چگونه لاراول را یاد بگیریم ؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

چگونه لاراول را یاد بگیریم ؟

اگر در فرایند یادگیری لاراول به مشکل بر خورده‌اید، احتمالا پایه‌هایی که باید قبل از آن یاد می‌گرفتید را از دست داده‌اید. صبوری و تحمل، کلید موفقیت در برنامه‌نویسی هستند. این آموزش به شما لاراول را یاد نخواهد داد، بلکه مسیر یادگیری آن را به شما نشان خواهد داد. صبور باشید و به تمرین ادامه دهید.

PHP را یاد بگیرید

شما باید درک پایه‌ای از PHP داشته باشید، مگر این که می‌خواهید مستقیما به لاراول وارد شوید. اگر هیچ‌گونه آشنایی با PHP ندارید، بهتر است وقت خود را بر روی لاراول یا هر فریم‌وورک دیگری هدر ندهید. به سادگی می‌شود گفت که اگر PHP را بلد نیستید، بهتر است لاراول را نیز یاد نگیرید.

شما میتوانید بصورت رایگان از دوره آموزش پی اچ پی وبسایت راکت برای یادگیری php استفاده کنید 

برنامه‌نویسی با گرایش به آبجکت

اکثر مواقع، کد لاراول خود را گسترش خواهید داد. پس به دانشی در زمینه برنامه‌نویسی با گرایش به آبجکت خواهید داشت. برای یادگیری لاراول، مطمئن شوید که آبجکت‌ها، کلاس‌ها، وراثت‌ها، encapsulation، چکیدگی و پلی مورفیسم را به خوبی درک می‌کنید.

برای یادگیری کامل oop میتوانید از دوره آموزش شی گرایی php راکت استفاده کنید 

MVC

کنترلر View مدل، (MVD = Model-View-Controller) یک الگوی معماری است که اکثرا در توسعه وب استفاده می‌شود. اکثر فریم‌وورک‌های PHP مانند لاراول، بر پایه MVC ساخته شده‌اند. پس قبل از این که لاراول را یاد بگیرید، مطمئن شوید که الگوهای MVC را درک می‌کنید.

برای یادگیری کامل mvc میتوانید از دوره آموزش MVC و ساخت یک فریمورک مدرن راکت استفاده کنید 

الگوهای طراحی

لاراول از الگوهای طراحی زیادی مانند الگوی ساخت، الگوی نما، الگوی مخزن، الگوی استراتژی و الگوی provider استفاده می‌کند؛ پس باید آن‌ها را نیز یاد بگیرید.

شما در این مورد میتوانید از دوره اصول طراحی شی‌ گرا SOLID و آموزش دیزاین پترن ها در راکت استفاده کنید . 

آزمایش کردن

آزمایش کردن یک فرایند در توسعه، بسیار مهم است، اما اکثرا نادیده گرفته می‌شود. اکثر مردم به دلیل این که در معرض آزمایش قرار نگرفتند، آن‌ را سخت می‌دانند. لاراول، آزمایش با استفاده از PHPUnit را به خوبی پشتیبانی می‌کند.

کامپوزر

کامپوزر یک ابزار مدیریت پکیج برای PHP است. این ابزار برای مدیریت Dependencyها و بارگذاری خودکار استفاده می‌شود. پس بهتر است خود را با کامپوزر آشنا کنید.

PHP-FIG

PHP برای کدهای سریع و زیرکانه خود معروف است. همه به PHP به علت ساده لوح بودنش فحش می‌دادند. نگهداران و توسعه‌دهندگان PHP، گرد هم آمدند تا بر کد بد و زشت غلبه کنند و روش‌های خوب کدنویسی را استانداردسازی کنند. PHP-FIG نام گروهی‌ است که مسئولیت پیشنهاد‌ دهی استاندارهای یک کد مرتب را به عهده دارند. PHP Standard Recommendations، استانداردی است که توسعه‌دهندگان برای نوشتن یک کد مرتب استفاده می‌کنند.

پس از یادگیری موارد بالا، می‌توانید شروع به یادگیری خود لاراول بنمایید برای شروع کار با لاراول هم ما در راکت یک چارت مهارت با عنوان آموزش لاراول داریم که با طی کردن دوره های آن میتوانید به یک متخصص لاراول تبدیل شوید 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید