۰ صبح به رختخواب نرفته بود. یک ساعت و نیم بعد(۵:۳۰) آلارم به صدا در آمد. او می‌گفت:« تمام سلول های بدنم به من می‌گفتند که در رختخواب بمانم.» اما او با خودش عهدی بسته بود، برای همین بیدار شد. قطعا او روز وحشنتاکی را پیش رو دارد که به هیچ وجه سازنده نیست. با این حال، او می‌گوید که آن تصمیم زندگی اش را تغییر داد. طبق گفته های او:

« اگر من برای خوابیدن، در برابر خواسته ی انسانی، فیزیکی و ذهنی خود سرخم می‌کردم، یعنی استثنا قائل شده ام. یک هفته بعد، ممکن است با ۴ ساعت خواب استثنا قائل شوم. هفته بعدش، ممکن است برای ۷ ساعت خواب استثنا قائل شوم. اگر این کار را انجام می‌دادم، استثنا تبدیل به قانونی در زندگی ام می‌شد. مراقب این استثناها باشید.»

تیم گرور می‌گوید:« از آن لحظه به بعد، شما باید کاری کنید که دیگران هم سطح شما شوند چون قرار نیست شما به عقب برگردید. شما دیگر هرگز با کسی رقابت نمی‌کنید. آنها باید با شما رقابت کنند. از الان به بعد تنها چیزی که اهمیت دارد، نتایج نهایی است.»

وقتی غیر قابل توقف هستید، مطمپن هستید که به خواسته ی خود خواهید رسید. هر چیزی را که نیاز به دانستن دارید، می‌توانید در باطن خود پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام بدید این است که به خودتان اعتماد کنید و دست به کار شوید.

آیا شما غیر قابل توقف هستید؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات