جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
به عنوان یک توسعه‌دهنده چگونه می‌توان از آموزش‌های برنامه‌نویسی به سمت ساخت پروژه‌ها حرکت کرد؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

به عنوان یک توسعه‌دهنده چگونه می‌توان از آموزش‌های برنامه‌نویسی به سمت ساخت پروژه‌ها حرکت کرد؟

یادگیری کد با استفاده از برنامه‌های آموزشی برای بسیاری از افراد مفید است. با این وجود اگر می‌خواهید از اکوسیستم آموزش خارج شوید و پروژه‌های خود را ایجاد کنید، روش‌های دیگری نیز وجود دارد.

من در جای دیگری در مورد چگونگی فرار از آموزش و پیشرفت به عنوان یک برنامه‌نویس پستی را نوشته‌ام. به طور خلاصه، یک گام ضروری برای یک توسعه‌دهنده این است که در برنامه‌نویسی ریسک‌پذیر باشد و چیزی بسازد.

در اینجا پنج نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با ساختن پروژه‌های خود، از آموزش‌ها خارج شوید و به عنوان یک توسعه‌دهنده، پیشرفت واقعی داشته باشید.

اولین پروژه حرفه‌ای خودتان را شروع کنید

چه شما از یک کتاب یا از طریق آموزش‌های آنلاین کد‌زنی کنید، اولین قدم برای ریسک کردن این است که پروژه‌ی مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید.

اگر شما یک توسعه دهنده سمت کاربر هستید، این به معنای ایجاد یک وب سایت اساسی است. اگر یه توسعه‌دهنده پایتون هستید، می‌توانید یک وب اسکرپینگ ساده بسازید.

چیزهایی را پیدا کنید که مورد علاقه شماست، مثال‌هایی را جستجو کنید تا ایده‌هایی از آن برای تکمیل پروژه‌ی خود بگیرید. 

یک ویرایشگر کد حرفه‌ای انتخاب کنید

طبق آموزش‌های آنلاین که کنسولی را در اختیار شما قرار می‌دهد، مدتی وقت بگذارید تا یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) تنظیم کنید که مختص پروژه و اکوسیستم خودتان باشد.

شکل واقعی IDE بسته به پروژه شما متفاوت است. شما می‌توانید چند‌کار را با هم انجام دهید که شامل یک ویرایشگر کد، رابط خط فرمان، سیستم کنترل ورژن (git) و بسته مدیریتی است. یا از طرف دیگر، ممکن است شما یک نرم‌افزار مهندسی نصب کنید که تمام وسایل مورد نیازتان را برای شما درست کند.

مؤلفه مهم این مرحله این است که در محیط کاری استاندارتان بتوانید راحت کدنویسی کنید. این به شما کمک می کند تا از برنامه‌نویسی در یک مرورگر یا پیروی از کتاب فاصله بگیرید.

پیشنهاد ما برای شما این است که از کد ادیتور محبوب VScode استفاده کنید.

همچنین دوره‌ی آموزشی رایگان این کد ادیتور را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

به مستندنویسی برای کد خود عادت کنید

اگر بخواهید راه حلی برای برخی از جنبه‌های پروژه خود پیدا کنید، احتمالاً به مشکل برخورد خواهید کرد، مگر در مواردی که در زمینه خود یک متخصص ماهر باشید. مستندات رسمی کتابخانه یا چارچوبی که استفاده می‌کنید به احتمال زیاد به نوعی جواب خواهد داشت، حتی اگر مبهم باشد. اما اگر اینطور نشود، احتمالاً شخصی سوالی مشابه را در استک‌اورفلو یا جاهای دیگر پرسیده است.

حتی اگر پاسخی برای سؤال خاص شما در آنجا نباشد، گزینه‌ای وجود خواهد داشت که شما را به سمت رویکردی برای حل مشکل‌تان سوق دهد.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید از کلاس‌های ES6، در بعضی از چارچوب‌های نامفهوم جاوا‌اسکریپت استفاده کنید، ممکن است پاسخ دقیقی را که می خواهید پیدا نکنید. اما منابع مشابه زیادی در آنجا وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند خودتان راه حل را ارائه دهید.

از کمک گرفتن از دیگر توسعه‌دهندگان هراسی نداشته باشید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای خود به عنوان یک توسعه دهنده انجام دهید، دوست شدن با سایر توسعه دهندگان در زمینه شماست. آن‌ها می‌توانند به کد شما نگاه کنند و در مورد چگونگی بهتر کردن آن، بازخورد ارائه دهند.

برای برخی از افراد، ایده به اشتراک گذاشتن کارشان و نقد آن، باعث اضطراب‌شان می‌شود، من توصیه می‌کنم تا آنجا که می‌توانید با جدیت کار کنید تا این احساسات برطرف شود.

وقتی کارتان را با پروژه‌های خود شروع می‌کنید، کمک گرفتن از شخصی که قبلاً مسیری را که شما در پیش دارید رفته است و انتقادات سازنده‌ای را ارائه می‌دهد، بسیار مفید خواهد بود. 

حتی اگر انجام این کار شما را مجبور به بازنویسی بخش‌های مختلف کدتان کند. در آنجا، شما از بهترین شیوه‌های یادگیری متخصصانی که در این زمینه تجربه دارند، بهره‌مند می‌شوید.

همیشه در حال پیشرفت باشید

یک پروژه معمولاً به پروژه دیگری منتهی می شود و شما به سرعت مناطقی را که می‌توانید به عنوان یک توسعه‌دهنده در آن پیشرفت کنید را شناسایی می‌کنید. این ممکن است به معنای آن باشد که شما از توسعه‌دهنده سمت کاربر به سمت سرور یا برعکس حرکت کنید، یا از برنامه‌نویسی بازی‌های دو بعدی (2D) به سه بعدی (3D) بروید.

همچنین ممکن است به معنای این باشد که طبق اولین پروژه‌ای که انتخاب و تکمیل کردید، مهارت خود را ادامه دهید. به عنوان مثال، هیچ اشکالی در یادگیری  C#وجود ندارد، سپس می‌توانید برای ساخت قسمت سمت سرور برنامه وب تصمیم بگیرید، قبل از هرگونه پیشرفتی باید اطلاعاتی در مورد ASP.NET و Razor Pages کسب کنید.

کلام آخر

در این مقاله از راکت من 5 مورد از گام‌هایی که یه توسعه‌دهنده باید انجام دهد تا از آموزش‌های ویدیو به سمت انجام پروژه های حرفه‌ای حرکت کند را بیان کردم.

حال نوبت شماست که به این 5 مورد عمل کنید و به سمت یک توسعه‌دهنده‌ی حرفه‌ای گام بردارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@alireza.mzh
علیرضا معمارزاده
junior level developer

Student of Software Engineering, python Developer, i love programming and game

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا معمارزاده

junior level developer

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است