چگونه شغل خود را به عنوان یک برنامه نویس ریموت شروع کنیم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

چگونه شغل خود را به عنوان یک برنامه نویس ریموت شروع کنیم؟

کار کردن از خانه به مدت چندین روز در هفته، یک امتیاز بسیار عالی برای برنامه نویسان به شمار می‌آید. ممکن است ۲۰ سال پیش این موضوع کم‌تر شناخته شده باشد اما حالا توسعه‌دهندگان از کارفرمایان خود همچین گزینه‌ای را تقاضا دارند. مردم فرصت کار کردن از راه دور را به اندازه مسافرت، مرخصی و یک برنامه کاری منظم ارزشمند می‌دانند. اگر چه روند جستجو برای یک کار استاندارد اداری در بین اکثر مردم شناخته شده است، اما به دست آوردن فرصت‌های کاری برای مشاغل از راه دور می‌تواند کمی مشکل باشد. امروزه تمام برنامه نویسان از نحوه‌ی جستجوی یک شغل ریموت مطلع نیستند و نمی‌دانند که باید به چه چیزی توجه کنند.

در اینجا چندین نکته اثبات شده و مفید در مورد چگونگی کار از راه دور را به صورتی موثر برای شما فراهم آورده‌ام. بیایید شروع به خواندن این مقاله کنیم!

جوانب مثبت و منفی فرصت‌های برنامه نویسی به صورت ریموت

وقتی از دور کاری صحبت می‌کنیم، اولین مزیتی که به ذهن ما می‌رسد راحتی و صرفه‌جویی در زمان است. شما برای رفتن به محل کار نیازی به تاکسی ندارید یا زمان خود را در ترافیک تلف نمی‌کنید. خانه شما همان جایی است که در آن بیشترین احساس راحتی را خواهید داشت.

توجه داشته باشید که کار کردن از راه دور به شما این امکان را می‌دهد تا با مردم و شرکت‌های سراسر دنیا ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها همکاری کنید. شما می‌توانید در فرانسه زندگی کرده و برای یک کارفرمای ژاپنی کار کنید یا اصلا می‌توانید در محل خاصی زندگی نکنید و دائماً در حال سفر باشید.

مزیت مشهود و مشهور بعدی، امکان تنظیم برنامه کاری مطابق با نیازها و ترجیحات شما است. فکر نکنم نیازی باشد این مزیت را بیشتر از این توضیح دهم زیرا تقریباً همه از این موضوع خبر دارند. حال که ما به نکات مثبت اشاره کردیم، بهتر است کمی جستجو کرده و نگاهی دقیق‌تر به سایر موارد بندازیم.

اغلب برنامه نویسان و توسعه‌دهندگان ریموت، پیشنهادات کاری با حقوق بالاتر را دریافت می‌کنند که این مورد خودش سبب افزایش درآمد آن‌ها می‌شود. هنگامی که در یک اداره کار می‌کنید، چندین سطح مدیریتی دارید. بیایید سود و مخارج شرکت‌ها را نیز به این بخش اضافه کنیم. بنابراین اگر یک مشتری ۱۰۰ دلار پرداخت کند، یک برنامه نویس فقط بخش کوچکی (مثلا ۲۰ دلار) از این مبلغ را دریافت می‌کند. حال اگر همان برنامه نویس بتواند یک پروژه ریموت را پیدا کند، می‌تواند خواهان مبلغ بسیار بالاتری باشد. از آنجا که مخارج شرکت با مخارج یک برنامه نویس ریموت یکسان نیست، شما درآمد بیشتری کسب کرده و مشتری نیز مبلغ کمتری را پرداخت می‌کند.

اینکه متخصصان ریموت IT دستمزد دلخواه خود را اعلام کنند یک امر کاملاً طبیعی می‌باشد. شما می‌توانید در مورد حقوق خود با مشتری آزادانه صحبت کنید. چنین حرکتی را می‌توان در کارهای اداری نیز انجام داد، اما یک استثنا به شمار خواهد آمد.

بسیاری از برنامه نویسان ریموت این واقعیت را دوست دارند که می‌توانند به طور همزمان بر روی چند پروژه بسیار جالب کار کنند. اگر بتوانید زمان خود را به درستی برنامه‌ریزی کنید، هم پول و هم تجربیات بی نظیری را به دست خواهید آورد.

با وجود تمام جوانب مثبت، کار کردن از راه دور دارای اشکالاتی نیز می‌باشد. این احتمال وجود دارد که شما در طول حرفه کاری خود با یک مشتری کلاهبردار روبرو شوید. گاهی اوقات برنامه نویسان کارهای بسیار بزرگی می‌کنند یا بسیاری از بخش‌های یک پروژه را تکمیل می‌کنند اما هرگز آن کار را به دست نمی‌آورند. روزهای کاری یک برنامه نویس دشوار است. بنابراین اجبار به کار کردن می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد. این موضوع اغلب اوقات به گذشتن از مهلت‌های زمانی، شکست پروژه و آسیب به شهرت شخص ختم ‌می‌شود.

روش‌های توسعه شخصی

بعضی اوقات برنامه نویسان پیشنهادات زیادی دریافت می‌کنند اما با این حال آن فرصت کاری نصیبشان نمی‌شود. این مشکل می‌تواند ریشه در سطح مهارت و تجربه آن‌ها داشته باشد. متاسفانه حتی بهترین برنامه‌های آموزشی هم نمی‌توانند زمینه‌های لازم برای غلبه بر کارهای آینده شما را فراهم کنند. یک شغل خاص، به طور قابل توجهی با سایر مشاغل تفاوت دارد. این امر نیازمند الزامات، دانش ابزاری و غیره می‌باشد. بنابراین به خودآموزی مداوم احتیاج دارد.

اینترنت پر از منابع رایگان یا بسیار مقرون به صرفه‌ای است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مهارت‌های خود را بهبود بخشید. این یک ایده عالی برای مطالعه‌ی زبان‌های برنامه نویسی جدید است. تقاضا برای پایتون، جاوا و PHP بسیار بالا است. بنابراین اگر این زبان های برنامه نویسی را نمی‌شناسید، زمان آن رسیده تا یادگیری را شروع کنید. هرگز فراموش نکنید که شما باید مهارت‌های خود را در زبان‌هایی که می‌شناسید عمیق‌تر کنید.

آموزش‌های ویدیویی و مقالاتی با موضوعات مشکلات فعلی، ابزارها و نرم‌افزارها می‌توانند دانش و رقابت شما را در بازار کار به شدت افزایش دهند. اگر می‌خواهید یک برنامه نویس بهتر باشید، از بهترین برنامه نویسان درس بگیرید. از ارتباط برقرار کردن با همکاران باتجربه خود نترسید. از آن‌ها بخواهید در مورد کارهای شما نظر دهند. بسیاری از متخصصان وبلاگ و اکانت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دارند. بنابراین حتی اگر فردی را شخصاً نشناسید، می‌توانید هنوز هم از تجربیات او درس بگیرید.

منابع جستجوی شغل برای برنامه نویسان

اگر احساس می‌کنید که تجربه‌ی کافی را دارا هستید، وقت آن رسیده تا به دنبال فرصت‌های کاری بگردید. از آنجایی که شما یک برنامه نویس هستید، می‌دانید که محیط دیجیتال نسبت به سایر موارد ده‌ها منبع بهتر را ارائه می‌دهد.

سایت‌های جستجوی شغل

در اینجا روشی قدیمی و بسیار کارآمد در جستجوی شغل را برای شما توضیح خواهم داد. وبسایت‌هایی مثل "indeed.com" یا "thebalancecareers.com" و منابع کوچک‌تری مثل "farfarjon.com" یک دیتابیس عالی درباره‌ی فرصت‌های شغلی برای برنامه نویسان ریموت را ارائه می‌دهد. تقریباً تمام تبلیغات‌ها حاوی اطلاعاتی در مورد الزامات، وظایف احتمالی، میزان حقوق و مخاطبین است. شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت‌ها و پروژه‌ها، به پروفایل کارفرمایان خود مراجعه کنید. سایت‌های جستجوی شغل مشتریان خلافکار را شناسایی کرده و آن‌ها را بیرون می‌اندازد.

LinkedIn

لینکدین یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. شما می‌توانید کار خود را با ایجاد یک اکانت و ذکر دستاوردهای خود شروع کنید. یک پروفایل جذاب باید حاوی اطلاعاتی مربوط به آموزش، تجربه و مهارت‌های کلیدی شما باشد. بهتر است به تمام پروژه‌هایی که در آن‌ها شرکت داشته‌اید اشاره کرده و اسامی شرکت‌ها و شرح مختصری از کارهای خود را ذکر کنید.

بیشتر استخدام‌کنندگان به دنبال این هستند تا ببینند شما قادر به انجام چه کارهایی خواهید بود. آن‌ها می‌خواهند بفهمند که آیا شما برای پروژه‌ی آن‌ها مفید هستید یا نه. یک لینک از GitHub خود را قرار دهید. این باید شامل نمونه‌هایی از کدهای شما باشد که سبب افزایش رتبه و تعداد پیشنهادات کاری شما خواهد شد.

شما باید اطلاعات لازم جهت تماس را در صفحه خود قرار دهید. با این کار مشتریان بالقوه‌ای که قصد گفتگو و همکاری بیشتر را دارند می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند. شما می‌توانید از ایمیل، لینک‌های سایت خود، رزومه کاری و غیره استفاده کنید.

Stack Overflow

این سایت بسیار شناخته شده و به اعتقاد من نیازی به معرفی ندارد. جدا از بزرگ‌ترین دیتابیس اطلاعاتی برای برنامه نویسان حرفه‌ای، این پلتفرم همچنین شامل صفحات مربوط به پیشنهادات کاری نیز می‌باشد.

Stackoverflow.com یک منبع معتبر برای افراد حرفه‌ای است. بنابراین اکثر پیشنهادات مشتریان قابل اعتماد است. اگر مبتدی هستید و نمی‌خواهید سرتان کلاه برود، ابتدا این پلتفرم را امتحان کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، ایجاد یک پروفایل و ذکر تمام اطلاعات است.

Angle.co

استارتاپ‌ها اغلب به دنبال برنامه نویسان، توسعه‌دهندگان و دیگر متخصصان IT هستند. آن‌ها امکان کار از راه دور را برای کارمندان خود فراهم می‌کنند. Angle.co بزرگ‌ترین انجمن استارتاپ جهان است که هزاران پروژه و فرصت شغلی را در خود جای داده است. بیشتر پیشنهادات از آمریکا، کانادا و اروپا می‌آید، اما گاهی اوقات می‌توانید کارفرماهای آسیایی را نیز ببینید.

ثبت نام کنید، پروفایل بسازید و اطلاعات شخصی و حرفه‌ای خود را اضافه کنید تا جزئی از این گروه باشید. فراموش نکنید که برای به دست آوردن جدیدترین فرصت‌های کاری، به طور مرتب باید پروفایل خود را در angle.co بروز کنید.

Toptal.com

اگر به دنبال یک گزینه فریلنس هستید، یکی از با دقت‌ترین و جدی‌ترین مبادلات toptal.com است. با این حال برای قبولی در امتحان آماده باشید. این سایت برای کاندیداها مصاحبه ۴ مرحله‌ای، وظایف اجباری و گفتگوهایی را ارائه می‌دهد. کارفرمایان نیز باید امتحانی سخت را پشت سر بگذارند، بنابراین شما می‌توانید مطمئن شوید که تمام پروژه‌ها به اندازه کافی قابل اعتماد هستند.

کار کردن از راه دور دیگر یک رویا نیست. این یک واقعیت درخشان، امیدوارکننده و سودمند برای تمام متخصصان IT است. منابع بی انتها برای خودآموزی و جستجوی شغل در انتظار شما هستند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات