نحوه شروع یک تجارت در یک روز - بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 12 دقیقه

نحوه شروع یک تجارت در یک روز - بخش اول

شما می‌توانید با بودجه محدود و زمان کم، یک تجارت را شروع کنید. در حقیقت، شما می‌توانید بین زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوید و زمانی که می‌خواهید در شب بخوابید، یک تجارت را راه اندازی کنید. شما فقط به لیستی از منابع، ابزار و مقدار زیادی تمرکز احتیاج دارید.

مواردی وجود دارند که می‌توانند راه اندازی کسب و کار را آسانتر و سریع‌تر کنند. در مرحله اول، این موارد به شما کمک می‌کند تا از قبل از نوع شغلی که می‌خواهید ایجاد کنید آگاهی داشته و درک اساسی از بازار کار مورد نظر داشته باشید. همچنین می‌تواند به شما کمک می‌کند تا شغلی را انتخاب کنید که مبتنی بر خدمات باشد، مثل یک شرکت بازاریابی یا مشاوره به جای تخصص پیدا کردن در محصولات.

مشاغل مبتنی بر محصول نیاز به نمونه‌های اولیه و برنامه‌هایی برای توزیع و تولید دارند و راه اندازی اینگونه مشاغل اغلب نیاز به زمان دارد. با این حال، اگر از قبل می‌دانید که قصد فروش چه نوع محصولاتی را دارید یا تصمیم دارید تا یک فروشگاه خرده فروشی یا سایت تجارت الکترونیکی راه بیاندازید، شروع این کارها می‌تواند تا زمانی که محصولات مد نظر خود را پیدا نکرده‌اید به طول بیانجامد.

بنابراین، آیا آماده ساختن یک شغل هستید؟ لیست مفید ما می‌تواند کمکتان کند. از ابتدا تا پایان، مراحل لازم برای رسیدن به ایده و تحقق بخشیدن به آن را خواهید دید، این مراحل بنیادی را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید در روزهای آینده یک تجارت پر رونق را توسعه دهید.

۱. یک ایده بدهید.

با به وجود آوردن یک ایده کاری و با توجه به اینکه شما مشغول صرف کردن مقدار زیادی از انرژی و زمان خود در این کار جدید هستید، می‌تواند به شما در موضوعاتی که متناسب با علایق بی نظیرتان هستند کمک رسانی کنند. اگر شما از قبل یک ایده کلی را در ذهن خود به وجود آورده‌اید که خوشا به حالتان، اما اگر تا به حال به نوع مشاغلی که می‌توانید از آن‌ها شروع کنید فکر نکرده‌اید، چند دقیقه‌ای بنشینید و به بهترین نوع شرکتی که می‌توانید راه اندازی کنید فکر کنید. تصور کنید که یک سرمایه گذار یا یک بازرس، در حال بررسی پیش زمینه شماست تا مشخص کند آیا مهارت لازم برای ارائه خدمات خاص خود را دارید یا خیر. سپس سعی کنید در خودتان هماهنگی ایجاد کنید.

علاوه بر پیشینه‌ی خود، باید اطمینان حاصل کنید که شغل شما یک نیاز خاصی را نیز برآورده می‌کند. قرار است چه مشکلی را برطرف کنید؟ به عنوان مثال اگر قصد دارید یک کار حسابداری را شروع کنید، ممکن است تقاضای نوع خدمات ارائه شده در بین مشاغل مشابه شغل خود را مشاهده کنید. مشکلی که این مشاغل با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این است که در تلاش‌اند تا به جای پرداخت حقوق زیاد به یک حسابدار، کسی را پیدا کند که کارهای حسابداری را با قیمتی مقرون به صرفه انجام دهد. زمانی که مشکل را شناسایی کردید، می‌توانید به دنبال راه حلی برای آن بگردید و تجارت خود را طراحی کنید.

۲. مطابق با تحقیقات انجام شده عمل کنید

تحقیقات بازاری، بخش مهمی از راه اندازی مشاغل جدید است، اما نیازی به هفته‌ها تحقیق بر روی ایده‌تان نیست. در عوض، می‌توانید از بسیاری از ابزارهای موجود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی بازار کار شغلی که قصد شروعش را دارید استفاده کنید. برای روز اول، فقط کمی وقت بگذارید و مشخص کنید چه تعداد شغل‌های مشابه شغل شما در بازار وجود دارد و به نوع خدماتی که ارائه می‌دهند پی ببرید. چطور می‌توانید خودتان را از آن‌ها متمایز کنید؟ همچنین باید به اساس مشتری‌های آن‌ها توجه داشته باشید زیرا احتمالا آنه‌ا نشان دهنده اهداف شخصی‌تان هستند.

علاوه بر مشاغل موجود در بازار، باید وقت بگذارید و در جستجوی اطلاعاتی مهمی باشید تا از تقاضاهای لازم را برای محصول یا خدمات خود آگاهی پیدا کنید. اگر محلی هستید، صفحات اجتماعی  را جستجو کنید. اگر به فکر راه اندازی شغل تعمیرات موبایل هستید، ببینید آیا کسی در محله شما تقاضای همچین خدماتی را داشته است. اگر نمی‌توانید مطالب مفیدی را پیدا کنید، خودتان یک صفحه اجتماعی درست کنید و به سادگی سوال کنید آیا کسی به خدماتی که قصد ارائه آن‌ها را دارید علاقه‌مند است یا خیر.

۳. یک نام تجاری انتخاب کنید

اینکه ماه‌ها از وقت خود را برای پیدا کردن یک نام تجاری صرف کنید کار آسانی است، اما مهم است که سعی کنید چیز جذابی انتخاب کنید، مهمتر از آن این است که مطمئن شوید چیز خاص و بی نظیری باشد. قدم اول راحت است: به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید آیا شغلی هم نام شما در بازار وجود دارد یا خیر. اگر فقط قصد فروش در محله خودتان را دارید، هم نام بودن با شرکتی در آن طرف کشور مشکلی به نظر نمی‌رسد. با این وجود، ممکن است در دریافت وب سایت مورد نظر خود با مشکل مواجه شوید و مشتریان نتوانند شما را در نتایج سرچ پیدا کنند. پس بهتر است اسمی را انتخاب کنید که شخص دیگری از آن استفاده نمی‌کند.

حتی اگر جستجوی وب برایتان اهمیتی ندارد، باید مطمئن شوید که اسمی که انتخاب کرده‌اید مارک تجاری نیست. این موضوع در مورد هر محصول یا خدمات تخصصی‌ای که ارائه می‌دهید نیز صادق است. همیشه بررسی کنید تا مطمئن شوید نام‌ها محافظت شده نباشند. برای اطمینان از اینکه نام تجاری شما قبلا گرفته نشده است، باید با اداره امور ایالتی خود صحبتی داشته باشید زیرا اگر شخص دیگری با همین نام مشغول کار کردن باشد، نمی‌توانید در آن ایالت ثبت نام کنید.

۴. مخاطب مورد نظر خود را مشخص کنید

برای شما تعیین بازار هدف بخش مهمی از شروع یک کسب و کار جدید است. چه بخواهید کارتان محلی باشد و چه در محدوده جغرافیایی گسترده‌تر، چندین نقشه جمعیتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای شناسایی مخاطبان کلیدی خود استفاده کنید. اداره سرشماری برنامه‌هایی مانند "American FactFider" را برای کمک به دیگران مد نظر دارد. اگر قصد بازاریابی محلی دارید، این برنامه بسیار مفید است، زیرا مناطقی از شهر را که احتمالا گروه سنی ایده آل شما در آن قرار دارند را مشخص می‌کند.

همچنین می‌توانید کلمات کلیدی و تبلیغاتی را که توسط مشاغل خاصی که در حوزه شما استفاده شده است را با استفاده از ابزار تحقیق "SERanking’s Competitor SEO/PPC" مطالعه کنید. اگر وقت دارید که یک نظرسنجی سریع درست کرده و آن را در اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کنید، ابزاری مانند "SurveyMonkey" می‌تواند به شما کمک کند تا نه تنها نظرسنجی‌های مورد نیاز خود را درست کرده، بلکه به راحتی داده‌های ارائه شده را نیز مطالعه کنید. این ابزارها برای بدست آوردن اطلاعات فوری و به موقع ایده آل هستند.

۵. در مورد یک مکان تصمیم بگیرید

اگر قصد دارید تا کار خود را از امروز شروع کنید، احتمالا در خانه یا حتی روز میز آشپزخانه مشغول به کار هستید. اما لازم نیست آنجا بمانید. گزینه‌های محل کار را بررسی کرده و با دقت در مورد مزایای هر کدام فکر کنید. یک فضای همکاری می‌تواند انتخابی عالی برای یک تجارت جدید و رو به رشد باشد. "Coworker.com" می‌تواند به شما در یافتن فضایی با ابعاد مناسب و امکانات دلخواه کمک کند. اگرچه، نباید برای ترک فوری خانه  احساس فشار کنید. شما هنوز هم می‌توانید در خانه مشغول به کار باشید و از فضای همکاری به عنوان مکانی برای ملاقات با مشتری استفاده کنید.

اگرچه برخی از مشاغل نیاز به فضای اداری اختصاصی دارند. ممکن است یک تهیه کننده مالیات یا وکیل، برای جذب مشتری به یک دفتر با دسترسی آسان و دارای علائم حرفه‌ای نیاز داشته باشد. اگر هدف این است، یک نماینده املاک را پیدا کنید که بتواند شما را با فضای تجاری در دسترس و ارزان قیمت آشنا کرده و فضایی متناسب با نیازهای شما را برایتان فراهم کند.

۶. یک دامین بخرید

نام دامین شما یک تصمیم مهم است، پس بخشی از زمان خود را به فکر کردن به آن اختصاص دهید. کارشناسان می‌گویند که ارزش واقعی در ".com" است، پس اگر شما با نام تجاری خود ارتباط عمیقی برقرار کرده‌اید، می‌توانید با مشکل روبرو شوید. از ابزارهای "domain search GoDaddy’s" برای انتخاب آدرس دلخواه خود استفاده کنید. اگر اسم مورد نظرتان از قبل گرفته شده است، این ابزار تغییرات موجود را ارائه می‌دهد.

وقتی دامین مورد نظر خود را پیدا کردید، با خریدن آن کار را تمام کنید. شما فقط متعهد به هزینه نام آدرس خود هستید، که بسته به گزینه و نوع پرداختی که انتخاب می‌کنید، طی یک یا دو سال تمام می‌شود. زمانی که تجارت خود را راه اندازی کردید، باید مطمئن شوید که نام دامین خود را قبل از تاریخ انقضای آن تمدید کنید تا از از دست دادن آن به شخص دیگری جلوگیری کنید. هچنین سعی کنید نام تجاری خود را تا حد امکان بروز انتخاب کنید و از مرتبط کردن آن با مکان یا محصول خاصی خودداری کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا با گذشت زمان رشد و تکامل پیدا کنید.

۷. وب هاستینگ بگیرید

داشتن دامین تنها بخشی از فرآیند کار است. شما برای هاستینگ وب سایت خود به یک سرویس نیاز دارید که در مرحله بعدی طراحی‌اش خواهید کرد. GoDaddy و سایر ارائه دهندگان دامین، وب هاستینگ را پیشنهاد می‌کنند، اما هزینه آن‌ها لزوما ارزانترین نیست. از برترین سرویس دهندگان وب هاستینگ خرید کنید و به هزینه‌های مختلف آن توجه کامل داشته باشید. شما ماهانه هزینه‌ای را پرداخت خواهید کرد و احتمالا برای آن یک ایمیل برای شغل جدید خود نیز دریافت خواهید کرد. این با نام دامینی که برای خود انتخاب کرده‌اید مطابقت خواهد داشت، اما می‌توانید آن را به ایمیلی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید نیز منتقل کنید.

هزینه فقط قطعه کوچکی از این پازل است. شما باید به خدمات مشتری که وب هاستینگ شما فراهم می‌کند نیز کاملا توجه کنید. آیا شما قول یک خدمات رسانی تمام وقت را داده‌اید؟ آخرین چیزی که به آن احتیاج دارید این است که خدمات رسانی وب سایتتان از ۷ غروب به بعد تعطیل شود. در یک شب جمعه، مشتریانتان برای انجام کارهای ضروری نمی‌توانند به کسی دسترسی داشته باشند برای همین باید تا دوشنبه صبح ساعت ۸ منتظر بمانند تا دفترهای هاستینگ دوباره باز شوند. همچنین به دنبال سرویس دهنده‌های هاستینگی باشید که قول امنیت بالا را به شما داده‌اند تا وب سایت شما قربانی نقض امنیتی پر هزینه‌ای نشود.

۸. یک وب سایت بسازید

هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد. این دقیقا اولین جایی است که مشتریانتان برای کسب اطلاعات بیشتر از آنچه که ارائه می‌دهید به آنجا می‌روند. خوشبختانه، شما می‌توانید برای ساختن یک وب سایت از بسیاری از ابزارهایی که به سادگی یک الگو را انتخاب کرده و اطلاعات را بارگذاری می‌کند، مانند نحوه تماس با شما و ساعات کاری خود، کمک بگیرید. می‌توانید بقیه جزئیات سایت را بعدا تصحیح کنید، به خصوص زمانی که یک لوگو یا چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن داشته باشید.  سعی کنید نحوه ارتباط مشتریان با خود را آسانتر کنید. با این کار اگر مشتریانتان تقاضای برنامه‌ای خاص یا سوالاتی درباره‌ی محصولاتتان داشته باشند بتوانند راحت‌تر با شما در تماس باشند.

تعداد زیادی سازنده وب سایت DIY وجود دارد که باید آنها را مد نظر قرار دهید. WordPress رایگان و پرطرفدار است، اما فاقد قابلیت "drag and drop" است. شما می‌توانید این قابلیت را در سایت‌های Wix  و  Squarespace مشاهده کنید. این سایت‌ها کار را بدون کمک گرفتن از یک طراح گرافیکی برای ساخت یک وب سایت حرفه‌ای آسانتر می‌کنند، اما باید برای خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه‌ای پرداخت کنید. اگر می‌خواهید مارک تجاری چنین سایت‌هایی را حذف کنید، از شما خواسته می‌شود مبلغ ماهانه‌ای را پرداخت کنید. برای مثال هزینه  Wix 14 دلار و Squarespace 18 دلار در ماه است.

 منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی