چگونه یک صفحه اینستاگرام جذاب ایجاد کنیم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 12 دقیقه

چگونه یک صفحه اینستاگرام جذاب ایجاد کنیم؟

در این مقاله از سایت راکت، قصد دارم نحوه ساخت یک صفحه اینستاگرام جذاب را به شما آموزش دهم. اگر شما یک صفحه اینستاگرامی دارید اما فالوور یا دنبال‌کنندگان زیادی ندارید و یا حتی پیج اینستاگرام ندارید اما قصد دارید که وارد این پلتفرم بسیار محبوب شوید، بدون شک، این مقاله برای شما سودمند خواهند بود. دنیای اینستاگرام برای کسانی که می‌خواهند کسب و کار خود را معرفی کنند و همچنین به تولید محتوا بپردازند فوق‌العاده است.

پس از مطالعه این مطلب، شما 8 نکته مهم و اساسی برای داشتن یک صفحه اینستاگرام تصویری جذاب را می‌آموزید. در ادامه شما را به خواندن این مقاله جذاب و البته کاربردی دعوت می‌کنم.

اینستاگرام در واقع یک پلتفرم رسانه اجتماعی این دهه است که محبوبیت زیادی بدست آورده و رشد بسیار زیادی داشته است. اینستاگرام به یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای عده زیادی از مردم تبدیل شده است و برای اهداف متعدد ایجاد شده است. از شرکت‌های میلیارد دلاری مانند Snickers گرفته تا اینفلوِئنسرها و فریلنسرها. اینستاگرام هرچیزی را که آن‌ها می‌خواهند، دارد. مهم نیست که به چه چیزی می‌خواهند برسند و اصل، توجه کاربران است.

برای انجام هر کاری، چه برای متقاعد کردن شخصی برای استخدام شما به عنوان یک فریلنسر و چه برای گسترش آگاهی درباره بیزینس خود و کارهایی که می‌خواهید انجام دهید باشد، در هر صورت، نیاز به دقت و توجه کاربران دارید.

به همین ترتیب، استفاده از اینستاگرام بسیار زیاد شده است، زیرا مردم به قدرت عظیم و گسترده اینستاگرام پی بردند. در واقع، خیلی طول نکشید که اینستاگرام به تعداد خارق‌العاده 1 میلیارد کاربر درماه رسید.

ثابت شده است که اینستاگرام ابزاری مؤثر برای جلب توجه مردم و انتشار پیام مورد نظر شما است، اما با افزایش کاربران، رقابت بیشتر و بیشتر می‌شود. دیگر فقط کافی نیست که روی یک عکس ضربه بزنید، آن را آپلود کنید و سپس منتظر بمانید تا نتایج را به شما نشان دهد. اکنون، برای داشتن عملکرد بهتر و پیروزی در این پلتفرم به یک استراتژی خوب و فکر شده و با برنامه‌ریزی بهتر نیاز دارید.

از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم تصویری است که در آن محتواها تصویری هستند، محتوای تصویری همه چیز است. البته به عنوان یک طراح، شما یک قدم جلوتر هستید، اما برای موفقیت کامل در اینستاگرام، باید بدانید که چگونه یک صفحه اینستاگرام جذاب بصری (تصویری) بسازید که در بین کاربران زیادی برجسته شود و توجه مردم را به خود جلب کند. 

چگونه یک صفحه اینستاگرام جذاب ایجاد کنیم؟

قبل از شروع به ارسال پست در اینستاگرام، شما می‌توانید یک تم کلی را برای صفحه اینستاگرامی خود در نظر بگیرید. به تمی که می‌خواهید با آن دیده شوید و همینطور به احساساتی که می‌خواهید خلق کنید، فکر کنید. با ایجاد تم، می‌توانید پست‌ها و پروفایل اینستاگرام خود را یک‌دست‌‌تر کنید. ساخت یک تم برای صفحه اینستاگرام عالی است. زیرا این امر باعث می‌شود پروفایل شما به سرعت تشخیص داده شود و همچنین سبب می‌شود تا از رقبای خود متمایز شوید.

چندین المان برای ساخت تم برای پست‌های اینستاگرام شما وجود دارد، و این المان‌ها یک تم کلی را تشکیل می‌دهند، اما این‌ها مهم‌ترین جنبه‌هایی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید:

۱. یک طرح رنگ را انتخاب کنید

داشتن رنگ‌بندی ثابت و مداوم در اینستاگرام ساده‌ترین راهی است که شما می‌توانید به سرعت، پروفایل اینستاگرام خود را از لحاظ بصری جذاب کنید.

ایجاد یک طرح رنگی نیز ساده است! به سادگی رنگ‌هایی را که برای صفحه اینستاگرامی خود می‌خواهید را انتخاب نمایید و سپس با همان رنگ‌ها پست‌های خود را آماده و منتشر کنید. لزوما نیاز نیست که پست‌های شما فقط تک رنگ باشند، بلکه تمرکز بر روی طرح‌های گرم و سرد و همچنین انتخاب یک رنگ و سپس ترکیب رنگ‌های مختلف از رنگ‌های انتخاب شده، بهتر است.

شما می‌توانید 1 تا 3 رنگی را که می‌خواهید روی آن ها تمرکز کنید، انتخاب کنید و همیشه در پست‌های از آن رنگ‌ها استفاده کنید. به صفحه اینستاگرام کوکا کولا نگاهی بیندازید. مهم نیست که در کدام قسمت از صفحه باشید، کاملا واضح است که آن‌ها، شما را با رنگ‌هایی که می‌خواهند، با برند خود مرتبط می‌سازند.

استفاده از یک طرح رنگ‌بندی ثابت برای یک تم ثابت مهم است و این به شما امکان می‌دهد تا پست‌ها و پروفایل شما منسجم‌تر برسند، اما مهم‌تر از همه، کمک می‌کند تا پست‌های شما فوراً قابل تشخیص باشد. پس از انتخاب رنگ‌های خود، روش‌های مختلفی برای هماهنگ کردن پست‌های شما با طرح رنگی وجود دارد.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها ادیت آن‌ها است و پس از آن، افزایش تعداد اشیای موجود در تصویر است که هم‌رنگ طرح رنگی شماست.

یکی دیگر از روش‌های معمول و موثر این است که به طور استراتژیک عناصر و المان‌ها را در تصاویر خود که رنگی از طرح رنگ‌بندی شما دارند، درج کنید.

۲. یک فیلتر انتخاب کنید و با آن ادامه دهید

این شبیه به داشتن یک طرح رنگی است، اما چیزی وجود ندارد که به شما بگوید نمی‌توانید با فیلتر کار و همچنین از آن استفاده کنید.

انتخاب یک فیلتر و سپس استفاده مداوم از آن، راه نهایی برای انسجام بیشتر پست‌های شما است. فیلتر به پست‌های شما استایل یک‌دست‌تری می‌دهد، و این به شما امکان می‌دهد که ارتباطی مشهود بین همه پست‌های خود ایجاد کنید.

استفاده از یک فیلتر ثابت برای ارتباط بیشتر مخاطب با پست‌های شما بسیار ساده است. به راحتی می‌توانید فیلترهای اینستاگرام (یا فیلترهای هر برنامه‌ی دیگری) را ببینید و سپس یکی را که دوست دارید انتخاب کنید. از این به بعد، از فیلتر منتخب شما، در تمام پست‌های خود استفاده کنید.

به صفحه اینستاگرام Aleksandrazee نگاهی بیندازید. او با استفاده فیلترهای ثابت، توانسته است یک صفحه بسیار منسجم ایجاد کند که بسیار جذاب باشد.

۳. گرفتن عکس‌های فوق‌العاده را فراموش نکنید

اول از همه به این نکته توجه کنید. قبل از انجام هر کاری، بسیار مهم است که بیش از همه به این موضوع توجه کنید. دلیل این امر این است که ذخیره یک تصویر با کیفیت پایین با کمک یک فیلتر بسیار سخت است.

اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی با دید بصری و تصویری است و این باعث می شود که به تصاویری که می گیرید توجه زیادی کنید. نه اینکه فقط به ادیت آن‌ها بپردازید.

برای گرفتن عکس‌های باکیفیت و عالی، دیگر نیازی به دوربین بسیار گران قیمت ندارید. گوشی هوشمند همراه شما کافی است. فقط اطمینان حاصل کنید که هنگام عکاسی، هیچ اشتباهی مرتکب نمی‌شوید، مانند داشتن یک لنز کثیف، لرزش، گرفتن عکس‌های تار و غیره. همچنین، هنگام عکس گرفتن، به چیزی که می‌خواهید در مورد آن پست بگذارید، فکر کنید و رعایت این نکته سبب می‌شود شما یک مرحله دیگر به هدف خود نزدیک‌تر ‌شوید.

۴. یک موضوع انتخاب کنید

این مورد فوق‌العاده مهم است. همانطوری که تصاویر شما چگونه به نظر برسند نیز بسیار مهم است، پست‌های شما هم اگر تنها زیبا باشند اما از لحاظ محتوایی هیچ ارزشی نداشته باشند، شاهد بازدهی بالایی نخواهید بود.

به همین دلیل است که شما نه تنها باید به ساخت تصاویر جذاب توجه کنید بلکه باید روی آنچه می‌خواهید از آن‌ها عکس بگیرید، نیز متمرکز شوید.

از خود بپرسید: "دنبال‌کنندگان و هواداران من به چه چیزی علاقه دارند؟" و سپس بر اساس آن پست‌هایتان را آماده کنید.

از این گذشته، این ممکن است مهم‌ترین قدم برای تهیه محتوای جذاب بصری باشد، بنابراین به آن توجه بیشتری کنید.

۵. تصاویر خود را بررسی کنید

قبل از ارسال پست در اینستاگرام، باید اطمینان حاصل کنید که شرایط استاندارد را دارد. هم از نظر کیفیت و هم ازنظر تم و استایل.

آیا پست شما با تم تصویری و بصری شما مطابقت دارد؟ آیا پست شما با سبک و استایل، طرح رنگی و تم کلی شما مطابقت دارد؟

اگر این‌چنین است، عالیه! ادامه دهید و پست را ارسال کنید. اگر اینطور نیست، ممکن است بخواهید دوباره در مورد ارسال آن فکر کنید.

۶. از نور طبیعی استفاده کنید

اغلب، نورپردازی بد، علت کم کیفیت بودن تصاویر در اینستاگرام است و من نمی‌دانم چقدر باید تاکید کنم که نورپردازی خوب، برای کیفیت پست‌های اینستاگرام شما مهم است.

اگر برای تصاویر خود از نورپردازی بد استفاده می‌کنید، دیگر چندان اهمیتی ندارد که شما از رنگ‌ها و فیلتر ثابت استفاده می‌کنید یا خیر، زیرا استفاده از نورپردازی خوب، اساس گرفتن یک عکس عالی و با کیفیت در اینستاگرام است.

و مطمئن شوید که از نور ضعیف استفاده نمی‌کنید، به‌عنوان مثال استفاده از یک لامپ برای عکس گرفتن. نور طبیعی همیشه بهترین گزینه است. با نور طبیعی، می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت بالاتر و وضوح و کیفیت بیشتری بگیرید.

۷. برای محتوای عکس برنامه‌ریزی کنید

بیشتر افراد در اینستاگرام فقط تصاویر را برای آپلود به صورت رندومی انتخاب می‌کنند، اما به این واقعیت توجه کنید که پست‌های اینستاگرام شما بعد از ارسال، در پروفایل شما مانند یک کولاژ به نمایش گذاشته می‌شوند، و توجه به چگونه به نظر رسیدن پست‌ها، بخشی از جذابیت پروفایل اینستاگرام شماست.

به اشتراک‌گذاری تصویر جذاب قدم اول است، اما اگر شما واقعا می‌خواهید بیشتر از یک تصویر جذاب داشته باشید، باید برای محتوای عکس برنامه‌ریزی داشته باشید.

توجه خودتان را به این جلب نکنید که تصویر از نظر دیگران چطور است، به این جلب کنید که چطور می‌توانید یک تصویر جذاب و منسجم داشته باشید.

قبل از به اشتراک گذاشتن هر پست جدید، از خود بپرسید "با دیدن این عکس چه حسی به من دست خواهد داد؟" با استفاده از نظر خود می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید.

۸. پروفایل خود را به درستی تکمیل کنید

وقتی نوبت به راه‌اندازی صحیح پروفایل اینستاگرام شما می‌رسد، فقط به دنبال ساخت محتوای جذاب تصویری برای صفحه اینستاگرامی خود نیستید. حتی اگر محتوای تصویری که پست می‌کنید نقش مهمی در موفقیت شما در اینستاگرام دارد- مهم نیست که چه چیزی را می‌خواهید بدست آورید - اگر هنوز پروفایل خود را به درستی تکمیل نکرده‌اید و راه‌اندازی نکرده‌اید، موفقیت شما در این پلتفرم را دچار خدشه می‌کند.

به این ترتیب، برای شروع نیاز است که تمام فیلدها (اطلاعاتی که از شما خواسته شده) را در قسمت پروفایل اینستاگرام خود پر کنید.

با افزودن عکس پروفایل به اکانت خود شروع کنید. مطمئن شوید که عکس مورد نظر شما از کیفیت و جلب توجه بالایی برخوردار است. در حالت ایده‌آل، باید از رنگی قوی استفاده شود و یا رنگ تم بصری(تصویری) شما باشد. اگر برند شخصی خود را دارید و در واقع، خودتان مالک آن برند هستید، عکس خود را قرار دهید( بهتر است عکس یک شخص باشد). در اینستاگرام، تصویر پروفایل شما به صورت 110 در 110 پیکسل در اپلیکیشن‌های گوشی‌های همراه نمایش داده می‌شود. اما اگر عکس پروفایل خود را از طریق وبسایت مشاهده کنید، در اندازه بزرگ‌تری نمایش داده می‌شود، بنابراین اینستاگرام توصیه می‌کند برای داشتن کیفیت بهتر از تصویری استفاده کنید که در ابعاد 180 در 180 پیکسل باشد.

دوم، شما بخشی به نام بیو(Bio) در اختیار دارید که به‌عنوان قسمت توضیحات پروفایل شناخته می‌شود. این مهم‌ترین قسمت از پروفایل اینستاگرام شماست. شما حداکثر می‌توانید از 150 کارکتر برای بیوگرافی اینستاگرام خود استفاده کنید. بنابراین، مهم است که شما کاملاً واضح، مختصر و دقیق توضیحات خود را ارائه دهید.

صفحه اینستاگرام شما باید به سرعت به دیگران بگوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید و چرا باید شما را دنبال کنند.

در نهایت، شما می‌توانید از بخش اطلاعات تماس استفاده کنید. اگر پروفایل بیزینسی اینستاگرام دارید، می‌توانید ‌گزینه‌های مخاطب را به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید که شامل تماس، ایمیل و موقعیت مکانی است. اگر این کار را نکنید، هنوز این گزینه را دارید که وبسایت خود را به پروفایل خود اضافه کنید. این کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری را به مخاطبین خود در زمینه‌های مختلف دهید و همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا بگویید که چه کاری انجام می‌دهید.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و از نکاتی که گفته شده نهایت بهره را ببرید.

اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما و دیگران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@taktaz5557

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید