چگونه مشتری را متقاعد کنیم که الان وقت طراحی مجدد وبسایت‌ش است ؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

 چگونه مشتری را متقاعد کنیم که الان وقت طراحی مجدد وبسایت‌ش است ؟

یکی از لذت های فریلنسر بودن در این است که اگر شما کارتان را انجام بدهید، شما مشتری هایی را خواهید داشت که سال های سال با شما می مانند. این واقعا لذت بخش است اگر بدانید مردم از کارهای سخت‌کوشانه شما تقدیر می کنند، این حالت باعث می شود یک رابطه مبتنی بر اعتماد نیز شکل بگیرد.

بعد از مدتی ممکن است متوجه شوید برخی از مشتری ها به سختی نیاز دارند که وبسایت‌شان مجددا طراحی شود و روی برخی از موارد آن تجدید نظر گردد. البته این بدان معنا نیست، وبسایتی را که شما ایجاد کرده‌اید بد است، نه. اما با گذشت چند سال از عمر وبسایت و پیشرفت تکنولوژی های مربوط به این زمینه ممکن است تاریخ مصرف وبسایت بگذرد. 

به شخصه احساس می کنم که با گذشت هر سال در کاری که انجام می دهم – طراحی و توسعه - فرد بهتری می شوم. وبسایتی که من ۵-۱۰ سال پیش طراحی کردم و هم اکنون نیز موجود است مطمئنا با استانداردهای هم اکنون طراحی هم خوانی کلی ندارد و مشکلاتی نیز دارد.

بعضی از اوقات به وبسایت هایی که یک یا چند سال پیش طراحی کرده‌ام نگاه می کنم و خیلی دوست دارم در چنین حالت های ببینم اگر از فلان اسکریپت مدرن در آن استفاده کنم به چه صورتی در می آید. 

خب همین موضوع یک دلیل شخصی است تا با مشتری در رابطه با طراحی مجدد وبسایت بحث کنیم. این بحث مطمئن سر آوردن تکنولوژی های جدید به وبسایت و کسب میزان سرمایه‌ای برای خود است. یکی دیگر از مواردی که بعضی وقت ها نیز پیش می آید این است که وبسایتی که تاریخ مصرف آن گذشته ممکن است عواقب بدی را برای مشتری‌تان ایجاد کند.

وبسایت هایی که تاریخ مصرف آن ها گذشته است، مشتریان‌ش به عواقب زیر دچار می شوند:

  • آن ها شما را رها کرده و به سراغ رقبای‌تان می روند
  • میزان زمان و پول الکی را برای بروزرسانی صفحه های ایستا و یا مدیریت محتوای ساخته شده در ۲۰۰۱ هدر می کنند.
  • مشکلات و تناقض های بهینه سازی موتورهای جستجوگر با الگوریتم های گوگل به وجود می آید.
  • به احتمال زیاد مشکلات و حفره های امنیتی زیادی در برنامه یا اسکریپت ایجاد می شود.
  • ادغام با شبکه های اجتماعی را از دست می دهد.
  • در ساختن یک وبسایت سازگار با موبایل و دستگاه های مختلف کاربران دچار مشکل می شود.
  • از سازگای با مرورگرهای مختلف برخوردار نخواهد بود.

درباره این موضوع چکاری انجام دهیم

به احتمال زیاد یکی از بهترین کارها برای نزدیک کردن مشتری به چنین موضوعی حرف زدن های زمان بندی شده با مشتری در این رابطه است. امکان دارد مسافرت نیز کنید و آن ها را به یک نهار دعوت نمایید. 

وقتی موضوع به وبسایت رسید، به آن ها بگویید که انجام چنین کاری می تواند فایده بسیار زیادی برای وبسایت داشته باشد. لیستی از این فایده ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه تان ذخیره می شود و با داشتن یک سیستم مدیریت محتوا جدیدتر مانند وردپرس کارایی‌ وبسایت چند برابر می شود.
  • قادر به ساختن پوسته های متنوع و کارا برای دستگاه های مختلف خواهید بود.
  • از تکنولوژی ها و ویژگی های جدید بهره مند خواهید شد.
  • برای بالا بردن شهرت برند تجاری می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

مطمئنا این لیست می تواند موارد دیگری را نیز در خود قرار دهد. هدف آن است که به آن ها ویژگی هایی را معرفی کنیم که از داشتن آن ها بی بهره بوده اند. بعد از این کار حال به آن ها نمونه کارهای‌ جدید‌تان را نشان دهید. در نمونه ها به ویژگی ها و لایه بندی وبسایت و مواردی که فکر می کنید برای مشتری مفید است اشاره کنید. توضیح دهید که چگونه مشتری‌های دیگر‌تان از تکنولوژی های جدید استفاده می کنند و آن ها چطور توانسته اند به کمک آن ها بیایند.

بودجه آن ها را در نظر داشته باشید

امکان دارد مشتری شما در رابطه با شنیدن مورد آخری که به آن ها می گویید واقعا مشتاق باشند. فروش یک محصول به آن ها باید یکی از توانایی های پایه شما باشد. اما یکی از مهمترین موارد در این زمینه برای مشتری این است که پروژه برای آن ها چقدر هزینه بر است. متقاعد کردن آن ها برای خرج کردن پول و هزینه همیشه یکی از بزرگترین چالش ها است. سرمایه گذاری روی وبسایت فقط مربوط به ظاهر آن نمی شود بلکه باید جنبه کارایی آن را نیز در نظر بگیرید و این مورد که اگر چنین اقدامی انجام شود آیا روی میزان فروش و بازدید تاثیر مثبتی خواهد گذاشت یا خیر.

منحصرا برای مشتری هایی که منابع خوبی را برای وبسایت‌شان صرف می کنند، بسیار مهم است که اشاره شود استفاده از سیستمی مانند وردپرس به چه میزان می تواند در هزینه های آن ها صرفه جویی کند. ممکن است این موضوع برای مشتری هایی که چند سال پیش وبسایت‌شان را مجددا طراحی کرده‌اند اهمیتی نداشته باشد اما برای مشتری هایی که بیشتر از ۵ سال است وبسایت‌شان بازطراحی نشده است، صرفه جویی در هزینه و کم کردن نرخ ها واقعا می تواند دلیل قانع کننده خوبی برای طراحی مجدد است.

در حقیقت هر کسی که با آن کار می کنید از شما خواهد پرسید «برای انجام این کار چه میزان هزینه لازم است؟».  درچنین مواقعی خیلی خوب است که اگر یکسری پیشنهاد های آماده را براساس ویژگی های وبسایت داشته باشید تا به مشتری بدهید. این کار هم یک فضای آرام برای خواندن و مطالعه می دهد هم خودتان از سردرگمی خلاصی پیدا می کنید.

در نهایت

وقتی که یک وقت آزاد داشتید بهتر است نگاهی به نمونه کارهای‌تان بیاندازید. روی چند مورد از کارهای قدیمی مطالعه‌ای کنید و یک یا چند مورد از آن ها که فکر می کنید واقعا با طراحی مجدد فواید زیادی خواهند برد را انتخاب کنید. به وبسایت رفته و مشاهده کنید که چه چیزهایی در وبسایت وجود ندارد. بعد از آن یک زمان را برای گفتگو با صاحب وبسایت آماده کنید.

اگر یک رابطه را براساس اعتماد ایجاد کرده باشید، آن ها خیلی دوست دارند تا حرف های شما و پیشنهاداتان را گوش دهند. در رابطه با حرف هایی که می زنید اعتماد کامل داشته باشید و قولی ندهید که نتوانید آن را عملی کنید. تنها به آن ها بهترین و صادقانه ‌ترین قدم ها را بگویید. امکان دارد که فقط با کارهای زیادی روبرو شوید تا اینکه بدانید با آن ها چه کاری انجام دهید. موفق باشید!

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات