چگونه محیط کار در کار طراحی اثر می گذارد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

چگونه محیط کار در کار طراحی اثر می گذارد

بعضی از اوقات، به عنوان یک طراح وب یا دیجیتال ممکن است که در دام دنیای کوچک کامپیوتر و طراحی بیافتیم، و تمام تلاش هایی را که برای حل کردن مشکلات کاربران انجام داده ایم، منجر به شکست شود. اگر از کسانی هستید که اغلب فکر می کنید در یک چاله تکنولوژی گیر کرده اید و نمی توانید بیرون بیاید، بهترین کار آن است که از میز کاری خود بلند شوید و به دنیای بیرون بروید. اما به عنوان یک طراح خلاق باید به چه چیزهایی در دنیای بیرون توجه کنید ؟

در این مقاله راجب به چندین راه حل در رابطه با این مسئله صحبت خواهیم کرد.

به دنیای بیرون امید ببندید

اغلب اوقات طراحان برای حل مشکلات و مسائل مربوط به کارها به دنیای اطراف خود مراجعه می کنند. این لازمه کار آنهاست و چیزیست که یک محصول یا حتی یک طرح آنها را ایجاب به این کار می کند. اما آیا این قضیه برای طراحان وب، مدیران یک برند و یا کارگردان های خلاق هم به همین شکل است؟

به نظر من هیچ تفاوتی نخواهد کرد که در چه زمینه ای طراحی می کنید، قواعد مانند قبل است. طراحی در کل تلاش می کند که با زیر و رو کردن مشکلات بهترین راه حل را پیدا کند. حتی اگر روی یک صفحه نمایش کامپیوتر باشد، در کل تجربه کاربری می تواند قابلیت شخصی سازی و موضوع گرایی بالایی داشته باشد.

طراحی را به مردم بدهید

علارغم میل باطنی ما طراحان، ما هیچ کنترلی روی چگونگی تعامل مردم با کارهایمان را نداریم. البته با وجود این واقعیت، خیلی از اوقات ایده ها و ابتکارات جدید از همین رفتار ها نشئت می گیرد. 

 بمباران های نخی، هنرهای خیابانی و geocachingها – با وجود آنکه تمام این حالت ها فقط استفاده غیر معمولی از چیزهایی دور و بر ما هستند اما با این وجود همیشه به صورت کامل حرف تازه ای برای گفتن دارند.

رهبران طراحی و سوابق محیطی

مردم ابزارها و راه حل های خودشان را بر اساس چیزهایی که دور و برشان وجود دارد، می سازند. وقتی که شما در یک پارک قدم می زنید و می بینید که افرادی دوچرخه شان را برای ایستادن به درخت لم داده اند، این خوده طراحی است. در آن وقت طراحان هوشمند واقعا به این فکر می رسند که درخت یک جای خوب از نظر اندازه و شکل برای اقامت دوچرخه است و در این هنگام اگر دوچرخه سوار دیگری این چیز را می بیند در ذهن خودش می گوید عجب! جای عالی برای دوچرخه من نیز هست.

درباره این فکر کنید که چنین عملی چگونه می تواند در طراحی شما تاثیر بگذارد. آیا استفاده ای دیگر برای این قضیه وجود دارد که کاربر می بیند ولی شما نمی بینید؟

از دیگران به عنوان یک تصور جانبی استفاده کنید

فرصت ها برای بهتر کردن طراحی شما در اطرافتان وجود دارند. اگر شما به کارتان بیش از حد وابسته اید و به آن نزدیک شده اید از یک دوست یا حتی یک غریبه در خواست کنید که یک ارزیابی سریع روی کارتان انجام دهد.

نگاه کنید ببینید که دیگران چگونه روی کارهای شما نظر می دهند. اگر آنها اشاره ای داشتند به اینکه شما چیزی را جا گذاشته اید یا کاری را انجام نداده اید «در جهت بهتر کردن» سعی کنید که بیشتر با این کاربر ارتباط برقرار کنید و از اظهار نظر های او بیشتر حمایت کنید. هیچوقت سعی نکنید که مشاهدات دیگران را با نگاهی بی اعتنا جواب دهید.

تغییرات کوچک

خیلی از اوقات کوچکترین تغییری می تواند تاثیر بسیار زیادی را در راحت تر و بهتر کردن محصول شما برای استفاده کاربر داشته باشد. برای مثال اگر که شما دکمه Call To Action را بجای سایدبار در بالای وبسایت قرار دهید خیلی راحت تر می شود از آن استفاده کرد. اگر برای آیکن های منو از رنگ های جذابی استفاده کنید، می تواند بیشتر استفاده شود. بزرگ کردن متن فونت های یک وبسایت هم می تواند در جای خود تاثیر گذار باشد.

این مثال ها تغییراتی  به ظاهر کوچک و ناچیز هستند اما در بسیاری از اوقات می تواند تاثیر عمیقی در کار با محصول شما را ایجاد کند.

تاثیر انسان

بسیاری از مردم هیچگاه به این فکر نمی کنند که خیلی از اعمالی که انجام می دهند خود می تواند سبب ایجاد یک طراحی جدید شود. برای مثال زمانی که شما می بینید مردم برای نوشتن یک یادداشت،  ایمیل یا تلفن همراه از پشت کارت تبلیغاتی شما استفاده می کنند، این خود می تواند یک ایده برای شما باشد.

مردم چگونه با طراحی شما ارتباط برقرار می کنند؟ فییدبک های مردم در این بحث بسیار کار آمد هستند. طراحی شما یک بار زندگی می کند و به بخشی از دنیا تبدیل می شود و مردم از آن برای گرفتن کارآمدترین نتیجه استفاده می کنند.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات