آیا آژانس طراحی وبسایت شما به تغییر برند نیازمند است؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

آیا آژانس طراحی وبسایت شما به تغییر برند نیازمند است؟

چه میزان زمان از ساخت آژانس طراحی وبسایت‌تان می‌گذرد؟ سه ماه؟ سه سال؟ چه میزان زمان از وقتی که تغییری در آن ایجاد کرده‌اید می‌گذرد؟

به عنوان یک طراح وب، بخشی از شغل شما داشتن فکری منتقدانه و خلاقانه است. به همین دلیل شما باید از یک جنبه کار خودتان را زیر سوال برده و چندین سوال مهم را از آن بپرسید و در نهایت خودتان نیز جواب بدهید. سوالاتی مانند:

  • تجارت شما چند سال عمر دارد؟
  • هدف آن چیست؟ آیا پس از گذشت این همه سال به هدف خود پایبند است؟
  • مخاطبین و جامعه هدف شما چه کسانی هستند؟
  • شخصیت برند شما چیست؟
  • شرکت خودتان را در پنج سال آینده در چه نقطه‌ای می‌بینید؟

به عنوان یک نکته مهم برای طراحی وبسایت باید بدانید که هر چقدر میزان دانش‌تان نسبت به یک تجارت بیشتر باشد، بهتر می‌توانید وبسایتی که برند و هویت آن‌ها را منعکس می‌کند ایجاد کنید. اما من شرط می‌بندم که زمانی را برای انجام چنین کاری برای وبسایت و آژانس طراحی خود وقف نکرده‌اید. و از آنجایی که خود من نیز یک طراح وب هستم، می‌دانم که فکر کردن در ارتباط با برندتان آخرین چیزی‌ست که مطمئنا در یک بازه کاری انجام می‌دهید. اما چه می‌گویید اگر بگویم که ایجاد تغییر و تحول در برند وبسایت خودتان می‌تواند پروژه‌های بهتری را برای شما داشته باشد؟ کیفیت مشتریان را بالاتر ببرد و حتی پول بیشتری به شما بدهد؟

مطمئنا دلیل یا دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود شما در زمان طراحی یک وبسایت برای یک شرکت بیشترین سازگاری را با برند، شخصیت و هدف آن شرکت پیاده‌سازی کنید. اما نکته مهم اینجاست که شما باید دقیقا چنین کاری را برای شرکت خودتان نیز انجام دهید.

۴ سوال که باید در رابطه با شرکت‌تان از خودتان بپرسید

شرکت‌های بسیار زیادی وجود دارند که از ایجاد تغییر و تحول در برند خود فواید قابل توجهی را کسب کرده‌اند. اوبر یکی از شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر چنین کاری را انجام داد. MailChimp در سال‌های اخیر برای آن‌که هویت قدرتمندتری برای برند خود ایجاد کند از المان‌های بصری بیشتری در وبسایت و برند خود استفاده کرد.

برای شما؟ مطمئنا که ایجاد تغییر، عملی‌تر و بسیار ساده‌تر از چنین شرکت‌های بزرگی خواهد بود.

سناریوهای زیر را در نظر بگیرید. ممکن است برخی از آن‌ها برای شما آشنا باشند و برخی دیگر نه. با این حال اگر هرگونه ارتباطی را بین این سناریوها و شرکت خودتان مشاهده می‌کنید، بنابراین بدانید که زمانی مناسب برای ایجاد تغییر و تحول در برند وبسایت‌تان است. 

۱. آیا کارتان را بدون داشتن موقعیتی مناسب شروع کردید؟

از آنجایی که جمعیت جوان بسیار زیادی در حال ورود به دنیای طراحی وبسایت هستند، فضای کاری طراحی وب بسیار شلوغ و رقابتی شده است. به همین دلیل است که شما بدون داشتن یک تخصص خاص نمی‌توانید در چنین فضا، کاری انجام دهید.

برای افرادی مبتدی باید گفت که آن‌ها توانایی خاصی ندارند تا بتوانند در چنین بازار رقابتی زنده بمانند. از طرف دیگر باید به خود زمینه نگاهی عمیق بیاندازید، دنیای توسعه و طراحی وب هر روز با تغییر همراه است، بنابراین صرف کار کردن نمی‌تواند شما را به جایی برساند، شما نیاز دارید تا روند یادگیری ثابتی نیز داشته باشید.

اگر در نام و یا وبسایت شرکت‌تان این پیام را می‌رساند که: ما حاضریم با هر کسی در هر شرایطی کار بکنیم؛ باید بگویم که وقت ایجاد تغییر و تحول در شرکت‌تان فرا رسیده است.

۲. آیا موقعیت اشتباه را انتخاب کرده‌اید؟

بیایید تصور کنیم که شما وبسایت‌تان را با مورد هدف قرار دادن یک طبقه خاص از افراد و یا یک منطقه جغرافیایی انتخاب کرده‌اید. در چنین شرایطی اگر نتوانید پروژه‌های خوبی را به آسانی پیدا کنید، پس بدانید که موقعیت اشتباهی را انتخاب کرده‌اید.

برای مثال:

من یک دوستی داشتم که صاحب یک آژانس طراحی بود. وی تصمیم گرفت تا روی صنعت پزشکی تمرکز داشته باشد و تنها پروژه‌های مربوط به آنان را دریافت کند. بعد از گذشت یک ماه وی تصمیم‌ش را تغییر داد و به سوی صنعت تکنولوژی و وبسایت‌هایی در این زمینه تغییر گرایش داد.

می‌خواهم بگویم که با وجود شور و علاقه بسیار زیاد به صنعت پزشکی، وی نمی‌توانست مشتریان خوبی پیدا کند، به همین دلیل تغییر جهت داد. 

اگر شما نیز در شرایطی هستید که فکر می‌کنید موقعیت اشتباهی را انتخاب کرده‌اید، پس بهتر است آن را تغییر دهید چرا که هیچوقت برای انجام چنین کاری دیر نیست.

۳. آیا نیاز است که شرکت‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد؟

زمانی که یک استارتاپ را شروع می‌کنیم ممکن است تنها یک نفر باشیم. شما صاحب همه چیز هستید، همه تصمیمات را می‌گیرید و کنترل کاملی دارید. با این حال با بزرگ شدن میزان درخواست‌ها، مشتریان انتظار دارند که شما شرکت بزرگ‌تری باشید و یک تیم حرفه‌ای برای کارها استخدام کنید. 

حال اینکه افرادی را استخدام کنید یا نه کاملا به شما بستگی دارد اما زمانی که شما یک سرویس ارائه‌دهنده حرفه‌ای طراحی وب هستید، این موضوع باید در برندینگ و پیامی که به مشتری ارائه می‌کنید نمایان باشد.

می‌توانید با دادن یک نام رسمی تجاری به آژانس طراحی‌تان، تا حد زیادی جلوه حرفه‌ای داشته باشید. می‌توانید به صورت رسمی شرکت‌تان را ثبت کنید. کارهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که باعث می‌شود تا مشتری در نهایت متوجه شود که وبسایت شما یک وبسایت حرفه‌ای و شرکت شما یک شرکت بزرگ است.

اگر فکر می‌کنید که بزرگ‌ نشان دادن شرکت و رسمی کردن وبسایت می‌تواند باعث جلب بیشتر مشتری و بالا رفتن قیمت سرویس‌ها شود، پس باید به فکر تغییر دادن برندتان باشید.

۴. آیا سرویس‌های‌تان را تغییر داده‌اید؟

تنها تغییر دادن قیمت‌ها نمی‌تواند دلیل خوبی برای تغییر برندینگ وبسایت‌تان باشد. اما اگر قصد دارید که نوع سرویس‌دهی‌تان را تغییر دهید بهتر است چنین کاری را انجام دهید.

سناریویی را تصور کنید که در آن یک فرد در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ یک شرکت نرم‌افزاری برای حل مشکلات پرینتر داشته، حال چنین تجارتی دیگر وجود ندارد و فرد باید به فکر تغییر سرویس‌های‌ش باشد. اما صرف تغییر سرویس به وی با همان نام و برند قدیمی کمک می‌کند؟ مسلما خیر. چنین فردی نیاز دارد تا لوگو، نام و هویت جدیدی داشته باشد. مخاطبین جدید و سرویس جدید به یک هویت جدید نیازمند هستند.

اگر تغییرات گسترده‌ای در ارائه‌دهی سرویس‌ها لحاظ کرده‌اید نیاز است تا تغییراتی در برندینگ خود بوجود بیاورید.

آیا وبسایت شما به تغییر برندینگ نیازمند است؟

نکته مثبتی که این سوالات به شما ارائه می‌دهند یک نقطه توقف برای فکر کردن در رابطه با وبسایت‌تان است. بهتر است که چنین سوالاتی را هر سال و یا با ایجاد هر تغییر گسترده‌ای از خودتان بپرسید. البته نیازی نیست که حتما خودتان این سوالات را بررسی نمایید، اگر واقعا زمانی برای انجام چنین کاری ندارید، یک نفر را برای اینکار استخدام کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا