چگونه در میان افرادی ناآشنا به طراحی، از طراحی دفاع کنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

چگونه در میان افرادی ناآشنا به طراحی، از طراحی دفاع کنید

بیشتر شرکت‌ها از طراحی برای بهره بردن از تمام مزیت‌های‌ش استفاده نمی‌کنند. اما حال اگر فکر می‌کنید که یک طراح تنها در شرکت هستید و یا اینکه با عده‌ای از افراد غیر طراح محاصره شده‌اید، در این نوشته قصد داریم به شما بگوییم که چرا طراحی خوب می‌تواند تجارت خوبی نیز بوجود بیاورد.

دفاع از طراحی

خبر خوب

تجربه کاربری دیگر مسئله جدیدی نیست و تقریبا در حال حاضر بسیار فراگیر شده است. در حالی که در عصر حاضری باز طراحان شاید سعی فقط در زیبا ساختن چیزی را داشته باشند، اما تجربه کاربری‌ست که باعث می‌شود یک شرکت یا تجارت در میان جمعیت مختلف، به موفقیت و شهرت برسد. با آوردن مثال‌های موفقی مانند فیسبوک، اپل، پینترست و… که شرکت‌های طراحی محوری هستند، می‌توان به این نتیجه رسید که فرهنگ طراحی محور می‌تواند نوآوری را به کارتان بیاورد و در نهایت باعث بوجود آمدن محصول خوبی شود. 

خبر بد

بسیاری از طراحان در حال حاضر وجود دارند که به دلیل شرایط کاری و اتمسفر فضای کار و فرهنگ سنتی، محدودیت‌هایی در زمینه طراحی دارند، وجود افراد مختلف غیر طراح و ناآشنا به طراحی نیز به همین موضوع ختم می‌شود. افرادی که به طراحی آشنایی ندارند معمولا در رابطه با تجربه کاربری نگرانی ندارند و به مسائل منحصر به فرد نگاه مخصوصی ندارند، نیاز است که آن‌ها برای رفع این مشکل به محصول به عنوان یک مجموعه یا چیزی کلی نگاه کنند. این موضوع باعث می‌شود که بتوان به تجربه کاربری نگاهی درست‌تر و دقیق‌تر داشت.

حال چه؟

تمام این موارد به این معناست که طراحان باید از کارشان و وظیفه‌ای که دارند در مقابل افرادی که با طراحی آشنایی ندارند دفاع کنند و ارزش کارشان را بیان نمایند. در اینجا می‌توانید چگونگی این موضوع را مشاهده کنید:

مربیان و اسپانسرهایی را پیدا کنید

طراحان در هر درجه از شرکت باید اسپانسر‌ها و مربیانی را پیدا کنند، اما منحصرا باید فردی باشد که با اهمیت طراحی خوب در تجارت و شرکت آشنایی و آگاهی داشته باشد.

دفاع از طراحی

طراحی را به عنوان یک چیز مؤثر نشان دهید

یک مؤسسه غیر دولتی در بوستون، که روی مدیریت طراحی تمرکز دارد، در یک تحقیق نشان داده که در یک دهه اخیر، شرکت‌های مبتنی بر طراحی رشد بسیار زیادی را در مقایسه با شرکت‌های دیگر داشته‌اند و جایگاه بالایی را بدست آورده اند. این موضوع بدان معناست که پیروی کردن از موارد موجود در طراحی، باعث آشکار شدن مزایای قابل توجهی می‌شود.

بوجود آوردن تفاوت

نه تنها طراحی خوب می‌تواند روی زیبایی و کارایی محصول‌تان تاثیر زیادی بگذارد، بلکه تاثیر عمیقی روی برند و اعتبار شرکت نیز می‌گذارد، این موضوع باعث بوجود آمدن تفاوت در میان شرکت شما و هزاران شرکت مختلف در آن بیرون شود. موضوع بسیار ساده‌ای است: چیزی که برای مشتریان خوب است، در نهایت برای شما نیز خوب خواهد بود.

نظر شما!

شنیدن راهکارهای شما برای خلاص شدن از اینگونه مشکلات را بسیار دوست داریم. آیا صدای طراحی در محل کار شما شنیده می‌شود؟ آیا تا به حال نقش مهم طراحی در شرکت را برای افرادی که طراح نیستند نشان داده‌اید؟ یا اینکه توانسته‌اید به گونه‌ای آن را مدیریت کنید که بتوانید اهمیت آن را نشان دهید؟ در قسمت نظرات این موضوعات را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا