جشنواره بهارانه راکت! ۳۵% تخفیف ویژه بر روی دوره‌های آموزشی

مشاهده دوره‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
برنامه نویسان روزانه چند ساعت کار می‌کنند؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

برنامه نویسان روزانه چند ساعت کار می‌کنند؟

شما چه فکری می‌کنید؟ به نظر شما برنامه نویسان روزانه چند ساعت مشغول کار کردن هستند؟ اکثر مردم ۸ تا ۹ ساعت را به عنوان جواب انتخاب می‌کنند. حتی برخی دیگر می‌گویند که آن‌ها روزانه بیش از ۱۲ ساعت هم کار می‌کنند. گرچه این ادعا در بعضی مواقع درست است، اما مقدار ساعات کاری تمام برنامه نویسان نیست. چون شما نمی‌توانید پرسه زدن در وب را به عنوان کار کردن تلقی کنید، می‌توانید؟

بنابراین در این مقاله قصد دارم به شما بگویم که برنامه نویسان واقعا در طول روز چقدر کار می‌کنند و منظورم از کار کردن، نشستن پشت میز و گشت‌زنی در اینترنت نیست. همچنین سعی می‌کنم علت این موضوع را بیان کرده و عوامل تاثیرگذار در مدت زمان کار کردن فرد را توضیح دهم. پس بیایید شروع کنیم.

برنامه نویسان چند ساعت کار می‌کنند

بیشتر برنامه نویسان در طول روز ۸ ساعت کار می‌کنند، اما این ۸ ساعت شامل ناهار خوردن، جلسات تیمی، کدنویسی، تحقیق و هرگونه فعالیت مرتبط با کامپیوتر نیز می‌باشد. همه چیز در یک دنیای بی نقص اینگونه کار می‌کند، اما همیشه همه چیز بی نقص و عالی نیست. بیایید به احتمالات مشترکی که در بین اکثر برنامه نویسان وجود دارد نگاهی بیاندازیم.

بیشتر برنامه نویسان روز خود را با نوشیدن قهوه و گفتگو با همکاران خود آغاز می‌کنند. احتمالاً بعد از انجام این کار، زمانی را صرف گشت‌زنی در اینترنت، خواندن اخبار و مسائل دیگر خواهید کرد. سپس محیط کار خود را آماده و وقتی شروع به کار می‌کنید، زمان ناهار خوردن فرا می‌رسد. وقتی ناهار را میل کردید، ساعت حدود ۱ بعد از ظهر خواهد بود. سپس ۲۰ دقیقه استراحت کرده و واقعاً شروع به کار می‌کنید. شما ۲ ساعت کار می‌کنید و حالا مجبور هستید به جلسه کاری بروید. بعد از اتمام جلسه، ساعت ۴ بعد از ظهر است. اکثر مردم منتظر ساعت ۵ هستند تا بتوانند به خانه برگردند. حداقل ۲۵ درصد از توسعه‌دهندگان دنیا روزهای خود را اینگونه سپری می‌کنند.

عوامل تعیین کننده در مدت زمان کار برنامه نویسان

فاکتورهای زیادی مدت زمان کار برنامه نویسان را در طول روز تعیین می‌کنند. اولین فاکتور را می‌توان محل قرارگیری میزکار دانست. اگر در شرکتی کار می‌کنید که دارای ردیف‌هایی با ۱۰ میز موازی است، یعنی همه می‌توانند فعالیت‌های شما را مشاهده کنند؛ بنابراین کار نکردن بسیار سخت‌تر خواهد شد. اگر دفترکار خود را دارید یا میزکارتان در گوشه ای قرار دارد، افراد زیادی نمی‌توانند کارهایی که انجام می‌دهید را مشاهده کنند. سازنده و بهره‌ور بودن در چنین شرایطی بسیار سخت می‌باشد، زیرا اشخاص زیادی شما را به کار کردن مجبور نمی‌کنند.

فاکتور دوم را می‌توان مهلت‌های زمانی دانست. اگر برای پروژه‌ها و کارهای شما مهلت زمانی تعیین شده، یعنی باید بیشتر از قبل کار کنید تا سفارشات را در زمان تعیین شده تحویل دهید. مشاغلی وجود دارند که دارای مهلت‌های زمانی ثابتی هستند و شما حتماً باید در آن زمان کارها را به اتمام برسانید. بعضی دیگر از مشاغل نیز دارای مهلت‌های زمانی انعطاف‌پذیرتر هستند.

رئیس شما آخرین عامل تاثیرگذار در مدت زمان کار کردن شماست. اگر رئیس شما جدید بوده و از ابتدا در شرکت حضور نداشته است، کارها کمی راحت‌تر خواهند بود. اما اگر رئیس شما یکی از بنیانگذاران قدیمی شرکت باشد، کارها سخت‌تر خواهند شد.

چرا برنامه نویسان ۸ ساعت در روز کار نمی‌کنند

حال این سوال باقی می‌ماند که چرا برنامه نویسان ۸ ساعت در روز کار نمی‌کنند؟ در درجه اول این موضوع به انگیزه فرد مقابل بستگی دارد. اگر در پروژه‌ای که شخصاً آن را دوست ندارید برای شخص دیگری کار کنید، انگیزه شما خیلی بالا نخواهد بود و احتمالاً بیشتر وقت خود را صرف پرسه‌زنی در اینترنت می‌کنید. اما اگر شرکت خودتان را داشته باشید، احتمالاً حتی بیشتر از ۸ ساعت در روز کار می‌کنید زیرا می‌خواهید شرکتی موفق داشته باشید.

نتیجه‌گیری

در آخر می‌توان گفت که بیشتر برنامه نویسان به طور واقعی در طول روز بین ۲ تا ۴ ساعت کار می‌کنند. البته اشخاصی هستند که بیشتر از این‌ها کار می‌کنند اما تعداد آن‌ها خیلی نیست. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده و توانسته باشم به شما کمک کنم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.14 از 7 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی