جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
 کشف کردن آزادی‌های فریلنسری
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

 کشف کردن آزادی‌های فریلنسری

یکی از سرگرم کننده‌ترین بخش‌های فریلنسر بودن در زمینه طراحی‌وب این است که می‌توانید به تمام فرضیات مختلفی که مردم در مورد شغل شما دارند گوش دهید. من نیمی از عمر خودم را صرف حرفه فریلنسری کرده‌ام و فکر می‌کنم که همه‌ی آن فرضیات را شنیده‌ام. این‌ها جزو بهترین فرضیاتی بود که تا به حال شنیده‌ام:

« اگر از کار کردن خسته شدید، می‌توانید تلویزیون تماشا کنید. می‌توانم شرط ببندم که با این وقت‌های آزاد می‌توانید هر روز به زمین گلف بروید. یک زندگی بدون رئیس! کار کردن در خانه حتماً بسیار هیجان‌انگیز است.»

من می‌توانم این‌گونه جملات را ادامه دهم، اما مطمئنم که شما منظور من را درک کرده‌اید. موضوع مشترک تمام این جملات، به یک نوع آزادی برمی‌گردد. شما نمی‌توانید این افراد را سرزنش کنید چون آزادی یکی از فاکتورهای مهم در این حرفه است. با این حال چیزی که من تجربه کرده‌ام واقعا شبیه به آزادی نبود. این باعث شد که من به واقعیت‌های این حرفه فکر کنم. با پی‌بردن به واقعیت‌ها توانستم تفاوت بین واقعیت و فرضیاتی که آن‌ها داشتند را متوجه شوم. در فریلنسر بودن چه نوع آزادی وجود دارد؟ بها و محدودیت‌های آن چیست؟

آزادی در یک محیط کار شخصی

فریلنسر بودن این امکان را به ما می‌دهد تا زمان، مکان و نوع کارهایمان را انتخاب کنیم. این بدان معناست که اگر شما دوست دارید شب در کنار ساحل کار کنید، می‌توانید همچین کاری را انجام دهید. این کار لزوماً واقع‌گرایانه نیست، اما حتماً شدنی است. از نظر من این بزرگترین مزیت فریلنسر بودن است. من در خانه‌ی خود یک دفترکار درست کرده‌ام، در فضایی خصوصی کار می‌کنم و هر روز مشغول انجام دادن کاری هستم که به آن علاقه دارم. شما نمی‌توانید همچین چیزی را در یک دفترکار اداری یا فضایی پر از همکار تجربه کنید.

فریلنسر بودن به من این فرصت را داده تا با دخترم بیش‌تر وقت بگذرانم. این باعث شده است من به دستاوردهایی برسم که حتی فکرش را هم نمی‌کردم. حال من می‌توانم زمان و نحوه‌ی کار کردن خودم را انتخاب کنم. اما برای این آزادی بهایی وجود دارد. برای اینکه کارها مطابق خواسته‌ی شما انجام شوند، به کمی شانس و فداکاری نیاز دارید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید در ساعاتی غیرمعمول کار کنید، باید مشتریانی را پیدا کنید که با این کار موافقت داشته باشند. در غیر این‌صورت شما باید خودتان را محدود کنید طبق ساعات معمول کار کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا به فرصت مناسب دست پیدا کنید.

 کشف کردن آزادی‌های فریلنسری

آزادی در انتخاب پروژه‌های درست

وقتی صحبت از پروژه می‌شود، هر طراح فاکتورهای خاص خودش را دارد. برخی قیمت‌ها، موضوعات و یا سایر چیزها برای ما جذاب هستند. موضوع اصلی این است که حق تصمیم‌گیری در اینجا با ما می‌باشد، ما می‌توانیم به دنبال پروژه‌ای بگردیم که با فاکتورهای کاری ما مطابقت داشته باشد. سپس بدون اینکه مجبور به توضیح دادن انتخاب‌های خود باشیم؛ می‌توانیم با خیال راحت آن پروژه را دنبال کنیم. طبق تجربه‌ای که من داشتم، وسواس بودن در انتخاب مشتری‌هایم توانسته به من در کاهش استرس کمک کند. منظورم را بد متوجه نشوید، هنوز هم استرس و اضطراب وجود دارد. اما آن استرس به خاطر کارها و احساسات من در روابط با مشتری نیست.

همیشه انتخاب کردن مشتریان و پروژه‌ها کار آسانی نیست. این شرایط بیش‌تر برای کسانی اتفاق می‌افتد که به تازگی حرفه فریلنسری خود را شروع کرده‌اند. بنابراین شاید این آزادی نتیجه‌ی تجربه‌های به دست آمده باشد. هرچه بر روی پروژه‌های بیشتری کار کنید، درباره‌ی تمایلات و خواسته‌های خود بیشتر اطلاعات کسب خواهید کرد. وقتی سرگرم پروژه‌های متعدد هستید، نه گفتن به پروژه‌هایی که خارج از تخصص شماست کار بسیار راحت‌تری خواهد بود.

 کشف کردن آزادی‌های فریلنسری

آزادی در استفاده از ابزارهای مورد علاقه

عدم وجود اجبار در پیروی از ابزار و رویکردی خاص، یکی از مهم‌ترین دلایل فریلنسر شدن می‌باشد. یکی از جنبه‌های ناامید کننده در مشاغل قبلی من، این بود که به من گفته می‌شد حتماً باید از فلان چیز استفاده کنم. داشتن کسب و کار شخصی این اجازه را به من داده است تا نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مورد نیاز خودم را انتخاب کنم. من همیشه نمی‌توانم به چیزهای دلخواه خودم برسم، اما برای نهایت استفاده از هر پروژه می‌توانم با محدودیت‌ها مقابله کنم. 

علاوه بر این من می‌توانم با ابزارهایی کار کنم که به آن‌ها ایمان دارم. آیا می‌توانید به مشتری محصولی را بفروشید که به آن اعتماد ندارید؟ آیا می‌توانید راه‌حل‌هایی قدیمی را برای حل مشکلات مدرن مشتریان پیشنهاد دهید؟ بهایی که در اینجا پرداخت می‌کنید، همان مسئولیت‌هایی است که باید بابت تصمیمات خود به عهده بگیرید. 

 کشف کردن آزادی‌های فریلنسری

این در مورد انتخاب‌های شماست

اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم، آزادی در فریلنسر بودن بدین معناست که شما می‌توانید برای خودتان تصمیم بگیرید. بنابراین فرضیاتی که دیگران به زبان می‌آورند، خیلی هم اشتباه نیست. بله ما می‌توانیم تلویزیون تماشا کنیم یا می‌توانیم کار را به خاطر چای خوردن رها کنیم. اما آن انتخاب‌ها عواقبی را نیز به دنبال دارند. اگر این کارها را بیش از اندازه انجام دهید، احتمالا بیکار خواهید شد. 

برای اینکه یک طراح‌وب موفق و کارآمد باشید، باید شجاع باشید. شما می‌بایست تصمیمات شجاعانه‌ای را بگیرید و منتظر عواقب آن‌ها باشید.

اگر به فریلنسر شدن علاقه دارید؛پیشنهاد ما این است که از این راکت‌کست استفاده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است